• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Vandaag een fotosessie gehouden van het zonnetje in z'n nieuwe waxlaag! :heart_eyes:
P_20231008_173547.jpg

P_20231008_173659.jpg

P_20231008_173729.jpg

Ik vroeg me alleen af of deze plas water onder het zonnetje vandaan kwam, of er al lag.. Had 'm er net neergezet, alleen voor de foto
P_20231008_175423.jpg

P_20231008_175704_1.jpg

P_20231008_175739.jpg
 
@Altos ja, zou kunnen. Er brandden verder geen rode lampjes, dus iets ernstigs zal het niet zijn. Het was in ieder geval geen olie. Is dit iets wat ik moet melden aangezien hij toch over 2 weken voor z'n APK en een beurt gaat?
 
Kan maar zou niet hoeven als het idd condens water is. Een airco moet zijn vocht kwijt dus zal altijd onder je auto uitkomen, dat is normaal. even vermelden kan nooit kwaad.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
Gezien het vocht, dacht ik al even dat het Zonnetje behandeld was als een uitgeknepen citroen. ;)
Vooral in de foto's in de duinen komt de glans mooi uit, en fototip: niet alle foto's hoeven vanaf ooghoogte gemaakt te worden.
 
  • Grappig
Reactions: Ester
Mijn eerste gedachte bij die plas was dat het ruitensproeierreservoir lekt, deze zit achter je linker spatbord/scherm als ik het goed heb. Het lijkt mij in ieder geval water te zijn en geen olie ofzo.
Maar de foto erna laat zien dat de plas lijkt te starten vanaf het rechtervoorwiel... Ofwel is het niet van jouw auto en lag het er al of misschien wat water dat wegloopt van na het wassen/regenen (water dat achter de dorpel blijft zitten, hier durft soms wel eens wat vuil achter blijven hangen waardoor water wat langer blijft lopen).
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@AndyVR klopt, start inderdaad vanaf rechtervoorwiel. Kan inderdaad beiden zijn, zoals je zegt. Al dacht ik wel: als het er al lag, wat bijzonder dat ik dan mijn rechtervoorwiel exact op de grens van de plas heb geparkeerd, en ook: het was de hele dag droog, hoe komt daar een plas water..
Lijkt mij dan toch van het zonnetje te komen?
 
Je kan altijd het reservoirpeil eens opnemen, geen melding kan ook een kapotte sensor betekenen waardoor je geen melding op je BC kreeg.
Koelt de airco nog goed maar je wilt deze laten nakijken, is ook snel gebeurd alleen kost dat wel wat.

Zo op het eerste zicht, afgaande van de foto zou ik mij niet direct zorgen maken.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Voor zover ik begrepen heb altijd is de vulling welke in airco zit een gas en kan dus geen plas achterlaten wanneer er een lek in de airco zit.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Voor zover ik begrepen heb altijd is de vulling welke in airco zit een gas en kan dus geen plas achterlaten wanneer er een lek in de airco zit.
Dat is afhankelijk van de druk en de temperatuur (in het systeem), normaal wordt een koelmiddel (gezien de leeftijd van de auto waarschijnlijk koelmiddel 134a) en wordt daar ook wat olie aan toegevoegd om de compressor te smeren (voorgeschreven hoeveelheid, net als de hoeveelheid koelmiddel die in het systeem hoort).
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Ester