Vandaag weer aan de slag geweest met het zonnetje. Ditmaal waren de zijpanelen aan één zijde aan de beurt.
Vanwege poetsdrang had ik de zijde gekozen die het meeste poetswerk vereiste: de zijde met de lange horizontale kras/veeg/wat het ook was.
Eerst zijpanelen gefoamd en gewassen.
Toen ontijzerd met Non Ferro en wat plekjes teer gepoogd te verwijderen met Autoglym Tar Remover. Ook nog wat insectenresten verwijderd.
Daarna test met boterhamzakje: nog vies.
Toen gekleid.
Toen ook nog maar even met de PP gereinigd.
Toen was De Kras aan de beurt. Gepolijst met Mezzo en oranje pad. Tot mijn verwondering verdween de gehele kras met gemiddelde moeite.
Ik glunderen
De schram op de 'vouw' heb ik wel licht gepolijst maar voorzichtig, vanwege de tip van @Cordoba om niet OP de vouw te gaan polijsten. Schram dus nog aanwezig, maar minder.
Toen met de Prep alles ontvet.
Daarna de Collinite 845 erop.
Erg tevreden!
Wordt vervolgd.
Bijgevoegd wat foto's, mogelijk weer in 50 tinten geel.
Voor:
Na:
Vanwege poetsdrang had ik de zijde gekozen die het meeste poetswerk vereiste: de zijde met de lange horizontale kras/veeg/wat het ook was.
Eerst zijpanelen gefoamd en gewassen.
Toen ontijzerd met Non Ferro en wat plekjes teer gepoogd te verwijderen met Autoglym Tar Remover. Ook nog wat insectenresten verwijderd.
Daarna test met boterhamzakje: nog vies.
Toen gekleid.
Toen ook nog maar even met de PP gereinigd.
Toen was De Kras aan de beurt. Gepolijst met Mezzo en oranje pad. Tot mijn verwondering verdween de gehele kras met gemiddelde moeite.
Ik glunderen
De schram op de 'vouw' heb ik wel licht gepolijst maar voorzichtig, vanwege de tip van @Cordoba om niet OP de vouw te gaan polijsten. Schram dus nog aanwezig, maar minder.
Toen met de Prep alles ontvet.
Daarna de Collinite 845 erop.
Erg tevreden!
Wordt vervolgd.
Bijgevoegd wat foto's, mogelijk weer in 50 tinten geel.
Voor:
Na: