• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan Detailrs ceramic seal 2.0 op mat bronzen velgen

FerryB

Detailing rookie
13 jun 2026
2
2
Hallo,

Ik heb sinds kort mat bronzen velgen onder de auto zitten,
Nu wil ik ze zoveel mogelijk schoonhouden en beschermen.
Heb de zuurvrije wheelcleaner van Poorboys om het remstof en ijzerdeeltjes er zoveel mogelijk af te krijgen en uiteraard de gewone autoshampoo.

Nu is mijn vraag kan ik ze daarna behandelen met de ceramic seal 2.0 van Detailers?
Zonder dat het vlekken etc. achterlaat,
En de matte look ook blijft en geen diepe glans krijg?

zijn er hier die er ervaring mee hebben dan hoor ik het graag en alvast bedankt!

In de productomschrijving staat dat Ceramic seal 2.0 van Detailrs bedoeld is om een diepe spiegelglans te geven.
Dan lijkt het niet heel bruikbaar op matte ondergrond.
Misschien kan je het aan de binnenkant uitproberen ?
Apart aanschaffen voor zo'n test zou ik niet doen. Dan is Cure Matte misschien een betere optie.

Bedankt voor je reactie.
Dat klopt maar er staat ook bij dat het geschikt is voor alle ondergronden, ook voor (matte) wraps.
Dus dat maakt het voor mij onduidelijk?
Als je het op google via ai vraagt krijg je weer door dat het uitermate goed geschikt is en zijn matte look behoud.
Dus ja wat moet ik nu aannemen? ‍♂️

AI via een zoekmachine gaat niet uit van feiten maar doet altijd een gok.
Je moet niets aannemen, test-spotje is het beste, ook bij andere producten waar je geen ervaring mee hebt,

• Leuk
Reacties: Altos
Een product versterkt vooral datgene wat er al is. Een product kan zelden van zichzelf echt heel veel glans geven.
GYEON RIM geeft ook extra glans maar brengen wij ook gewoon op satijnen velgen aan. De kleur wordt dan intenser maar niet veel extra glans.
Zou je een plekje doen dan is dat goed te zien. Doe je de hele velg dan valt dat natuurlijk niet op.

Zoals @RedCat aangeeft bij twijfel altijd een teststukje doen bijvoorbeeld de binnenkant van de velg.
Ik denk dat het geen probleem is mits egaal verdeeld maar dat is soms niet zo makkelijk op complexe vormen zoals een velg.

• Leuk
Reacties: RoyR en RedCat