• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Cordoba dat dacht ik ook al, maar ik heb er geen verstand van. Omdat het echt heel klein is, laat ik het. Ik ben eigenlijk van mezelf een beetje perfectionistisch... Maar ik heb ontdekt dat dat met deze hobby niet echt helpend is, want ik blijf steeds (nieuwe) dingen zien. En dit vind ik voor nu aanvaardbaar..
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Locatie valt wel mee, is zeker iets wat er goed uit te halen valt.
Zou niet meer dan 50 euro mogen kosten om uit te laten halen, veel van die UZS'ers komen zelfs aan huis, mocht dat meer passen bij jouw wens.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
@Ester Perfectionistisch zijn ingesteld helpt echt wel bij deze hobby: om iets te verbeteren moet je eerst weten/zien waar er iets aan mankeert. Wij zien afwijkingen die veel mensen pas zien als ze er op worden gewezen. Alleen moet je dan ook nog een bepaalde mate van imperfectie kunnen accepteren, anders heb je geen leven.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@Ester : Ze doen daar al het herstel- en spuitwerk aan onze Toyota´s. Zeer tevreden over. Ook deukjes laten restylen daar.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Ester Perfectionistisch zijn ingesteld helpt echt wel bij deze hobby: om iets te verbeteren moet je eerst weten/zien waar er iets aan mankeert. Wij zien afwijkingen die veel mensen pas zien als ze er op worden gewezen. Alleen moet je dan ook nog een bepaalde mate van imperfectie kunnen accepteren, anders heb je geen leven.
Ja, zo is het wel echt! Ik heb sowieso veel oog voor detail. Dat is vaak best handig want alle afwijkingen of imperfecties zie ik direct. Overal in het leven: in woningen, op kleding, en helaas ook bij mezelf :joy: Maar inderdaad, accepteren in een bepaalde mate is wel cruciaal. Zo blijft deze hobby leuk!
 
Ben ik weer! Terug van weggeweest (vakantie, en het zonnetje had ook 3 weken vrij en sliep in de parkeergarage, wat luxe zeg!).
Binnenkort weer aan de slag. Ik twijfel wat te doen:
- Nu beginnen met Wetcoat als 'onderhoud' over de Collinite 845 waxlaag (die zit er nu wisselend lang op: ik begon met de motorkap in - ik denk- juni, paar weken later het dak, en meest recent de zijpanelen en achterkant)
- of met het oog op de winterperiode, toch eerst nog een nieuw laagje Collinite in ieder geval op de motorkap. Rest zal niet nodig zijn, want dat zit er relatief kort nog op.
Omdat ik niet kan inschatten hoe actief ik straks wanneer het slechter weer wordt, ga zijn met waxen. En dan zal de nieuwe waxlaag dus pas in het voorjaar komen.
Wat is wijsheid?

En voor wie het leuk vindt:
Het Zonnetje heeft nu z'n eigen Instagram!
 
Ik weet niet wat voor jou van toepassing zal zijn, maar ik gebruik vooral in de wintermaanden uitsluitend Wetcoat voor onderhoud. Met de kou en kortere dagen heb ik ook weinig zin om uitgebreid te gaan waxen.

Leuke insta, die hou ik in de gaten! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Zrobb wat leuk dat je het Zonnetje volgt! Ja, hij is door mij zo verwend met alle aandacht en vertroeteling, dat een eigen pagina onontkoombaar was :laughing:

Mijn plan was dus ook om in de wintermaanden uitsluitend Wetcoat te gebruiken. Om de redenen die jij noemt. Voor dat doel had ik het ook gekocht.
Misschien voorzie ik alleen de motorkap nog even van een nieuw laagje Collinite, en dan vanaf de volgende beurt alles met de Wetcoat.

Verder staat er nog veel op de ToDo! Gelukkig maar, want zo blijft het een project.
 
  • Geweldig
Reactions: Zrobb
Collinite aanbrengen en afnemen is dusdanig makkelijk dat ik als ik jouw gewoon de hele auto zou doen bij een wax beurt.
In de winter krijgen de lagere delen van een auto het flink voor de kiezen bv door pekel.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
- Je kan er voor kiezen om nu of binnenkort nog een nieuwe laag 845 te smeren. Dit vormt dan je basislaag.
- Deze laag onderhouden (of eigenlijk 'ontzien') door de Wetcoat te gebruiken.
- Je zou ook gewoon alleen de Wetcoat kunnen blijven gebruiken, zonder basislaag of wat dan ook. ;)

Dit is echter alleen qua bescherming. Wil je al deze tijd ook nog de looks up to date houden, dan zal een wetcoat dit niet bepaald goed doen. Is je lak in goede staat, dan heb je dit ook niet nodig, maar als een wax flink wat deed voor de looks, dan zou ik wél eerst een basislaag aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Collinite aanbrengen en afnemen is dusdanig makkelijk dat ik als ik jouw gewoon de hele auto zou doen bij een wax beurt.
In de winter krijgen de lagere delen van een auto het flink voor de kiezen bv door pekel.
Ja, zo is het ook wel weer. Omdat het nu eerder donker wordt, zou het dan echt neerkomen op handwas met BTBM en dan de Collinite erop.
Maar in het voorjaar krijgt de lak dan weer meer aandacht!
 
@Quantoxx dankjewel! Ik geloof wel dat de 845 zijn looks goed deed. Dus dan zou ik toch kiezen voor nog één 845 laag aanbrengen binnenkort op de hele auto.
En gedurende de winter deze laag ontzien dmv Wetcoat.
 
Ja, zo is het ook wel weer. Omdat het nu eerder donker wordt, zou het dan echt neerkomen op handwas met BTBM en dan de Collinite erop.
Maar in het voorjaar krijgt de lak dan weer meer aandacht!
Gewoon met heet water wassen evt sterke pre wash en een nieuw laagje aanbrengen dan kan ie weer een paar maandjes vooruit.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik zie dat anderen ook al het advies gegeven hebben om gewoon de hele auto in opnieuw in de 845 te zetten, moet alleen net iets langer curen vanwege de lagere temperaturen voor je 'm uitbuft. Als je dan af en toe een handwasje kunt doen met shampoo met toegevoegde wax om de 845 te boosten kom je de winter wel door.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik zie dat anderen ook al het advies gegeven hebben om gewoon de hele auto in opnieuw in de 845 te zetten, moet alleen net iets langer curen vanwege de lagere temperaturen voor je 'm uitbuft. Als je dan af en toe een handwasje kunt doen met shampoo met toegevoegde wax om de 845 te boosten kom je de winter wel door.
Dankjewel voor de toevoeging! Ik heb nu net voor mijn verjaardag een nieuwe fles BTBM gevraagd (had een sample flesje). Maar shampoo met wax ga ik eens intikken in de zoekfunctie, goede tip! Die kan er ook nog wel bij ;)
 
@Nick Bakker wat leuk! Op Insta zal ik ook de detailing avonturen posten (voor /na en welke producten), alleen is het detailing seizoen nu net een beetje voorbij..