• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten en wat mis ik nog eventueel?

herbie21

Detailing rookie
25 aug 2009
11
0
Mensen,
het gaat gaat binnenkort gebeuren. DE auto een goede was en poetsbeurt geven. Hieronder een lijst die ik heb samengesteld, nu de vraag aan jullie:

Is deze lijst goed? teveel, of mis ik juist producten?


Gr Herman

ps: is voor een mondeo uit 2001 en een golf 4 uit 2002


1. 101802 Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
2. 101533 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
3. 101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
4. 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
5. 100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
6. 100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
7. 100343 Valma - Microvezeldoeken - Blauw/Geel/Groen - 3 Pack
8. 100541 Autobrite - Foam Kit voor Karcher
9. 100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
 
persoonlijk zou ik de de doeken wijzigen voor nog betere doeken van bijv. doeken van poorboys.

zoek je niet iets voor kunststof, banden, ramen en dergelijke
 
En een goede droogdoek mis ik nog(dilirium bv), en idd de valma doeken wisselen met de Poorboy's doeken. Nog een wax misschien (Poorboy's natty is goede keuze), en iets wat je overal voor kunt gebruiken, Poorboy's Spray and Wipe ( Ramen en eventueel 1:1 verdund te gebruiken voor kleien). Velgenborstel en eventueel velgenreiniger erbij.
 
Wat is duur? Al met al kost het inderdaad meer dan een flesje Turtle Wax en een oud T-shirt. Bedenk echter wel dat het een investering is waar je heel lang plezier van kunt hebben want de producten zijn voldoende om de auto's meerdere behandelingen te geven. Je hebt dan ook de mogelijkheid om de auto's bij te houden en het behaalde resultaat van een behandeling zo lang mogelijk te behouden.

Vraag is of je het leuk vindt, of gaat vinden.

Groeten,
Erik
 
Als ik een onderschrift mag quoten:
"Een hobby mag geld kosten"

Maar goed, je kunt altijd zelf kijken hoe ver je daarmee gaat. Dat je nou net tussen een hoop mafketels bent beland
die veelsteveel hieraan besteden, hoeft niet jouw probleem te zijn.
;)
 
Je moest is weten hoeveel €€€€€€€ ik al uitgegeven heb aan produkten tussen februari 2010 en juli 2010 !!!!!!!!:p :p ,, maar een hobby kost nu eenmaal geld en van mij mogen ze rollen hoor....:D
 
Ach als je ziet hoe mijn auto's na al die jaren en tonnen kilometers er nog uit zien. Dan heb ik er wel wat geld voor over!
 
We leven maar 1 keer, als je geen geld zou kunnen uitgeven uit de dingen die je leuk vind, waarom werken we dan denk ik.

Dit is puur mijn mening he, iedereen heeft een andere portemonnee natuurlijk;) , niet dat die van mij vol is of zo.:(

Maar de producten die je koopt zijn meestal zoooooo zuinig:ja
 
Hmm...mijn opmerking gaat het niet goedkoper voor je maken, maar....ik mis een paintcleaner (bijvoorbeeld Poorboys Professional Polish). Door de lak te reinigern met een paint cleaner verwijder je eventuele oude waxlagen en blijft de EX-P waarschijnlijk langer zitten.

Je kunt ook de EX-P en de paintcleaner vervangen door een all-in-one product (bijvoorbeeld Poorboys Polish with Sealant of Mothers Wax California Gold Liquid Carnauba Cleaner Wax ). Ik denk alleen dat het resultaat mooier is met "losse" producten.

In vind het overigens wel een goed idee dat je niet meteen een wax besteld om de EX-P mee te "toppen", misschien ben je wel tevreden met de glans van de EX-P.
 
Ahum, waarom een paintcleaner als je toch gaan polijsten ? ( polijstmiddel=paintcleaner ) ( heeft immers een DAP-pakket op de wenslijst staan )
Oude waxlaag haal je zo weg door een sterke verhouding shampoo-sop te nemen.
Foamen, wassen, kleien, polijsten en dan de EXP
 
hmm okee, genoeg dingen nog te halen dus...

Moet zeggen, onderoud mijn auto's altijd goed. Dus iid cleaner, en goed in de wax zetten. als ik de beading foto's hier zie, denk ik: heb ik ook!!! word er daarna gek van als de zon gaat schijnen na een buitje}:)w

ANaway, dat is altijd met vrij "standaard"spul gedaan, zo'n serie van rode flesjes, akn ff niet op het merk komen en een procleaner wax dacht ik??

Merk wel dat mijn wasmethode niet goed is, vandaar ook de swirls( heb voor het eerst een donkerkleurige auto) anders was ik niet eens aan deze hele waslijst gekomen. Dat een hobby geld mag kosten, okee, maar je kunt alles overdrijven zeg ik maar zo. en ja je kunt geld maar 1 keer uitgeven....

Wil het met een maat gaan doen, dus we zullen puntje bij paaltje de spullen wel gaan aanschaffen hoor, de swirls staan me steeds meer tegen en met de hand gaan polijsten lijkt me echt niet wat!
 
mk-us zei:
Ahum, waarom een paintcleaner als je toch gaan polijsten ? ( polijstmiddel=paintcleaner ) ( heeft immers een DAP-pakket op de wenslijst staan )

Oeps...even over het starterspakket bij de DAP heengekeken. Opmerking over paintcleaner kan geschrapt worden.
 
Je kan beter goede doeken nemen en de foamkit nog even laten zitten.
Goede doeken zijn vaak onderschat, die zorgen dat je veilig en snel polijstmiddel en wax af kan namen zonder de lak weer te krassen.
Die van Valma zijn echt geen knaller.

Ook kan je de Meg's mitt omruilen voor een Bone, scheelt ook weer 8 euro (= 1 grote PB's doek )