• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Juffer1 dankjewel! Goede tip van de tape voor het uitlijnen. Ik dacht al: hoe krijg je anders de sticker precies recht (gelijk aan het raam).
Al ben ik er nog niet uit of ik de sticker ga plakken. Maar het feit dat hij er kennelijk weer gemakkelijk af te halen is, maakt de drempel kleiner.

Het Zonnetje vanmorgen weggebracht voor z'n APK en onderhoud!

Extra verzoek gedaan om de paravan schoon te maken, nadat ik begin maart enorme scheuten water naar binnen kreeg rechts onder het dashboard (bekend probleem bij Up! /Mii/Citigo, maar ik schrok me kapot natuurlijk).
Interieur toen doorweekt. Gelijk volgende ochtend bij dealer gebracht en de tussenliggende nacht laten opdrogen in de parkeergarage, om erger te voorkomen. Bij dealer paravan laten schoonmaken en na laten kijken. Gelukkig geen schade bij elektronica. Maar sindsdien erg alert. Laat het liever wat vaker schoonmaken dan wachten tot ik "vanzelf" merk dat hij weer verstopt zit...

P_20231018_084950.jpg

Laatst bewerkt:
Werd net gebeld door de dealer...
Het zonnetje afgekeurd want 2 banden voldeden niet meer gezien het profiel, canvas zichtbaar. En bovendien bleek er toch een lek in de airco en was er al behoorlijk wat uit gelekt.

Nu moet hij daar overnachten en gaan ze alles repareren (nadat ik had gezegd: ja, dat vind ik goed).

Als het goed is, kan ik het zonnetje morgen weer ophalen en worden we herenigd.
En de rest van de maand pasta met ketchup als avondeten :joy:

Ik had mijn banden niet gecheckt. Maar sowieso had ik wel dingen verwacht. Dit heb je gewoon eens in de zoveel tijd. Mij werd niet gevraagd wat voor merk band ik eronder wil. Hij staat in ieder geval bij de Volkswagen dealer (Seat, VW enzovoort). Ik weet niet hoeveel merken banden ze daar hebben.

Dan zou ik me in elk geval eens gaan verdiepen daar in. In ben wel beetje van het principe weet wat je koopt + bij de dealer betaal je staand veel t veel voor een band.

• Leuk
Reacties: RoyR en Cordoba
Ik zou dat inderdaad wel even navragen, niet dat je voor onverwachte (hoge) kosten komt te staan al zou je wel een schriftelijk akkoord moeten geven voor ze wat bestellen/uitvoeren.

• Leuk
Reacties: Ester
Ik bel ze morgenochtend. Er zaten nu Continental banden onder. Volgens mij All Season. Nu is mijn nachtmerrie dat ze er 2 banden van een ander merk onder zetten, waardoor het zonnetje straks 2 Continental banden heeft en 2 banden van een ander merk. Dat ziet er toch niet uit??
Ik heb met dit soort dingen geen ervaring. Dus totaal niet bij stilgestaan toen ik vanmiddag gebeld werd.

Weet je of de banden over een groot deel van het loopvlak kaal waren, of dat alleen het binnenste of buitenste deel van de banden kaal was?
Als het alleen een rand van de band was die zo kaal was, dat het canvas zichtbaar is, dan is het ook hoog tijd voor uitlijnen van de auto (zeker als het de voorbanden waren, dan klopt waarschijnlijk het toespoor niet). Over het algemeen kun je voor uitlijnen beter naar een bandenboer gaan, die doen dat vaak beter dan de dealer.

Nederlandse VAG-dealers hebben bijna allemaal standaard Continental (hier heeft importeur Pon ook veel aandelen in). Overigens ook bij zelfde merk heb je kans op nieuwe generatie band, om de paar jaar komt er weer een nieuwe versie van de oude band onder dezelfde naam, net zoals de Golf die vandaag uit de fabriek rolt onvergelijkbaar is met de eerste Golf van 50 jaar terug.

• Leuk
Reacties: Ester