• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Om nog maar te zwijgen val alles wat in Blisterverpakking zit die je met geen mogelijkheid normaal open krijgt.

@MTyn Hergebruik van verpakkingen is zeker duurzamer, maar op productieschaal ligt dat soms weer anders en ook afhankelijk naar welke punten je kijkt. Voorbeeld: begin deze eeuw zat bijna alle bier in glazen statiegeldflessen, vervolgens zijn er enorme hoeveelheden one-way-flessen voor in de plaats gekomen (niet bij alle brouwerijen), het verhaal was dat one-way-flessen veel lichter (dunner) zijn, en er dus veel meer met één lading mee kon, bovendien geen reiniging meer van gebruikt leeggoed voor opnieuw afvullen, dus volgens berekeningen zou dat milieuvriendelijker zijn. Dat je die one-way-flessen dan na ieder gebruik moet terugsmelten om weer nieuwe flessen van te maken, roept bij mij toch wel vraagtekens over de echte milieuverbetering op.

Waar mijn eerdere opmerking over ging was om je vooral bewust te zijn dat een product in plastic ook zooi uit de verpakking op kan nemen. Laten we deze discussie verder stoppen of voortzetten op een andere plek om niet het topic van Het Zonnetje te kapen.

Haha goed punt van de whiskey en wijn!

Tja, aluminium drink ik liever niet (blikjes, koffiecups etc). Zware metalen zoals nikkel eet ik liever ook niet (RVS 18/10 bestek etc). En wat het plastic betreft…ik geloof dat we daar ondertussen resistent tegen zijn ofwel het is een wonder dat we allemaal nog leven.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Vandaag met Het Zonnetje naar Nick Bakkerland gereisd. Paspoort mee, maar wat bleek? Het ligt gewoon in Nederland! :p Ongelooflijk dat we na 2.5 uur rijden nog steeds binnen het land waren.

De wekker was om 5.30 uur af gegaan, omdat ik hem op dat tijdstip had ingesteld. Onderweg naar @Nick Bakker was het halverwege tijd voor een bakkie.
IMG_8379.webp

Na het bakkie ging de reis verder. Aangekomen in Nick Bakkerland werden we warm onthaald door Nick himself.
En daar stond Het Zonnetje te pronken achter de Fiesta.
IMG_8381.webp

Het Zonnetje kreeg vervolgens een ereplaats achter het huis. Omdat ik heel erg houd van achteruit rijden door smalle delen maar Nick nog meer, mocht Nick Het Zonnetje naar achteren verplaatsen.

Daar troffen we wat mooie herinneringen van de rit aan op de bumper.
IMG_8382.webp

Het Zonnetje is gefoamed (met? -red. @Nick Bakker ) en daarna hebben we even de beading bewonderd.
IMG_8394.webp

Vervolgens heeft Nick de velgen eens echt goed schoongemaakt en ik heb Het Zonnetje gewassen met BTBM en een Monello mitt.
Het zonnetje scheen lekker, dus tussentijds vaak afgespoten.
IMG_8377.webp

Bij het afspuiten heb ik gedemonstreerd hoe je tegelijkertijd kunt balletten met je rechtervoet.
IMG_8376.webp

Na het waterballet hebben we een tijdje Het Zonnetje staan bewonderen.
Ik: “Hij is MOOI hè!”
-Nick: “Hij is geel.”

We zijn het er wél over eens dat de Gyeon Pure nog supergoed zijn werk doet.
IMG_8378.webp

In alle gezelligheid zijn we een na-foto vergeten te maken. Het Zonnetje ging glimmend weer huiswaarts.

Dankjewel @Nick Bakker voor de gastvrijheid en de gezelligheid en alle goede zorg voor Het Zonnetje! Hij is nu officieel de meest vertroetelde Seat MII van Nederland (en Europa?).

• Leuk
Reacties: Cordoba
Leuk verslag weer Ester, en Nick had al wat teaser beelden laten zien. Wat de meest vertroetelde Mii van Europa betreft: je kunt ook eerst voor de Benelux titel gaan, vervolgens EU, en dan heel Europa. ;)

Dat achter het huis rijden is ook een kwestie van gewenning, vroeger bij mijn ouders thuis had ik ook iets van 10 cm speelruimte met aan de ene kant de zijmuur van het huis en aan de andere kant een stalen hekwerk, maar na een aantal keren was vooral de korte afstand en het acceleratievermogen de beperking in de snelheid.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
@Cordoba waarom gaan we niet gewoon gelijk voor de titel “ ‘s Werelds Meest Vertroetelde Seat Mii’? “
:grinning:

Oh dat achteruit rijden tussen 2 muren vind ik dus echt helemaal niks! Maar ik geloof zeker wel dat het went.