• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

JosB stelt zich voor

JosB

Detailing rookie
25 okt 2010
84
0
Zal me even netjes voorstellen. Mijn naam is Jos en ben in het bezit van een zilvergrijze Mercedes. Recent Carclean ontdekt en het bijbehorende forum. In korte tijd al een hoop nuttige informatie opgedaan. Geweldig om te lezen hoever sommige (hobby)detailers gaan in het vertroetelen van hun auto. Respect!
Moet eerlijk bekennen dat het geduld daarvoor mij soms ontbreekt.

Recent begonnen met het uitvoeren van de 5 stappen van Meguiars, nouja eigenlijk 4 want ik had de Paint Cleaner nog niet in huis. Ondanks dat toch een goed resultaat behaald. De auto was al in een redelijk tot goede staat, de klei bleef aardig schoon. Nu is zilvergrijs aan de ene kant een makkelijke kleur, swirls vallen minder op, maar ook een moeilijke kleur omdat het optisch minder glanst dan een donkere kleur. Ben voorlopig niet van plan machinaal aan de gang te gaan. (-Edit- 29-11-2010 : volgend jaar toch maar naar een Dap clinic toe...).

Zodra je in de snoepwinkel van CC terecht kom ben je reddeloos verloren zoals velen mij al voorgingen. Het eerste setje Meguiars kwam nog bij de plaatselijke autozaak vandaan, de rest bij CC. Inmiddels aangeschaft:

Meguiars
Nxt Carwash 532 ml.
Deep Crystal Paintcleaner (alsnog gekocht nu nog een keer gebruiken)
Quick Clay Detailing System Quick Detailer 473 ml + 50 mg Clay
Deep Crystal Polish
Nxt Tech Wax 2.0 Paste
Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
Water Magnet Microfiber Drying Towel (werkt goed, kijken of dit na een paar keer wassen nog zo is. Bij gelegenheid nog de Poorboys bestellen om te vergelijken)
Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack

Heb wel het idee dat Meguiars zich hier wat uit de markt prijst zeker als je ziet wat de spullen in thuisland Amerika kosten. Voor de Quick Detailer (deze is bijna op) zal ik een alternatief zoeken of misschien de aanbieding van 02-11-2010 QD + klei voor EUR 19,98.

Poorboys
APC 946 ml.
Natural Look Dressing 946 ml. (geweldig spul, alleen voor interieur/ dashboard kunstleer e.d. gebruikt)
Glass Towel (geen succes, pluist)
Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml (2x)

Gliptone
Liquid Leather Cleaner 250 ml.
Liquid Leather Conditioner 250 ml.

Colourlock
Reinigingsbenzine 125 ml.
Lederfresh op stoelkleur 150 ml (geen makkelijk te verwerken produkt)
Lederprotector 150 ml.

Wolfgang
Black Diamond Tire Gel 473 ml.

Mothers Wax
Mag & Aluminium Polish 140 gr. (werking op uitlaat goed op velgen minder na test)
Back to Black Naturally Black 236 ml.
Mothers Wax - Tire & Rubber Cleaner - 710ml
Mothers Wax - Tire Brush
Mothers Wax - Wheel Brush (samen met de Tire Brush : prettige borstels)
California Gold Car Wash - 473ml

Carclean
Carclean.com - Flex Foam Tire Dressing Applicator
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
Carclean.com - EZ Detail Mini Brush (goede velgenborstel, nu nog de grote bestellen)
Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling

Valet Pro
Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml (goede milde velgenreiniger)

Autoglym
Car Interior Shampoo - 500ml

Wheelwax
Wheelwax

Verder nog diverse dreadlock washmits, pads en doeken van Monello, Cobra, Turtle en Action. Ramen gedaan met Glassex ben daar tevreden over, misschien nog een keer overstappen naar Meguiars Professional Glass Cleaner Concentrate - 3780ml.

In de planning zit nog de aanschaf van een nieuwe hogedrukreiniger (waarschijnlijk een Nilfisk, suggestie voor welk type zijn welkom) en de Autobrite Foamkit. Tot nu toe rij ik voor het thuiswassen eerst naar de wasbox in de buurt om het ergste vuil van de auto af te spoelen.

Suggesties, op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Groet,
Jos
 
Mooie lijst!

Ik heb hier eens de Poorboy's glasdoek als kadootje gekregen bij een bestelling, gelukkig nog geen pluisproblemen mee gehad.

Poorboy's Waffle Weave vergelijken met Meg's Water Magnet? Goed plan! Heb ooit hetzelfde gedaan en de watermagneet word hier nu gebruikt voor de deursponningen enz..:grinning:
 
Welkom,

De beginnerscollectie al voorbij zie ik.
Je kan niet zeggen dat er hier onvoldoende gewaarchuwd wordt :roll
Veel plezier met de glimmende ster

Hans
 
Welkom Jos. Je kan voorlopig even vooruit met de spullen die je al hebt. En vooral veel lezen op dit forum, dan worden al heel veel vragen beantwoord.

Wat voor Mercedes heb je? Foto?

Theo
 
Mooi setje om mee te beginnen hoor, er zijn er die het met minder doen :ja Maar zoals ik zelf ook al "gegrepen"ben door het detailvirus zal het met anderen ook wel gaan. Ben nu al weer aan het denken wat de volgende uitbreiding moet gaan worden.

Welkom op het forum, en laat eens een stukkie zijn van jouw"ride" :)^
 
Welkom!:cool:

Ben wel benieuwd naar een foto van de gepoetste mercedes:ja , je hebt in ieder geval al een aardige collectie staan....het zal mij niks verbazen als je straks ook het 'detailvirus' hebt.:p
 
Welkom !
Mooie verzameling heb je nu al !
Der is helaas nog geen antibiotica voor dit virus gevonden, dus wees voorzichtig plz...
 
Welkom Jos, je hebt een goede start gemaakt, maar ik verwacht dat je binnenkort ook wel aan machinaal detailen gaat denken.
 
SLK zei:
Welkom Jos. Je kan voorlopig even vooruit met de spullen die je al hebt. En vooral veel lezen op dit forum, dan worden al heel veel vragen beantwoord.

Wat voor Mercedes heb je? Foto?

Theo

Het is een Mercedes SL500 type R230. Pas een nieuwe camera gekocht, zodra de zon een keertje schijnt, zal ik wat nieuwe foto's maken en plaatsen.
Hoewel ik na het lezen van het topic :

Carclean.com forum » Algemeen » Off Topic Chat » Informatie over je auto geven... veilig?

daar nog even over na moet denken:confused: voor je het weet is je auto gestolen....

Grtz,
Jos
 
SLK zei:
Wat voor Mercedes heb je? Foto?

Theo


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]




Inmiddels de auto van mijn vrouw (met. zwarte Toyota) ook via de 5-stappen onder handen genomen en deze is daar enorm van opgeknapt.
Denk dat er met een DAP nog meer eer valt te behalen, daarom volgend jaar maar eens naar een clinic.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]