Dat filmpje met de zilveren Audi is wat mij betreft niet een heel goed voorbeeld, inderdaad. Er wordt veel product met een straaltje gespoten en richting de vooruit afgespoten. (Je ziet bij het afspuiten ook dat er veel wit 'schuim' ontstaat)
Als ik dezelfde motorkap zou behandelen met Wetcoat:
- Product nevelen of als je alleen zo'n straaltje kan spuiten, dan met een waaiende beweging sprayen.
- Ik denk dat 3-4 spraytjes al voldoende zal zijn, misschien zelfs minder.
- Vanaf de vooruit naar de grill to spuiten om het product te verdelen.
- Alles goed raken met de harde straal, dus niet alleen afspoelen.
Ik heb meestal het HD-pistool in de ene hand en de Wetcoat-fles in de ander. Met een waaiende beweging spray ik een paneel in en spuit dan hard af. Vervolgens het volgende paneel.
In de koudere maanden of simpelweg wanneer het niet zo warm is, wil ik ook nog wel eens snel de hele flank insprayen en dan meteen afspuiten.
Staat de auto al nog redelijk in een bescherming, dan zullen panelen sneller droogsheeten en blijft er weinig water over. Dan is het gezond verstand gebruiken en dus niet teveel product sprayen en na het sprayen gewoon meteen afspuiten.