• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Johnwoo | Audi A6 Avant Full Detail

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Audi A6 Avant Full Detail

Gisteren mijn eigen Audi A6 onder handen genomen. Auto is bij levering voorzien van een Protek coating maar dat was helaas niet meer te zien. Veel swirls, wat diepere krasjes en nog meer swirls. De vorige eigenaar was niet vies van een krasstraatje zo nu en dan. Helaas niet veel shots van voor de detail aangezien de auto al in een nette toestand verkeerde.

Interieur:
Begonnen met het interieur, alles uitgezogen en dashboard, deurpanelen etc. voorzien van PB Natural Look. Daarna de leren bekleding schoongemaakt met PB APC. Met een vochtige doek na om vervolgens het leer te voorzien van de conditioner van Gliptone. De stoelen, het stuur, pook en armsteun hebben nu hun kleur en matte glans terug.

Exterieur:
Auto ingespoten met de AB Foam Lance en Supa Foam, 5 minuten laten werken en afspoelen. Meeste vuil was verdwenen als sneeuw voor de zon.
IMG_0849.jpg


Daarna begonnen met de velgen, deze waren nog netjes in de wax dus geen moeite met schoonmaken. Wielkasten zaten uiteraard vol met viezigheid, de Mothers borstel kwam hierbij goed van pas. hiervoor een aparte emmer met PB APC oplossing gebruikt.

Auto gewassen met de Mothers shampoo volgens het 2 emmer systeem.
Vervolgens afgespoeld en auto gedroogd met de Carrand MAX MF Drying Towel.

De motorruimte aangepakt, MF doek en PB APC in spray fles was voldoende om alles weer netjes te krijgen. Waar nodig gebruik gemaakt van een detail kwast. Zelfde gedaan bij de tankdop.

Vervolgens de gehele auto stap voor stap gekleid met de gele Mothers klei en Detailer. Gelukkig kwam er niet veel verontreiniging van de lak waardoor ik snel door kon naar de andere panelen. Afgenomen met de Mothers MF die bij de Clay Bar Kit zat. Prima doekje, net groot genoeg voor de hele auto.

Stoelen:
P1030770.jpg

P1030769.jpg

P1030768.jpg


Het echte werk

Toegekomen aan de polish. Machinaal met de DAP900. Alle kwetsbare delen afgeplakt met de 3M tape.

Tijdens afplakken:
IMG_0854.jpg


Eerst een testspot met mezzo op wit, weinig effect waardoor ik meteen ben opgeschaald naar Inizio Forza op oranje met het gewenste effect. Vanwege tijdgebruik 1 hit Inizio gedaan maar 2 was beter geweest. Alles deel voor deel afgenomen met de Cobra Super Plush MF.

Vervolgens 1 hit mezzo op wit en 1 hit met finale op lichtgroen (lage snelheid ivm de laatste hit polis). Zelfde verhaal als de Inizio, telkens de lak afnemen met een nieuwe Cobra MF doek.

Nu de Glaze, ik had gehoopt op de PB Blackhole, deze was echter nog niet op voorraad vandaar mijn keuze voor de Mothers CG Sealer & Glaze. 1 hit Sealer & Glaze op zwart op de laagste stand. Even in laten werken en afnemen met de PB Deluxe Mega Towel. Deze doek werkt toch een stuk beter dan de doeken van Cobra, dus alle doeken worden vervangen voor deze. Helaas ook niet op voorraad bij CC.

Als laatste 1 hit Mothers CG Pure Carnauba Wax op rood op de laagste stand. Deze een half uurtje laten rusten om vervolgens af te nemen met de PB Deluxe MF doek.

Door het vele stof de auto nogmaals met de Mothers CG Car Wash gewassen en overtollig polish in hoekjes en naden verwijderd met een detail kwast en afgespoten met onthard water. Auto weer afgenomen met de Carrand MF doek.

Daarnaast alle deurrubbers, trims en banden voorzien van Mothers Back to Black en ruiten voorzien van Rain-X. Uitlaat sierstukken voorzien van Belgom Chroom Polish.

In totaal zo'n 20 uur werk gehad aan deze job maar een voldaan gevoel aan overgehouden. Het was even zwoegen maar het resultaat mag er zijn.

Beading filmpje:

Aftershots fimpje:

Nog een aantal foto's van het eindresultaat.

Atershots:

P1030749.jpg

P1030762.jpg

P1030761.jpg

P1030759.jpg

P1030758.jpg

P1030757.jpg

P1030756.jpg

P1030755.jpg

P1030754.jpg

P1030745.jpg



Bedankt voor het lezen en kijken, elk commentaar is uiteraard welkom!
 
Erg mooi geworden, prachtige wetlook glans. Flink wat staal om te polijsten! Prachtige wagen. Alleen A6 en motorindicatie nog even verwijderen...
 
John toch gelukt he :)^

Wat vond je nou van Natural Look? De lak ziet er nu goed uit, wat ga je de 10de doen?:weetniet
 
Ziet er inderdaad goed uit, komen alle audi rijders uit hun winterslaap nu, de laatste tijd veel audi details hier, niet verkeerd overigens want blijven mooie auto's om naar te kijken
 
Thanks voor alle positieve reacties!

Marijn zei:
Mooi resultaat, op een super mooie auto :)^

Had je geen bandendressing gebruikt?

Ja maar later pas. Ik had er nog wat opzitten omdat er net weer een weekje zomerbanden/velgen opzitten. Deze had ik uiteraard al voorbereid ;)
Na de foto's nog ff snel rond gegaan om de bandjes te doen. Scherp hoor! Ze zien hier ook alles.

SkyBuMp zei:
John toch gelukt he :)^

Wat vond je nou van Natural Look? De lak ziet er nu goed uit, wat ga je de 10de doen?:weetniet

Haha het moest er toch even van komen. Natural Look is een feestje, geeft echt de donkere kleur terug alleen heeft m'n vriendin de mr pink bij de handdoeken gedaan dus nu na het douchen ook een feestje :D

Heb nog een paar plekjes die ik op de meet aan ga pakken, een full detail was sowieso niet gelukt. Met een swirl paleis naar de meet gaan was ook geen optie :-"
 
Thnx Tim, inderdaad wel vaak stof en zand maar is gelukkig wel minder geworden. Binnenkort gaan ze ook hier weer beginnen met een nieuwe woning dus vrees nog meer stof.
Dit weekend was er gelukkig weinig wind dus meteen de stoute schoenen aangetrokken :grinning:
 
Mooi resultaat hoor !

Zo te zien een hele beste lap alu om "even" strak te maken.
Hele mooie diepe reflectie op de foto's te zien :)^

Vrijdag krijg ik overigens zo'n zelfde A6 Avant (ook zwart) maar die van top tot teen onder de diepe swirls en hologrammen zit :confused:
 
de A6 is weer back to black mr woo ;)

ik zal als ik in emmen ben (bijna elke dag), voor de zekerheid mijn zonnebril opdoen. :D
 
Ziet er netjes uit, je uren worden beloond met een schitterend resultaat.

Wat de Cobra doeken betreft: ik gebruik de 600, niet tijdens polijsten maar voor glaze, sealant of wax. Eerst af nemen met de korte kant, dan oppoetsen met de langharige zijde.