• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste volgorde wassen

Ennovative

Detailing rookie
7 jun 2016
7
2
34
Hey allemaal, Wellicht een mega stomme vraag, maar ik wil het gewoon zeker weten. Heb uiteraard het forum afgezocht naar tips&tricks en daarom verwacht ik enkel een paar korte antwoorden op deze vraag.

Is de onderstaande volgorde goed om mijn auto en motor te wassen?
Afspoelen (tuinslang)
Ontvetten (Dasty)
Afspoelen (tuinslang)
Droogmaken (zachte doek)
Allu deeltjes schoonmaken (WD40)
Kappen nabehandelen (Speedwax)
Allu deeltjes nabehandelen (Siliconenspray)
Remschijven reinigen (Remmenreiniger)

Twijfel met name nog over een eventuele stap tussen het gebruik van WD40 en daarna er overheen sprayen met Siliconenspray.

Thanks.
 
De Action zal wel blij zijn met jou, haha.

Ff serieus, als je je auto/motor gaat wassen, is inspuiten en afspoelen niet genoeg.
Daarnaast moet je er niet zoveel vette rommel op spuiten na het wassen. (Siliconenspray, wd 40, speedwax)
 
Een goede shampoo, (alle shampoos die Carclean verkoopt zijn prima.
Verder kun je het zo gek maken als je wilt, maar ik denk dat je eerst wat meer op dit forum moet lezen/ervaring opdoen met juiste manier van wassen.
In het begin denk je: wat een poetsnerds, even later ben je er 1.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Ozy
Haha, nee ik wil best poetsnerd worden hoor. Maar merk bij het lezen van de topics dat ik het nog absoluut niet ben.

Denk dat ik de Dasty dan maar vervang voor een goede shampoo en sowieso even de carclean producten ga bestellen. Doe het liever in één keer goed.
 
ik zou dit even bestuderen als ik jou was:
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
 
Misschien kan ik je als tip meegeven om na het schoonmaken van de kappen deze te kleien en polijsten. Vervolgens de kap nadoen met Geyon Prep. Dan is je kap klaar om te worden voorzien van een waxlaag naar keuze.
 
Een goede shampoo, (alle shampoos die Carclean verkoopt zijn prima.
Verder kun je het zo gek maken als je wilt, maar ik denk dat je eerst wat meer op dit forum moet lezen/ervaring opdoen met juiste manier van wassen.
In het begin denk je: wat een poetsnerds, even later ben je er 1.

+1

Denk dat ik de Dasty dan maar vervang voor een goede shampoo

+100


Hey allemaal, Wellicht een mega stomme vraag, maar ik wil het gewoon zeker weten. Heb uiteraard het forum afgezocht naar tips&tricks en daarom verwacht ik enkel een paar korte antwoorden op deze vraag.

Hahaa! Ik dacht toen je dit zei dat je jezelf goed verdiept had, totdat ik de lijst met HobbyBobBeunHaas-producten zag :p

Ik zie dat je al de juiste link hebt gekregen naar de Stappenplannen van Dennis. Ik verwacht dat je straks met een écht stappenplan aankomt en vragen stelt. :p


Tot snel!


Greetz
 
Dasty is volgens de verpakking een ontvetter. Maar je moet eens kijken hoe vet het spul zelf is....:eek:
 
Dasty is een veelgebruikte ontvetter. Werkt dus goed, maar met name op dingen als motorblokken, BBQ's en dergelijk. Daarop maakt het niet uit wat er verder gebeurd, haha!

Voor vette dingen grijp ik naar remmenreiniger. Een doosje met 6 spuitflessen kost geen drol. Maar gelukkig kom ik nooit zulke vette zooi tegen. Pfew!
 
Dasty is geweldig om een aangekoekt motorblok schoon te maken, maar voor een reguliere wasbeurt eigenlijk te agressief. Voor alles wat van gelakte en alu delen niet af gaat met een normale shampoo kun je een (sterk verdunde) All Purpose Cleaner (APC) gebruiken.

Polijsten is misschien nog een stapje te ver, maar voor een echt mooie reiniging zou je een product als Poorboys Pro Polish kunnen gebruiken.

Bij elke beurt waxen is niet nodig als je een goede wax gebruikt. Die houdt het makkelijk een paar maanden vol als je een niet te heftige reiniger gebruikt. Een goede wax hoeft niet eens duur te zijn. Denk aan een Collinite 845 of Poorboys EX of Natty's. Beide koop je voor 2 a 3 tientjes en als je die op een motor gebruikt is een verpakking goed voor jaren(!) bescherming.

Voor de Alu delen zou je aan een alu polish of Collinite 850 kunnen denken. Die laatste voegt ook meteen nog een beschermlaagje toe. De eerder genoemde Pro-Polish is trouwens ook geschikt voor metalen.

De middeltjes van de Action werken opzich ook wel, maar je zult merken als je echt doelgerichte producten gebruikt dat poetsen leuker en makkelijker wordt en dat je een veel langduriger resultaat bereikt. Met 50 tot 100 euro aan productjes heb je voor elk probleem een pasklare oplossing. Zeker op een motor doe je jaren met een flesje van een bepaald product, dus echt duur hoeft het ook niet eens te zijn.
 
Als je eens begint met een beetje inlezen ,daar kun je al een hoop van leren.
De producten hoeven ook geen vermogen te kosten als je de juiste maar gebruikt.