• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@MTyn Hergebruik van verpakkingen is zeker duurzamer, maar op productieschaal ligt dat soms weer anders en ook afhankelijk naar welke punten je kijkt. Voorbeeld: begin deze eeuw zat bijna alle bier in glazen statiegeldflessen, vervolgens zijn er enorme hoeveelheden one-way-flessen voor in de plaats gekomen (niet bij alle brouwerijen), het verhaal was dat one-way-flessen veel lichter (dunner) zijn, en er dus veel meer met één lading mee kon, bovendien geen reiniging meer van gebruikt leeggoed voor opnieuw afvullen, dus volgens berekeningen zou dat milieuvriendelijker zijn. Dat je die one-way-flessen dan na ieder gebruik moet terugsmelten om weer nieuwe flessen van te maken, roept bij mij toch wel vraagtekens over de echte milieuverbetering op.

Waar mijn eerdere opmerking over ging was om je vooral bewust te zijn dat een product in plastic ook zooi uit de verpakking op kan nemen. Laten we deze discussie verder stoppen of voortzetten op een andere plek om niet het topic van Het Zonnetje te kapen.

Haha goed punt van de whiskey en wijn!

Tja, aluminium drink ik liever niet (blikjes, koffiecups etc). Zware metalen zoals nikkel eet ik liever ook niet (RVS 18/10 bestek etc). En wat het plastic betreft…ik geloof dat we daar ondertussen resistent tegen zijn ofwel het is een wonder dat we allemaal nog leven.

• Leuk
Reacties: Cordoba