• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

...en ik maar denken waar die gloeiende gele gloed uit het noorden vandaan komt... :laughing: Zelfs in de nacht geeft t Zonnetje licht nu!

Ik hou daar wel van.. zo´n vrolijke aanwezige gele kleur dat bizar knalt door de helderheid en de enorme glans.
Naast al het (elektrische) grijs, donkergrijs, komo-vuilnis-zakken grijs, zwart en de matte varianten van tegenwoordig is zo´n knallende gele MII toch heerlijk levendig en aanwezig?
 
Waarschijnlijk voor jullie al bekend /logisch maar ik wist het nog niet: de Gyeon Pure EVO is vuilafstotend.
Afgelopen dinsdagavond reed ik met Het Zonnetje richting een bestemming, halfuur rijden. Het hoosde van de regen en ik reed door plassen die zowat boven de auto uit omhoog spatten.
Op de bestemming stond Het Zonnetje ook nog eens 3 uur te verzuipen in de stromende regen. Daarna weer terug in dezelfde omstandigheden.

Eenmaal weer in de garage bekeek ik de auto en ik verwachtte modderspetters, druppels, viezigheid, noem maar op.
Tot mijn verbazing was de auto erg schoon. Ik trof 1 blaadje aan op de deur. Dat was het.

Zo blij mee! @Nick Bakker @Drifter
 
Zojuist een super cadeau ontvangen voor Het Zonnetje!
Het werd bezorgd in 2 delen (en verspreid over 2 dagen) dus de vraagtekens groeiden en groeiden.
P_20240917_190920_1.jpg

Eenmaal uitgepakt was het enthousiasme niet meer te houden:
P_20240917_191220_1.jpg

Een "draagbare accucompressor met digitaal LCD scherm, drukmeter, mini-fietspomp, bandenpomp, elektrisch, voor auto, zwart". Aldus de beschrijving. Hij heeft ook een lampje (voor in het donker als je de auto kwijt bent...?) .
P_20240917_191628_1.jpg

Gelijk mijn IK Foamer erbij gepakt en gaan ontdekken hoe de pomp erop te monteren. Ook de pomp in de oplader gedaan. Ik heb er ook klittenband-banden bij gekregen met anti-slip, om de pomp en de foamer bij elkaar te binden. Alleen die zijn ofwel te kort, of met 2 banden aan elkaar is het weer te lang. Maar daar verzinnen we wel wat op.
P_20240917_205303_1.jpg

Even puzzelen met instellen, hoeveel bar/psi, hoe zat dat ook alweer.. Even wat advies ingewonnen en ja ja: hij doet het!

Super blij mee! :) :sun:
 
@Jellezz Dankjewel! Ik had het er natuurlijk graag voor over om redelijk vaak 18x te pompen en daarna weer een stukje te kunnen foamen, maar dit is toch wel echt veeeel beter!
 
  • Grappig
Reactions: Jellezz
Zo veel hoef je toch niet te pompen, of lekt jouw foamer? Ik heb nooit geteld, maar schat dat ik bij een volle Kwazar begin met 20-30 keer pompen, en in het begin moet je al snel 2-3 keer bijpompen omdat het luchtvolume in de foamer (nog) klein is, naarmate de foamer leger wordt zit er meer lucht in, en kun je wat langer doorgaan, maar moet je ook wel weer vaker bijpompen (luchtvolume is tenslotte groter geworden). Meestal pomp ik een paar keer terwijl ik naar het volgend paneel ga, maar schat dat ik om een hele auto te foamen iets van 80-100 slagen pomp. Wat bij mijn (bejaarde) Kwazar wel belangrijk is om het deksel goed vast te draaien zodat ie niet lekt, daar moet eigenlijk nieuw rubber in, zodat ik minder kracht nodig heb om de boel dicht te draaien.
 
@Cordoba nee hij lekt niet. In de instructie staat ook 18x, of 15, maar in ieder geval zoiets. Ik heb minder wel geprobeerd, dat kan wel, maar dan kan ik nog korter foamen. Misschien doe ik iets fout alleen ik zou dan niet weten wat?
Maar meer dan 80-100 slagen voor het hele Zonnetje zal ik ook niet hebben, hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zo’n elektrische pomp op accu zit bij mijn motor standaard in het opbergvak. Heb totaal 2 van die dingen. Voor banden ideaal om zo af en toe de druk controleren.
Maar moet wel zeggen hoe jij het gebruikt is helemaal niet verkeerd.
Vertel eens hoe je het slangetje bevestigd aan de Foamer.
Werkt deze ook nog zonder pompje