• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kalk aanslag op glazen deur

LeonDriver

Detailing rookie
16 mei 2008
309
0
39
Mijn moeder is aardig geiriteerd door de kalk op opze ramen van de Douche (Glazen deur en Glazen Wand).
Nou vroeg ze aan mij of ik dat niet met de klei weg kan krijgen.

Nou bekeek ik de NTX en er staat niet op dat hij kalk verwijderend is.
Dus ik wil het gaan proberen met antical maar heb dus geen idee hoe de klei hier op gaat reageren.
Iemand anders al deze ervaring?

Anders ga ik het maar eens testen.
Zal igg een paar fotos maken als ik er mee bezig ga ;)
 
Ik denk dat de antical je hele klei op vreet :D Zitten behoorlijke bijt middelen in. Je merkt het al aan je ogen als je er te lang mee in de weer bent. Dus ik zou eerst antical gebruiken met een schuurspons oid en daarna gaan kleinen voor de restjes (misschien agressieve klei) en daarna je glas polijsten :D
 
Zou ik niet doen, Antikal icm klei... Of je moet de klei daarna weg mikken...

Bij een douche zou ik eerst een goede ontkalker proberen, daarna (op droge schone wand + deur) eventueel polijsten met TW ClearVue Glass Polish.

Met de ClearVue op de excenter heb ik op de autoruiten goede resultaten behaald! Daar zaten van die kringelspoortjes op van de kalk/zure regen, die kreeg ik nergens mee weg, behalve met polijsten.
 
Hebben opzich al wel vaker met antikal gedaan maar er blijft altijd wat achter d8 dat de klei hem echt schoner zou krijgen.
Ga niet met een polijster werken daar is het me iets te duur voor.

Gaat om 4 á 5 vierkante meter.
En zijn nogal prijzig om te moeten vervangen als het er niet meer uitziet.
gaat erom dat ze mooi schoon word voor de fotos van de makelaar ;)
 
Dan zou ik het ná de antikal (of iets anders wat beter werkt?) even met klei proberen (gewoon met QD). Zou alleen de klei niet in contact laten komen met antikalk middelen. Denk niet dat dit samen gaat, en je kunt je klei daarna wegmikken (restjes antikal op de lak lijkt me geen fijn idee).
 
Sven S8 zei:
Dan zou ik het ná de antikal (of iets anders wat beter werkt?) even met klei proberen (gewoon met QD). Zou alleen de klei niet in contact laten komen met antikalk middelen. Denk niet dat dit samen gaat, en je kunt je klei daarna wegmikken (restjes antikal op de lak lijkt me geen fijn idee).

Klei heb ik nog genoeg dus wegmikken was ik zowiezo van plan ;)
Moeders probleem mag die weer een pakje halen rofl
 
Oud topic, maar toch even een toevoeging.
Afhankelijk van de kwaliteit van het glas, het meeste is veiligheidsglas en keihard, eerst een testspot!.
De kalk kan je uiteraard wegkrijgen met middeltjes die daarvoor bedoeld zijn. Meerdere bevatten echter stoffen als zoutzuur.
De kans op glascorrosie is daarmee niet ondenkbaar.

Zware en lichtere klakaanslag laten zich ook verwijderen met goedkope staalwol(sponsjes).
Eventueel samen met een licht schuurmiddel als Jiff / Ciff

Voordat je overgaat tot gebruik van bescherming als Rain-x super goed schoonmaken / ontvetten !!
Ook glas heeft "porieen" en bestaat deels uit stoffen die kunnen reageren met de buitenwereld.
Nano-producten vullen deels de porieen en daar wil je dan geen vuil hebben zitten.

Hans