• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

k&n inlegfilter(panelfilter) contra indicatie reinigen met apc

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello hello,

ff een vraagje, ik heb al geruime tijd een k&n inlegfilter in men 1.8tdci liggen, deze heb ik altijd gereinigd met de cleaning and recharger kit van k&n zelf(welke niet bepaald goedkoop is!) maar nu geraakt men cleaner stilaan op en vroeg ik me af of ik deze mocht cleanen met apc,
ik heb apc van poorboys,
ikzelf zie geen enkel probleem ermee, aangezien ik apc al op zo goed als alle oppervlakken gebruikt heb zonder problemen(glas/lak/plastic/rubber/ hardsteen/tegels/tft scherm/hout......) maar ik vroeg me toch af aangezien er uitdrukkelijk in de handleiding van de inlegfilter staat dat je enkel en alleen de cleaner van k&n mag gebruiken.....
iemand een idee waarom? of is het enkel om de mensen niet met chemische goedjes los te laten op het katoen van de filter?
of is het puur markt creeeren?(je moet onze producten gebruiken of het gaat allemaal kapot, en anders verdienen we weer minder?)

Ik heb geen ervaring met een K&N filter, maar is het niet zo dat de vloeistof van K&N vettig is en zo de vervuiling uit de lucht haalt? Met APC krijg je volgens mij geen reinigende werking.

Kan best met apc maar de reiniger van k&n is wel heel erg goed. Na de reiniging natuurlijk weer lichtjes in olieén

Persoonlijk legde ik geen k&n in zo'n auto? Een orgineel filter kost 13 euro en een k&n zo'n 50 euro en die moet je steeds reinigen met duur spul. En met deze auto behaal je er totaal geen voordeel bij alleen dat je luchtmassameter sneller stuk gaat en dat vergeten veel mensen.

Ik heb een BMC inleg filter, misschien is de cleaner kit daarvan wel minder prijzig:idee

:| Je hebt APC.. Andy is veel goedkoper en toch geef je aan APC geld uit:eyes IK zou voor mijn filter dan niet gaan bezuiniger (om maar niet te denken aan het effect op mijn motor:schaam )

In mijn motorfiets heb ik ook een BMC. Ik reinig hem altijd met de k&n set, kost 17,50 en kun je 2 a 3x mee reinigen en nog vaker mee in olieén.

Filtermateriaal bij K&N is katoen, kan je ook met APC ontvetten, of met alcohol
Goed laten drogen en met mate filterolie opdoen. Filterolie is er ook van BellRay. Die is alleen niet rood maar blauw

Je luchtmassameter moet schoon blijven. Dat vergt een goede filter.
Met oliegeladen filters moet je niet overdrijven, dan wordt je massameter vet en gaat stuk

Hans

Heb nooit het nut ingezien van die geoliede (inleg)filters op standaard auto's, draagt volgens mij nergens toe bij.
Filter olie is funest voor LMM's.

LB zei:
Ik heb geen ervaring met een K&N filter, maar is het niet zo dat de vloeistof van K&N vettig is en zo de vervuiling uit de lucht haalt? Met APC krijg je volgens mij geen reinigende werking.
om het vuil eruit te verwijderen he, na het reinigen van de filter moet hij ingeolied worden met de rode k&n vloeistof voordat hij terug een reinigende werking heeft,

en ok, jullie zijn blijkbaar geen voorstaanders van deze filter, maar dat was TOTAAL DE VRAAG OOK NIET! ik ben er tevreden mee, hij werkt perfect, ik voel het verschil ook, en dat men lmm naar de zak gaat, is echt wel mijn zaak ;)

dus ik reinig hem gewoon met apc, olie hem terug in met de k&n olie!

bedankt voor de reply's

Ben zeker wel voorstander van K&N filter, maar dan wel op de brommert.
Het reinigen van de filter kan naar mijn idee prima met APC, na goed drogen moet het filter weer opnieuw ingeolied worden om de lucht goed te filteren en de verontreinigingen vast te kunnen houden, mag inderdaad niet te overvloedig ingeolied worden. Het is zoals met alles: overdaad schaadt!