Enkele weken geleden benaderde Joël me of hij niet eens tesamen met mij zijn auto onder handen kon nemen. De reden had hij al aangegeven , vooral de swirls irriteerde hem. Dat gaf hij vorig jaar al aan in dit topic.
Toen Joël hier was scheen de zon volop, waardoor de imperfecties meteen zichtbaar waren, en duidelijk ook. Op bepaalde plaatsen behoorlijk wat hologrammen, en over de hele auto swirls. Ook de kleur kon wel een boost gebruiken, maar dat bleek pas naderhand. Op het einde had Joël niet alleen een groene Astra maar ook een goude, bruine en een blauwe...
Nadat we de auto gefoamd hebben en gewassen hebben , zijn we de auto tesamen gaan kleien.
De bekende plekken apart met APC gereinigd:
Hierna nog eens gewassen en toen was het tijd voor de inspectie:
Zie hier de horrorgrammen :
Video:
De swirls:
Eerst maar een de werkelijk prachtige velgen behandeld, eerst met Wheel Brightener, daarna Iron-X. De banden ontvet met APC, en deze in de eerste laag Wolfgang Black Diamond gezet.
De motorruimte gereinigd met APC en ingespoten met Autoglym Vinyl and Rubber Care
Daarna kwam het “grote” werk, bijgestaan door de DAP1400
- Afplakken
- Polijsten testspot, vanwege de zon is de eerste stap van Poorboy’s, eerst de SSR2 gebruikt, dit was niet voldoende dus SSR3 icm de oranje Kompressor pad. De SYN1 nog even geprobeerd maar deze werkt echt slecht af, van Diminishing Abrassives is weinig te merken.
- 2 runs SSR3
- 1 run Monello Mezzo
- 1 run Finale
- Inspectie in de zon
- 1 run Finale
Polijststof verwijderd met APC, en de auto weer gewassen met Wolfgang Autobath.
Afgewerkt met EX-P, en getopt met de Concours wax van SmartWax.
En een korte video in de zon van het eindresultaat:
Toen Joël hier was scheen de zon volop, waardoor de imperfecties meteen zichtbaar waren, en duidelijk ook. Op bepaalde plaatsen behoorlijk wat hologrammen, en over de hele auto swirls. Ook de kleur kon wel een boost gebruiken, maar dat bleek pas naderhand. Op het einde had Joël niet alleen een groene Astra maar ook een goude, bruine en een blauwe...
Nadat we de auto gefoamd hebben en gewassen hebben , zijn we de auto tesamen gaan kleien.
De bekende plekken apart met APC gereinigd:
Hierna nog eens gewassen en toen was het tijd voor de inspectie:
Zie hier de horrorgrammen :
Video:
De swirls:
Eerst maar een de werkelijk prachtige velgen behandeld, eerst met Wheel Brightener, daarna Iron-X. De banden ontvet met APC, en deze in de eerste laag Wolfgang Black Diamond gezet.
De motorruimte gereinigd met APC en ingespoten met Autoglym Vinyl and Rubber Care
Daarna kwam het “grote” werk, bijgestaan door de DAP1400
- Afplakken
- Polijsten testspot, vanwege de zon is de eerste stap van Poorboy’s, eerst de SSR2 gebruikt, dit was niet voldoende dus SSR3 icm de oranje Kompressor pad. De SYN1 nog even geprobeerd maar deze werkt echt slecht af, van Diminishing Abrassives is weinig te merken.
- 2 runs SSR3
- 1 run Monello Mezzo
- 1 run Finale
- Inspectie in de zon
- 1 run Finale
Polijststof verwijderd met APC, en de auto weer gewassen met Wolfgang Autobath.
Afgewerkt met EX-P, en getopt met de Concours wax van SmartWax.
En een korte video in de zon van het eindresultaat: