• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kalkfilter geeft zoutvlekken op lak

JVDE

Detailing rookie
25 jul 2010
30
0
Men auto is volledig gedaan van vorig weekend. Nu lag er al een fijn laagje stof op en ik dacht dit weg te spoelen met de tuinslang (zo kon ik de wax ook ens testen).
De wax beviel me prima! De auto stond wat in de zon en ik dacht ik rij hem straks wel droog naar men werk.
Nu zag ik dat de druppels die er nog oplagen reeds opgedroogd waren en ze hadden flinke vlekken gemaakt! ]-0

IMG_1306.webp

IMG_1307.webp

IMG_1308.webp

Nu heb ik op men tuinslang zo een kalkfilter gemonteerd met zoutkorrels. Het probleem is denk ik omdat ik de slang niet elke dag gebruik dat het water dat in de filter blijft staan hééééél erg zout wordt. Ik heb nogtans eerst een paar minuutjes de slang + filter laten doorlopen en dan pas men auto afgespoeld.

IMG_1309.webp

Ik vermoed dat het zoutvlekken zijn want het smaakt een heel klein beetje zout:o)

Heeft iemand hier een oplossing voor?:'(

Euhhhh, in de kalkfilter hoort normaal een cartridge te zitten zoals onderstaande:

ShowProdImgLarge.ashx?id=100617&f=d.webp

Het zout wordt juist gebruikt om het filter te ontkalken. Kwestie van het cartridge 24 uur in een zoutbad leggen.

Hetzelfde zout wordt gebruikt voor de vaatwasser.

8960_Broxomatic_Onthardings%20Zout%202%20kg_6%20pk.webp

Meen je dat nu? :/
In de doe het zelf stond duidelijk op het etiket "zout cardridge tegen kalk" een andere zoals op je afbeelding heb ik niet gezien :s

waarom dient die cardridge die ik er nu insteken heb dan? Gewoon om de bokaal te ontkalken?

Was splinter nieuw. In het begin was hij hellemaal vol. heb er 5x de auto mee gewassen ongeveer.

Voor wat dienen die zout cardridges dan??? :s

Ehm, ik hoop dat ik niemand beledig, maar dit is toch zeker wel een grapje? Een Canister met gewoon los zout erin? Hij komt duidelijk niet bij ons vandaan, dus heeft diegene er niet bij gezegd dat er een cartridge in moet? In ieder geval denk ik zo te zien dat onze cartridge er wel in past:
https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Onthardingscartridge_GPW-SOF_100617

Het verschil tussen los zout in een canister en een cartridge in een canister is, dat de cartridge ervoor zorgt, dat kalk uit het water gefilterd wordt, dus niet met los zout, waardoor je het zout zelf ook meespoelt. En de cartridge (met de bruine korrels) leg je vervolgens na zo'n 500 liter waterverbruik een nachtje in een bak met onthardingszout om m weer te activeren. Het zout zelf onkalkt het water dus niet, waarschijnlijk zit in een vaatwasser ook een apart filter waar het onthardingszout doorheen getrokken wordt (en dat filter doet dus het werk).

Succes ermee!

Zo te zien is het eenzelfde reservoir.
Kijk eens bij de link die ik hierboven al postte. En lees vooral goed hoe e.e.a. gebruikt moet worden.

Zoals je het nu gebruikt, werkt het averechts; zoutvlekken i.p.v. kalkvlekken.

Er zit een cardrigde in! maar eentje vol met zout. Is moeilijk te zien op de foto. Zat een dichting en alles bij. Was de enigste die in de winkel stond en er stond een heel rek vol van.
Zo een donker bruine stond er niet.

Het gaat er volgens mij dus om, dat de harskorrels (die bruine) het water ontkalken, en dus niet het zout. Dus ik begrijp niet hoe een canister met alleen maar zoutkorrels zou kunnen werken. Je hebt dan eigenlijk helemaal geen filter, maar alleen maar een huls met zout waar je het water doorheen trekt, en dat water wordt dus...zout! :-&

Tim vraagt of je het soms bij een aquariumhandel hebt gekocht? Want voor een groot zoutwateraquarium zou het wel het juiste effect hebben.

IMG_1311.webp

IMG_1313.webp

Neen, heb dit in een gewone doe het zelf gehaald. Stond middenin het sanitair gerief.

Al heel erg bedankt voor de reacties hier! :-D

SpeeDJ zei:
Tim vraagt of je het soms bij een aquariumhandel hebt gekocht? Want voor een groot zoutwateraquarium zou het wel het juiste effect hebben.

Ik ga morgen eens langs in die doe het zelf.
Volgens mij weten ze het daar zelf niet :(
Had ik maar eerst hier wat geinformeerd. Maar ik zie het nog duidelijk staan... 'zout cardrigde tegen kalk' :-/

Dit gaat nooit niet werken! terugbrengen die zooi naar waar het vandaan kwam. Zeker niet voor je aquarium gebruiken want dan gaan je vissen dood. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets zie......heel appart.

Mag ik vragen wat je voor het ding hebt betaald?

mark331m zei:
Dit gaat nooit niet werken! terugbrengen die zooi naar waar het vandaan kwam. Zeker niet voor je aquarium gebruiken want dan gaan je vissen dood. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets zie......heel appart.

Van dat aquarium was ook een geintje. :lol