Goh, wat leuk dat ik vandaag de gevulde foamer in de kofferbak had gelegd op een andere manier dan normaal. Normaal gaat de foamer netjes in een zak, en de zak met de foamer gaat dan rechtop (!) in de kofferbak tussen de andere spullen geklemd.
Nu niet, want ik hou van verandering. Dus waarom niet gewoon de gevulde foamer in een half gescheurd zakje dat ik nog wel geschikt vond, horizontaal bovenop de emmers leggen?
Antwoord: omdat je dan na een rit naar de wasbox, je kofferbak vol foam (1 liter) aantreft.
‘Gelukkig’ was er wat in het zakje terecht gekomen en gelukkig ook wat in de inkepingen van de deksels van de emmers.
En dan stonden de emmers weer in een stoffen box, en de box was ‘gelukkig’ ook helemaal doorweekt waardoor de bekleding van de kofferbakplaat relatief droog leek.
Maar toen ik er met een natte handdoek overheen ging, begon het bestwel te schuimen
Toch stug gaan foamen met het laatste restje foam, aangevuld met water uit het kraantje bij de wasbox. Werking van de foam was er nauwelijks, maar ik deed net of ik dat niet opmerkte.
Toen de velgen paars gemaakt.
Daarna maar even koffie.
Na de koffie gewassen en Wetcoat aangebracht en gedroogd.
Overigens was het gehalte krasborstelaars echt HOOG vandaag in de boxen.
Ondertussen had ik
@MTyn to the rescue bericht, en ik mocht bij hem komen om met de waterstofzuiger de kofferbakplaat weer foamvrij te zuigen! Zijn vrouw was zo lief mij te ontvangen en zelfs te helpen!
Bekleding bleek echt wel heel erg vies (goh), dus ik had extra koffie in de tank.
@MTyn was op zijn werk, maar ik heb natuurlijk een klein bedankje achtergelaten namens Het Zonnetje.
Dit is zo mooi aan deze hobby: dat het zo verbindend is en dat we elkaar zo enorm helpen. Super bedankt ook namens Het Zonnetje!