• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Dit is juist het leuke detailing seizoen,
elk weekend kan je bezig want de auto word zo snel vies nu :)
(ik bekijk het van de positieve kant :))
Haha ja, zo is het ook zeker hoor! Moet alleen nog zien hoe vaak ik zin heb om in weer en (zee)wind in de wasbox te gaan staan. Maar wie weet...een vieze auto kan ik namelijk ook zeer moeilijk verdragen!
 
Werkt in mijn ervaring niet goed als shampoo, zeker niet op een donkere lak. Ik heb zelf de ervaring dat je na een wasbeurt met Bathe+ na enkele dagen tot maximaal anderhalve week een auto krijgt die vol zit met lichte en donkere vlekken, en die ervaring hebben veel meer mensen. Als je persé Bathe+ (had van mij Bathe-min mogen heten) wil gebruiken, moet je dit doen door het of puur aan te brengen met een schone washmitt (na het wassen) of door te foamen, maar dat is niet een snelle en makkelijke oplossing.

Voor gebruik van een shampoo met toegevoegde wax ben ik zelf fan van Poorboys Super Slick & Wax, in plaats van de normale shampoo pak je deze shampoo, wast gewoon je auto, en je waxlaag krijgt een boost zonder dat je echt extra werk hoeft te doen. Alleen als je na het wassen gaat detailen kun je beter geen shampoo met wax gebruiken, maar verder heb je daar nooit last van.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Cordoba dankjewel voor de aanvulling! Ik zal me nog eens meer inlezen in Bathe+. Ik had wel al de indruk dat de ervaringen hiermee verschillen, want op het forum kom je al lezende toch veel tegen.
De tip van de PBW super slick&wax onthoud ik!
 
Ik gebruik ook graag Bathe+, maar alleen in de foamlans. Niet alleen is dit supermakkelijk, maar ook om de redenen die Cordoba aanhaalt. Ik meen te herinneren dat jij deze mogelijkheid niet hebt, dus zou ik het lekker houden bij je Wetcoat o.i.d. om de boel te boosten. ;)

Fratsen die ik wel eens heb bij Bathe+, zelfs in de foamlans, komen door verkeerd gebruik. Ik wil nog wel eens te gretig zijn met de hoeveelheid/verhouding Bathe+ in de lans + in een toch nog te sterk zonnetje het foam te lang laten zitten.

Persoonlijk zou ik niet teveel producten gaan layeren. Dus bijv. een wax smeren, wassen met een shampoo met toevoeging (werkt in mijn ervaring altijd minder goed dan een pure shampoo) en vervolgens nog boostende producten gaan gebruiken. Zeker wanneer je van iets wat teveel gebruikt en de temperatuur te hoog ligt.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik vind na het wassen de auto nalopen met Ddj red mist (gebruik ik nu weinig want mijn auto staat in de coating) of Gyeon ceramic detailer/Cure veel fijner dan shampoo met toevoeging.
Bij echt koud weer kies ik vanwege het gemak om een 2e keer te wassen met Bathe+.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Quantoxx Met Collinite 845 (met Carnauba wax) en dan wassen met shampoo met toegevoegde wax (Carnauba) wax ben je juist geen verschillende lagen aan het stapelen, maar voeg je een heel klein beetje extra toe aan de al aanwezige laag. Ik had het verder niet over daarna nog eens boostende producten gaan gebruiken. Heb je trouwens ooit een shampoo met wax geprobeerd Quantoxx?
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik gebruik ook graag Bathe+, maar alleen in de foamlans. Niet alleen is dit supermakkelijk, maar ook om de redenen die Cordoba aanhaalt. Ik meen te herinneren dat jij deze mogelijkheid niet hebt, dus zou ik het lekker houden bij je Wetcoat o.i.d. om de boel te boosten. ;)

Fratsen die ik wel eens heb bij Bathe+, zelfs in de foamlans, komen door verkeerd gebruik. Ik wil nog wel eens te gretig zijn met de hoeveelheid/verhouding Bathe+ in de lans + in een toch nog te sterk zonnetje het foam te lang laten zitten.

Persoonlijk zou ik niet teveel producten gaan layeren. Dus bijv. een wax smeren, wassen met een shampoo met toevoeging (werkt in mijn ervaring altijd minder goed dan een pure shampoo) en vervolgens nog boostende producten gaan gebruiken. Zeker wanneer je van iets wat teveel gebruikt en de temperatuur te hoog ligt.
Dankjewel! Ik heb inderdaad (nog) geen foamlans. Tot nu toe de wetcoat ook nog niet gebruikt maar wel in huis, dus ga sowieso eerst kijken wat mijn ervaringen daarmee zijn.
Het niet teveel layeren onthoud ik!
 
@Quantoxx Met Collinite 845 (met Carnauba wax) en dan wassen met shampoo met toegevoegde wax (Carnauba) wax ben je juist geen verschillende lagen aan het stapelen, maar voeg je een heel klein beetje extra toe aan de al aanwezige laag. Ik had het verder niet over daarna nog eens boostende producten gaan gebruiken. Heb je trouwens ooit een shampoo met wax geprobeerd Quantoxx?
Ik snap het verschil, dat je inderdaad ofwel shampoo met toegevoegde wax gebruikt, ofwel Wetcoat. Maar niet en-en. Dan zou het denk ik neerkomen op stapelen van lagen zoals @Quantoxx beschrijft?
 
@Quantoxx Met Collinite 845 (met Carnauba wax) en dan wassen met shampoo met toegevoegde wax (Carnauba) wax ben je juist geen verschillende lagen aan het stapelen, maar voeg je een heel klein beetje extra toe aan de al aanwezige laag. Ik had het verder niet over daarna nog eens boostende producten gaan gebruiken. Heb je trouwens ooit een shampoo met wax geprobeerd Quantoxx?

Sprak ik je ergens tegen ofso? Volgens mij was ik het met je eens over de fratsen die Bathe+ kan veroorzaken en was mijn bericht gericht aan de TS. Ik zeg nergens dat jij het hebt over layeren of het gebruik van boosters en dat dit 'slecht' is o.i.d.

Of je nou letterlijker ''laagjes'' creëert of niet, je gebruikt meerdere producten over elkaar heen. We hebben het niet over een carnaubalaag van 100mu dik waarbij de hybride 845 met alleen zijn natuurlijke bestandsdelen er 110mu van maakt bestaande uit één laag die is 'samengesmolten'. Teveel producten ''layeren'', tijdens een sessie kan de nodige fratsen veroorzaken. <-- Het enige wat ik aangaf.

Nee, ik heb nog nooit een shampoo met wax gebruikt. Ik weet eigenlijk niet eens wat auto's zijn.
 
Laatst bewerkt:
#doeeenslief

Is er uberhaupt een verschil tussen bathe+ en wetcoat?
ja de verwerking is anders, maar beide zijn op basis van SiO2 en fluorine als ik mij niet vergis...
beide een best wel goede beading/sheeting
beide een standtijd die ruk ongeveer 12 weken is volgends het boekje
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
Vanavond weer aan de slag geweest met het zonnetje. Plan was handwas met BTBM en daarna een nieuwe laag wax. Lak was gelukkig nog redelijk schoon, want na de vorige wasbeurt heeft hij 3 weken in de parkeergarage geslapen (wat luxe!) tijdens mijn vakantie, en daarna heb ik er slechts een paar keer mee gereden tot nu.

Eerst gefoamed:
P_20231005_180503.jpg


Toen de velgen met Non Ferro, dat was hard nodig. Deze nog verdeeld met een velgen washmit.
P_20231005_181504.jpg

P_20231005_181616.jpg


Handwas conclusie: BTBM op. Had nog net genoeg.
P_20231005_181213.jpg

Na het wasje, het vertroetelen en knuffelen was het tijd voor de wax. Ik dacht wel wat tijd te hebben (18 uur begonnen), maar tegen 19 uur vond ik het toch al wat donkerder worden...

Ik besloot daarom wat oneffenheden te negeren (zucht...) en te gaan waxen met de 845. Dat ging goed, en het was een extra dimensie om te waxen in het halfdonker.

En als je dan niemand meer naast je verwacht, komt er gelukkig nog iemand in de box naast je, om te demonstreren hoe het niet moet. Driftig met de borstel (auw) over de auto en de slang zwiepte als een malle tegen de lak. Omdat het gezwiep kennelijk irritant was, gooide hij de slang de andere richting op. Via het dak van zijn auto. Auw.

Het hele zonnetje stond ondertussen in de wax en tijdens het curen nog even het kunstof achter gedaan met de Gummi.

P_20231005_193927.jpg


Vind dat echt prima spul!
P_20231005_200933.jpg


En uiteindelijk, 2 uur later, en best opgewarmd (tip: een donsjas is niet nodig tijdens het detailen), was het zonnetje klaar en fotogeniek. Helaas was het wel donker.
P_20231005_203125.jpg

P_20231005_203245.jpg

Daglicht foto's volgen nog, ook voor z'n Insta natuurlijk;)
 
Wat een mooie diepgele glans rondom het achterlicht op de één-na-laatste foto. De rest zal ook wel zo glanzen, maar door de lichtval is dat niet goed te zien.
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Josie en Ester
@Cordoba dankjewel (ik glunderen)! :grinning:
Ik geloof (kon het eigenlijk dus niet goed zien zonder daglicht) dat de rest ook zo glanst. Al blijft het dak een aandachtspunt. Ik weet niet wat daar ooit gebeurd is, maar er zitten echt veel krassen op. Dat zal echt gepolijst moeten denk ik, wanneer ik dat mooier wil krijgen.
Maar voor nu ben ik tevreden en ik blijf steeds weer leren!

Ik bedenk me trouwens dat ik dat gedeelte rondom het achterlicht ooit handmatig gepolijst heb vanwege handafdrukken daar. Ik vraag me nu af of hij mogelijk op die plek dus extra glanst daardoor. Ik zal eens vergelijken met de andere zijde.

Er staat nog genoeg op de To Do, waaronder de TW Clearvue.
Wordt weer vervolgd!
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Cordoba
Mooie dikke foam hebben ze in die wasbox, bij ons komt er meer water dan foam uit...
prachtige reflectie bij de achterlamp inderdaad,
Stukje bij beetje word hij steeds mooier!
 
  • Geweldig
Reactions: Ester
@Nick Bakker dankjewel! :grinning:
Ja, ik ga naar deze wasbox omdat de foam mij nog aardig oké lijkt, al staat eigen foam ook nog op het lijstje. In veel wasboxen zie ik helemaal geen optie van foam. En dat wil ik toch wel, zelfs al is het maar de wasbox-foam.