• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

John is er ook bij als poetsfreak

John

Detailing rookie
1 jun 2008
38
0
Hallo poetsfanaten,

Na een demo van martijnIbi gehad te hebben van zijn poetsmiddelen tijdens onze vakantie was ik meteen verkocht.
Heb gelijk wat middeltjes besteld en dacht ik meld me hier ook even aan.

Ik ben dus John en ik rij in een pikzwarte Golf 3 GTI uit 1997.
Embleemloze gril, golf4look koplampen, vr6 spoiler, leuk niet al te overdreven einddemper, H&R schroefset, EBC remmen rondom en binnenkort komen er vol gepolijste Porsche S4 wielen onder.
Foto's volgen z.s.m.
 
MrSandman zei:
Hallo John! Welkom op het forum!

Krijgen we nog een foto'tje van je Golf te zien? :)

Hoop deze week de adapters binnen te krijgen voor mijn Porsche wielen.
Dan gaan de wielen er onder en poets ik hem nog even met Poorboys nattys paste wax.
En dan maak ik gelijk een paar foto's en post ik hier.;)
 
John zei:
MrSandman zei:
Hallo John! Welkom op het forum!

Krijgen we nog een foto'tje van je Golf te zien? :)

Hoop deze week de adapters binnen te krijgen voor mijn Porsche wielen.
Dan gaan de wielen er onder en poets ik hem nog even met Poorboys nattys paste wax.
En dan maak ik gelijk een paar foto's en post ik hier.;)

Ik ben benieuwd! Porsche wielen klinkt wel erg stoer :)
 
Welkom! Als ik goed geteld heb ben je Golf III rijder nummer 3. Jij en ik zijn echter de enige met een GTI! :cool: Mag gezegd worden dat ik dan ook razend benieuwd ben naar hoe ie eruit ziet, zeker straks met die Porsche velgen. Zwart is mijn favo autokleur, dus kom maar op! :D
 
Klein voorproefje dan....:grinning:

Dit zijn de wielen:
Foto-MUUOABOL.jpg


En dit is een sneak-previeuw van het poetsen met Poorboys SSR1 en daarna Natty's paste wax:

Foto-M88UFGCK.jpg


Foto-AFF6EHJA.jpg
 
Die laatste foto vind ik echt mooi!

En die velgen :p apart, echte gilmmers! Ik ben benieuwd hoe ze onder je wagen staan.
 
Hmmm de auto zelf: ehhhhhhh ruilen? :D

De velgen zijn naar mijn mening veel te blingbling, die er nu onder zitten vind ik er juist geweldig onder staan! :cool:
Ik dacht dat je 't over cup-velgen had, maar dit zijn 928 S4 velgen toch?
 
Ruilen kan hoor......als je veel bijlegd hahaha:D

Die wielen zijn idd van een 928.
Rondom 7J x 16" ET65 wat dus een mooie ET waarde is om ze binnen de wielkastranden te laten vallen met adapters.
Ik zat eerst nog aan C2's te denken maar die zijn vaak 6 of 8J.
6J is te smal en 8J is te breed.Dan moet ik mijn wielkasten gaan rollen en daar heb ik geen zin in.
Ze zijn hoogglans gepolijst en eigenlijk moet je ze onder de auto zien, dan staat het echt dik en spiegelt het wat minder.
De wielen die er nu onder zitten gebruik ik voor in de herfst en winter en die vind ik te "gewoon" te staan als ik naar een vw meeting ga.
Ik ga al 11 jaar naar Volkswagen meetings in binnen en buitenland waardoor ik al veel gezien heb.
Ben net een week terug van de Worthersee in Oostenrijk en eind Augustus ga ik weer naar Edition 38 in Engeland.
Wat je daar allemaal ziet rijden en op welke velgen dan sta je gewoon te kwijlen.
Daar is dit nog niks bij.
Tegenwoordig heb je ook al hoogglans verdichten. Dat glimt nog harder dan "gewoon" polijsten.
 
Hmmm drukke GTI-bezigheden dus! :cool:

Misschien een noob-vraag, maar wat bedoelde je met "hoogglans verdichten"?
Worthersee heb ik wat van in de media voorbij zien komen. Stond die bizarre Golf W12 er weer?
 
Freaky1975 zei:
Hmmm drukke GTI-bezigheden dus! :cool:

Misschien een noob-vraag, maar wat bedoelde je met "hoogglans verdichten"?
Worthersee heb ik wat van in de media voorbij zien komen. Stond die bizarre Golf W12 er weer?

Nope dit jaar hebben we staan kwijlen bij de nieuwe Scirocco racer (en gewone) , de Passat CC en de diesel tegenhanger van Tim zn R8, de R8-V12 TDI :grinning:

Korte uitleg van hoogglans verdichten:
Hooglans verdichten is een slijpproces waarbij de oppervlakte van het
aluminium dichtgeslagen wordt door slijpsteentjes
Hierdoor wordt het oppervlak minder poreus en daardoor minder gevoelig
voor corrosie , er kan geen zuurstof , water en smeer in de poriën komen
Verdichte onderdelen blijven dan ook langer mooi dan handgepolijste delen
De aluminium producten worden opgespannen in een trommel
die een horizontale en verticale trilbeweging maakt
Doordat de slijpstenen los door de bak rollen zijn deze continu in
aanraking met het te slijpen product
Overal waar de steentjes het product kunnen raken wordt geslepen en gepolijst
Zodoende wordt dan ook een gehele velg gepolijst , dus ook het binnenbed
 
Bedankt jongens.

Gisteravond mijn "oude" verzameling poetsmiddelen uitgezocht wat weg kan.
En gelijk maar weer een nieuwe bestelling geplaatst om het weer aan te vullen met echt goed spul.
Ik had al de SSR1 en Natty's paste wax bleu van Poorboys.
Heb de SSR2,5 en Black Hole, EX Sealant met Carnauba van Poorboys er ook bij besteld om het kompleet te maken.
Heb nog 2 dingen op mijn wenslijstje staan maar dat komt een volgende keer wel want van mijn "oude" spullen heb ik niet alles weggegooid en wil dat eerst opmaken.
Zo slecht was dat ook niet dus zonde om weg te doen.