• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Gefeliciteerd Ester, en een fijne verjaardag gewenst. En glans je ondertussen net zo als het zonnetje, of heb je geen persoonlijke detail gehad? :cool:
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Ester en GeBas
@Cordoba dankjewel! Uiteraard heb ik speciaal voor mijn verjaardag vandaag een uitgebreid stappenplan gevolgd. Daarbij kreeg ik vlak voor het betreden van de strandtent nog een gratis scrubbeurt, waardoor al mijn swirls ineens onzichtbaar waren.
Ik wacht nu nog op het moment dat de caissière weer om mijn ID gaat vragen bij het afrekenen van een fles wijn, maar dat zal niet lang meer duren!
 
In principe ben ik geen voorstander van stickers op het zonnetje, maar die sticker met z'n Insta naam, die ik cadeau heb gekregen, vind ik toch wel leuk. Niet voor op de lak, maar voor op het raam.

Maar nu komen er ook angsten:
1. vooraf moet er ontvet worden.. Mag de Prep wel gebruikt worden op getint glas (ik weet nog steeds niet of het nu fabrieksaf getint is of folie. Ik weet wel dat hij 1 eigenaresse had voor mij en die had honden, mogelijk koos ze bij aankoop van de auto voor fabrieksaf getint glas voor de honden achterin)?
2. En wat nu als ik de sticker wil verwijderen, krijg ik dat wel mooi verwijderd? En beschadigt het raam dan niet?
3. ben ik wel klaar voor een leven als celebrity?

Wat is jullie ervaring hiermee?
Ervaringen met punt 3 ook welkom ;)
 
1. prep is een prima ontvetter. Ik ben van mening dat dat gewoon op glas en/of glas met folie gebruikt kan worden.
2. Voorzichtig verwarmen met een föhn, en aanhaal je het zo weg.
3. Die vraag moet je zelf beantwoorden.

Zelf ben ik niet van stickers op een auto...
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@GeBas dank!
Ik ben er ook geen voorstander van, maar deze vind ik wel leuk. Maar ik ga eerst even kijken hoe ik het vind staan, voordat ik überhaupt ga plakken.
 
@Ester Als het goed is, zit er in de kofferbak (meestal naast de bak van het reservewiel) onder de mat een sticker met alle opties af-fabriek, diezelfde sticker vind je ook vaak terug voorin het instructieboekje. Die sticker bestaat uit allemaal codes van 3 of 4 karakters en staat voor alle bijzonderheden voor jouw auto, en via diverse internetsites kun je die opties terugzoeken, dan weet je dus direct of het zonnetje in de fabriek al extra getint glas achterin heeft gekregen.

Voorbeeld van zo'n optiesticker (van mijn vorige Fabia) maar die zijn binnen de hele Vaggroep vergelijkbaar:
codes met uitleg.jpg
Bijvoorbeeld op deze site kun je opzoeken wat al die verschillende combinaties betekenen (in het voorbeeld, zie je behalve de streepjescode, chassisnr. (beginnend met TMB), motorcode (BBY), de code voor het model (6y5...), modelnaam (Fabia) carrosserievorm (combi), uitvoeringsniveau (CLA = classic), enz.
daaronder 8 kolommen met maximaal 6 regels (in dit geval) met allemaal optie codes van 3 tekens lang, bijvoorbeeld op de één-na-onderste regel zie je als eerste code 3L1 staan, via de site kun je dan zien dat dit staat voor een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Extra getinte ramen achter de B-stijl hebben ook zo'n code, en worden binnen de VAG-groep als Sunset omschreven.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Cordoba dankjewel! Ik moet me een beetje schamen, want volgens mij heb je mij deze informatie al eens gegeven in een eerder bericht (en mijn plan was dus ook om jouw eerdere bericht terug te zoeken). En ik heb het dus nog niet opgezocht, ook de optiesticker nog niet.
Het onderwerp was wat naar de achtergrond verschoven, maar nu kwam het dus weer op. Ik ga eens kijken (nu echt, wil het nu wel eens weten!).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Maak gewoon 1 of 2 goede foto's van de sticker, en zoek het gewoon op je gemakje op. Of als de sticker ook in je instructieboekje zit, pak je dat er gewoon uit.
Soms lijkt een code op de sticker niet in de lijst terug te vinden, maar meestal heb je dan het verkeerde symbool gelezen (door slijtage en doordat het matrixletters zijn, is vergissen makkelijk, ook de O en 0 zijn lastig uit elkaar te houden in de codes.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Als de ramen achteraf getint zijn dan zit de folie aan de binnenzijde en niet aan de buitenzijde.

Met een ontvetter zoals Prep beschadig je echt de ramen of tint niet.

Er afhalen is zo gebeurd, even warm maken met bijvoorbeeld een haarfohn en dan heb je het er zo weer af.

Als je de sticker gaat plakken, zet dan even een tape’je onder of boven waar je de sticker gaat plakken.
Op die manier kan je die mooi uitlijnen en plak je eigenlijk altijd recht.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Maak gewoon 1 of 2 goede foto's van de sticker, en zoek het gewoon op je gemakje op. Of als de sticker ook in je instructieboekje zit, pak je dat er gewoon uit.
Soms lijkt een code op de sticker niet in de lijst terug te vinden, maar meestal heb je dan het verkeerde symbool gelezen (door slijtage en doordat het matrixletters zijn, is vergissen makkelijk, ook de O en 0 zijn lastig uit elkaar te houden in de codes.
Ja, dit ga ik doen!