• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Joël's Astra Full detail

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Enkele weken geleden benaderde Joël me of hij niet eens tesamen met mij zijn auto onder handen kon nemen. De reden had hij al aangegeven , vooral de swirls irriteerde hem. Dat gaf hij vorig jaar al aan in dit topic.

Toen Joël hier was scheen de zon volop, waardoor de imperfecties meteen zichtbaar waren, en duidelijk ook. Op bepaalde plaatsen behoorlijk wat hologrammen, en over de hele auto swirls. Ook de kleur kon wel een boost gebruiken, maar dat bleek pas naderhand. Op het einde had Joël niet alleen een groene Astra maar ook een goude, bruine en een blauwe... :lol
Nadat we de auto gefoamd hebben en gewassen hebben , zijn we de auto tesamen gaan kleien.
De bekende plekken apart met APC gereinigd:

th_9090e903.webp
th_4902f6f1.webp

Hierna nog eens gewassen en toen was het tijd voor de inspectie:
Zie hier de horrorgrammen :

th_d5769251.webp
th_bd7fc7c8.webp
th_131631ae.webp

Video:

th_d2dfdf75.webp

De swirls:

th_3fe85f90.webp
th_14788562.webp

Eerst maar een de werkelijk prachtige velgen behandeld, eerst met Wheel Brightener, daarna Iron-X. De banden ontvet met APC, en deze in de eerste laag Wolfgang Black Diamond gezet.

th_d0a4f8e0.webp
th_339e2d0a.webp
th_de998f7b.webp
th_65b0fffe.webp

De motorruimte gereinigd met APC en ingespoten met Autoglym Vinyl and Rubber Care
th_4db94793.webp
th_ac2bdd0b.webp

Daarna kwam het “grote” werk, bijgestaan door de DAP1400 ;)

th_23c50b20.webp

- Afplakken
- Polijsten testspot, vanwege de zon is de eerste stap van Poorboy’s, eerst de SSR2 gebruikt, dit was niet voldoende dus SSR3 icm de oranje Kompressor pad. De SYN1 nog even geprobeerd maar deze werkt echt slecht af, van Diminishing Abrassives is weinig te merken.
- 2 runs SSR3
- 1 run Monello Mezzo
- 1 run Finale
- Inspectie in de zon
- 1 run Finale
Polijststof verwijderd met APC, en de auto weer gewassen met Wolfgang Autobath.

Afgewerkt met EX-P, en getopt met de Concours wax van SmartWax. :love

th_24b15f96.webp
th_16889d06.webp
th_f649e45b.webp
th_88df59fc.webp
th_0d1c3032.webp

th_6b171747.webp
th_51a57095.webp
th_8216285e.webp
th_f1f05fda.webp

En een korte video in de zon van het eindresultaat:

th_3d523919.webp

Ja de Astra staat weer helemaal strak in de lak!:love
De kleur is in het echt echt ontzettend mooi geworden, zit een hele diepe en warme goud/bruine glans overheen! :ja

Ralf, Harstikke bedankt voor mij te helpen! Ik heb weer ontzettend veel geleerd van deze dag! :jippie
Echt topwerk geleverd! En ik zal zeker nog eens langskomen! Mss eens voor het interieur!? :schaam

Mooi resultaat. Het filmpje om de hologrammen te laten zien is echt een goeie. Je zit ze duidelijk zitten