• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan een sealant over Swissvax shield?

Eens met McSHine, de Natty's doe je daarmee echt tekort. De Natty's is een prima wax waar je een heel eind mee komt. Dan maar een keer of twee extra waxen per jaar. Er gaan wel 6 potten Natty's in 1 pot Shield en voor de glans denk ik niet dat iemand met een 50/50 op een motorkap het verschil in glans kan zien. Uiteraard zijn er genoeg die het geld overhebben voor net dat kleine beetje extra, zoals ondergetekende, maar voor het gros zal de Natty's of EX-P perfect voldoen. Het is echt niet zo dat verschil tussen Swissvax zo groot is. Die is echt minimaal.
Ik kan ook zeggen dat de Supernatural veel meer glans geeft dan een Natty's maar dat is gewoon niet waar, ik ben ervan overtuigd dat niemand op het oog kan zien of ik een Dodo, Natty's of SV wax op de Leon heb zitten. En toch kies ik voor een Dodo (Supernatural) in dit geval voor toch net dat kleine beetje extra en het gevoel wat ík er bij heb.

Heel mooi omschreven Dennis..!
Had het niet beter kunnen verwoorden...
Ik ben ook begonnen met de Natty's, prima resultaat! Goede standtijd en ERG betaalbaar!
Maar toen de eerste Dodo wax kwam, was het hek van de dam.... :weetniet
Hele pot natty's opgemaakt, maar niet meer teruggekocht....

Ik heb de Natty's ook genoeg gebruikt en op een gegeven moment ga je verder als je dat wilt en probeer je eens een Dodo of een SV.
Helemaal niks mis mee uiteraard maar kom niet met verhalen dat de glans ineens zoveel meer is want dat is gewoon bullshit.

Een wax is de kers op de taart, je bepaalt alleen zelf hoe mooi die kers is. Zoek het meer in gevoel, verwerking een stukje standtijd.
Ga niet voor die sloot extra glans want dan kom je bedrogen uit.

Heel erg bedankt voor deze informatie. Hier kan ik echt wat mee. Ik ben zelf een beginner op het gebied van detailen. En ben begonnen met de NXT 2.0. En inmiddels heb ik de Natty's blue wax in bezit. Waar ik overigs zeer te vreden mee ben. En zoals hierboven geschreven zal ik deze wax dus blijven gebruiken. Dit omdat ik helaas financieel niet de mogelijkheid heb om duurdere waxen aan te schaffen. Ik moet stuke bij stukje mijn poets spullen bij elkaar sparen.

Op mijn verlanglijstje staat nu machinaal poetsen met een Dap met daarbij de pads als eerste keus met SSR2,5.

Heb inmiddels Megs NXT shampoo, Megs NXT wax 2.0, PB SSR1, PB Black Hole, Natty's blue wax, PB Trim restorer, PB Natural look,
Megs clay set met 3 stukken clay, PB Spray&wipe, Megs APC. Met daarbij voor alle stappen PB microvezel doeken.

je hebt mij ook niet horen roepen dat je met een swissvax meer glans kijgt dan met een turtle wax.

TS heeft nu gekozen voor de SV shield. De meeste SV waxen blijven met gemak 4 tot 6 maanden zitten. Mijn ervaring met een Natty's is dat deze na 2 a 3 maanden echt wel ''op'' is.
De Dodo waxen blijven bij mij zeker 4 tot 6 maanden zitten. Vandaar ook mijn advies om ipv de Natty's voor de Dodo te kiezen omdat die qua duurzaamheid en standtijd dichter in de buurt komt dan de Natty's.

Heb ook geen namen genoemd, was een ander topic waarin SV opgehemeld werd qua glans en zo'n groot verschil maakt een wax niet (bij goede voorbereiding).
Zie dat de laaste tijd vaker komen dat dure waxen enorm opgehemeld worden. Ook bij show-offs zie je vaak staan dat er na een dure wax (SV Concorso bv) dat de lak zo mooi nat lijkt.
Ik kan met 1000% zeggen dat het ook al zo moet zijn voor de wax want dat verschil maakt een wax namelijk niet.
Je moet al helemaal tevreden zijn na het polijsten, is die dan nog niet naar je zin dat wordt ie dat ook niet na een wax.

Standtijd is ook zoiets, sommigen hebben maandenlang bescherming waar anderen na 1.5 maand al het idee hebben dat er niks meer op zit.
Waar het aan ligt? Moeilijk te zeggen. Het ligt aan de weersomstandigheden, waarmee je was, hoe vaak je wast etc etc.

Wel opvallend dat je zelf ervaart dat de Dodo waxen 4-6 maanden blijven zitten maar Dodo zelf komt met 2-3 maanden.
Zo zie je dat het verschil aardig groot kan zijn.

Dibbuz zei:
Ik kan met 1000% zeggen dat het ook al zo moet zijn voor de wax want dat verschil maakt een wax namelijk niet.
Je moet al helemaal tevreden zijn na het polijsten, is die dan nog niet naar je zin dat wordt ie dat ook niet na een wax.

Helemaal mee eens :-)^