• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Celebrate Happy Birthday GIF

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
Nou, hoewel je volop in het zonnetje staat, zou ik toch weer wachten tot volgend jaar lente/zomer als de zonkracht weer wat sterker is. :sun:
Een beetje UV-bescherming is dan niet verkeerd (maar zelf zou ik overigens toch eerder voor Nivea of dat soort spul gaan).

En nog gefeliciat.

@Soepergrover bedankt! :sun:
Ik leer elke dag weer zoveel bij op dit forum. Nivea op het gezicht…oké. Aanbrengen met een Disco Duo?
En hoe wrijf ik dat uit, gewoon met een Peluche Verde?
Moet ik de Nivea laag nog extra in de bescherming zetten? Ik denk aan een soort Wetcoat-achtig iets?
Hoor graag. Alles voor het behoud van een glanzende huid!

Als je nog eens bij Carclean over de vloer komt (en als Carclean Ambassadeur doe je dat vast nog weleens), zou je eens aan Johan kunnen vragen of de WCWC Tire Wax hem goed is bevallen.

(Voor wie geen idee heeft waar dit over gaat: check het filmpje op iets meer dan een minuut of twee)

• Grappig
Als je nog eens bij Carclean over de vloer komt (en als Carclean Ambassadeur doe je dat vast nog weleens), zou je eens aan Johan kunnen vragen of de WCWC Tire Wax hem goed is bevallen.

(Voor wie geen idee heeft waar dit over gaat: check het filmpje op iets meer dan een minuut of twee)
Het is wel goed dat Vincenth er toch nog even achteraan zegt dat het product dus voor de banden bedoeld is :joy:

Vandaag zijn we 3 jaar samen! :party:
IMG_1021.webp

Tijdens het fotograferen vroeg een voorbijganger: “foto’s aan het maken voor Marktplaats zeker?” Eigenlijk geen gekke vraag maar voor mij een totaal ondenkbare situatie.

En natuurlijk vorige week toen er even tijd was, een wasje gedaan en wat Gummi gesmeerd. Ik blijf dat toch ideaal spul vinden. Al ga ik toch ook de Nanolex Trim Rejuvenator aanschaffen. Verjonging is natuurlijk altijd goed.
IMG_1022.webp

En stond hij weer te stralen. De laatste beoordeling van @Nick Bakker vorige maand was: “dit is de best onderhouden coating die ik tot nu toe heb gezien”. Ik glunderen.

Tijdens DE KLUS in augustus 2024 hebben we de Pure aangebracht.
Mijn streven was natuurlijk om deze regelmatig te onderhouden met de Cure, maar ik geloof dat dat misschien 2x is gelukt. Ik doe alles in de wasbox en soms is dat minder ideaal en rustig werken.

Ik onderhoud de coating met BTBM en Gyeon Wetcoat.
Ik wilde me ook nog verdiepen in shampoos maar dat is ook nog niet echt gelukt.
IMG_1023.webp

Nieuwe velgen staan toch wel HOOG op de lijst. Qua kleur wil ik graag gunmetal (denk ik). Maar de grootte? Ik denk aan 16 inch. Ik wil de auto graag in zijn waarde laten en heb het idee dat het met 17 inch meer velg dan auto wordt. Wat denken jullie?

Voor het beeld even een betere foto ter beoordeling van de velgen-situatie nu.
IMG_1024.webp

Nieuwe ruitenwissers ga ik ook even bestellen. Recent nieuwe laag Clearvue op de voorruit aangebracht en daar ben ik wel erg blij mee.

Laatst bewerkt:
Ik zou dan kijken wat origineel mogelijk is en daarin het maximale formaat te kiezen.

Ik vind wetcoat niet echt een graadmeter hoe goed een coating wordt onderhouden.
Het voegt uiteraard heel veel hydrofobische eigenschappen toe, daarom kan je, vind ik niet echt beoordelen of een coating nog echt optimaal is.

• Geweldig
@Het Zonnetje Bij andere maat velgen ook kijken wat de banden kosten kan verrassingen voorkomen. Ik gok dat je nu 14" (of toch 15") hebt, de wielomtrek (met band) moet ongeveer gelijkblijven, dus je krijgt veel plattere banden dan nu, met veel minder vering/schokdemping in de banden (de wangen van de band), ik weet niet of je dat wil. Met grotere velgen zullen ook de banden breder worden (= zwaarder sturen en meer brandstofverbruik).

Wat de bandenprijs betreft, nu zul je misschien iets van 80-100 euro voor een nieuwe band betalen, als je bij nieuwe velgen naar een ongebruikelijke bandenmaat gaat kan die prijs voor één band zomaar naar 250-300 euro gaan.

Ik denk dat het al lastig genoeg is een paar fraaie velgen van 16" te vinden voor de Mii, doordat hij slechts 4 boutgaten heeft, dat vindt je alleen bij kleinere of veel oudere auto's. Bij nieuwe velgen wel even checken of daar bol-conische of gewoon conische wielbouten bij horen. De meeste Mii's, Upjes en Citigo's hebben stalen velgen met wieldoppen, lichtmetalen velgen onder deze auto's is al niet standaard.

Edit: als ik op Marktplaats kijk zie ik maar 1 set velgen aangeboden die zouden moeten passen, en op foto lijken ze er niet heel netjes uit te zien:
Screenshot 2025-11-05 at 19-36-18 ≥ VW Up! Canyon velgen met winterbanden (185_50_16) — Bande...webp

Laatst bewerkt: