• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Oh ja, en ik heb nu de ontwasemingsfunctie van het zonnetje ontdekt. Dat is de blower aan (gericht op voorruit en op zijruiten) + AC knop (airco) ingedrukt.
Erg logisch ook eigenlijk, maar ik had dat nog niet zo in de gaten.
Nu geen last meer van beslagen ramen bij regen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Zrobb dankjewel!
Goed ook weer om bevestigd te krijgen dat enkele sprays echt voldoende zijn.
Wat de vergevingsgezindheid betreft wil ik toch op safe gaan, dus sprayen en direct afspuiten. Maar wel goed om jouw ervaring te lezen bij zulk weer als nu.
Ik ben benieuwd morgen!
Bij zulk weer als nu, hoef je niet af te spuiten: gigantische hoosbuien nu hier (na een eenzame klap onweer).
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Cordoba hier gisteravond ook zo...
Kwam vanmorgen om 7.35 uur aan bij de wasbox (en dat op mijn vrije dag!) terwijl het regende, maar het klaarde zowaar op. Tevreden over het resultaat en erna nog een fotoshoot met m gedaan bij de watering hier.
Verslag en foto's volgen later vandaag!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en schaef
Vanmorgen dus om 6 uur opgestaan (ja, hee, wel tijd incalculeren voor koffie!) zodat ik om 7.35 in de wasbox stond.
Handwasje gedaan met mijn verjaardags-BTBM.
Toen kwam het beetje spannende moment waarop ik de Wetcoat ging aanbrengen. Voor de zekerheid 4 muntjes in dat ding gegooid zodat de HD met osmosewater bleef lopen, en niet middenin het proces zou stoppen. In ene hand de Wetcoat en andere hand de HD. Begonnen op natte auto op het dak. Paar spraytjes en onmiddellijk afgespoten. Tussendoor even de fles Wetcoat op de grond gezet - toch wat handiger om de HD met 2 handen vast te hebben. Daarna motorkap en zo verder.
Geen idee of ik het product nou goed heb verdeeld met afspuiten. Dat vergt misschien nog wat oefening.
Maar ben tevreden met het resultaat!
Daarna had ik nog gauw even tijd voor een fotoshoot hier aan zee. Vond de knalgele Niet Parkeren letters wel een mooi effect geven :joy:
P_20231101_083234_1.jpg
P_20231101_083310.jpg

P_20231101_091656.jpg

P_20231101_091805.jpg
P_20231101_092229.jpg

P_20231101_092135.jpg

P_20231101_103738.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha, lekker bezig geweest!

Toch... elke keer als ik je auto zie... ''Is dit nou een kwestie van de camera die de kleur zo flets maakt zoals dat ook bij bijv. een rode kleur kan of is het geel gewoon zó?''

En nu ik de auto naast de warm-gele strepen zie, vind ik de strepen meer ''zon'' dan de auto. :p Het lijkt erop dat de kleur z'n warmte heeft verloren door UV-straling. (Kleur is verkleurd onder de blanke lak)
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Quantoxx ja mogelijk is dat zo :sob:
Maar hij kan ook echt zonnegeel ogen.
Het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik je uitgenodigd om live zijn kleur te komen bekijken!
 
Zoals op deze foto, zo is de kleur (schat ik) in realiteit:

P_20231101_091856.jpg

Ik weet niet hoe geel hij oorspronkelijk was. Het is de kleur Sunflower Yellow.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Klopt, het Zonnetje is inderdaad zoals de onderste foto. Die bovenste, de wrap, is beduidend geler /echt een andere tint geel.

Ik denk dus toch dat het vooral ook de foto's zijn die gauw een vertekend beeld van de kleur geven.
Ik bekeek m net in schemer, net voordat de lantaarnpaal aan ging. Dan oogt hij best wittig geel. Maar in daglicht is hij zonnegeel. Al blijft het dan per foto verschillen hoe de kleur er op de foto uit ziet.

Anyways, ben tevreden over zijn glans, al was dat met bewolking ook niet erg goed vast te leggen.
 
Als er veel wit licht op de lak reflecteert oogt ie gewoon witter. Het voorbeeld dat Quantoxx geeft, zit dicht bij de eerste auto die ik had, een Golf I in 'Mandarinen Orange', dat was eind jaren 70 een hippe kleur, een beetje tussen geel en oranje in.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Ester
Lijkt mij gewoon de beste kleur voor een auto aller tijden: cream yellow ;)
Oh heet deze kleur cream yellow? Ik zie best regelmatig een bepaald type auto rijden in deze kleur of nog net iets lichter (dus anders dan Sunflower Yellow). Volgens mij is het een Opel maar ik kan er ook naast zitten. Ze ogen "verkleurd" maar dat zijn ze dus niet (of wel, en dan zijn ze allemaal verkleurd want ze zien er allemaal zo uit).
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Jansen en Altos
@Cordoba - Haha, alleen om de naam al zou ik 'm leuk vinden. ''Wat is dat voor een kleur?'' ... Mandarijntjes Oranje, sowieso!
Even gegoogled, kon zo snel geen oude foto van mijn eigen exemplaar vinden:
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg


@Ester Seat heeft ook het eerste model Leon in ongeveer jouw kleur geleverd, en die verkleurden vaak wel behoorlijk. Zo weet ik van een exemplaar dat door schades verschillende keren een deel opnieuw gespoten was, waardoor ie 5-6 kleuren geel had, die auto had dan ook als nickname KameLeon.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Ester en Quantoxx
Gewoon een unilak, de foto is niet van mijn auto, maar door lichtreflectie (verschillende invalshoeken) lijkt dit me de normale kleur, die was voor de diesels (zoals die van mij) net een tint donkerder dan voor de benzineversies, die ook een andere lakcode hadden. Mijn exemplaar kreeg ik toen ie 1 jaar oud was, en is 5 jaar later en met ruim 200k km op de teller ingeruild.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Altos
Even gegoogled, kon zo snel geen oude foto van mijn eigen exemplaar vinden: Bekijk bijlage 165568

@Ester Seat heeft ook het eerste model Leon in ongeveer jouw kleur geleverd, en die verkleurden vaak wel behoorlijk. Zo weet ik van een exemplaar dat door schades verschillende keren een deel opnieuw gespoten was, waardoor ie 5-6 kleuren geel had, die auto had dan ook als nickname KameLeon.
Haaa best een gave kleur dit oranje!
Zo'n KameLeon lijkt me niks.
Ik denk dat het qua verkleuring best meevalt met het zonnetje, maar dat dit gewoon de kleur is. Helemaal origineel zal het niet zijn, hij heeft bij vorige eigenaresse ook altijd buiten gestaan. Maar nu bij mij staat hij gelukkig in een beschermend laagje wax.
 
Als de lak opgebleekt is, kun je dat makkelijk zien: in deursponningen, in de kofferbak, onder de motorkap zul je de niet opgebleekte kleur zien, als je daar geen heel andere kleur ziet op plekken waar weinig of geen zonlicht komt, dan is dat altijd al zo geweest.
 
  • Leuk
Reactions: Ester