• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan Gyeon CanCoat ook over kunststof? Of moet ik de boel afplakken?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Naar ik heb begrepen kan je Cancoat gebruiken als mooie lakbescherming ipv wax .( standtijd ongeveer 6 maand)

Vraag.. Kan het ook pover kunststof ( achterlichten en dergelijke ) of moet ik alles afplakken.?

Is het mogelijk om de droogtijd te verkorten door na het aanbrengen de auto in de zon te zetten
 
Hoi Lubra!

Gyeon Cancoat geeft vooral een langere en betere bescherming dan een wax.

- Het kan ook op kunststof en andere delen.
- De "droogtijd" is vooral de tijd die nodig is alvorens de coating in contact mag komen met water. De zon zal het proces in beperkte mate versnellen. Om de coating veilig te laten uitharden kan je er een laagje Gyeon Cure overheen zetten.

Nog enkele tips:
- Werk telkens op kleine stukken en neem behandelde stukken onmiddellijk af.
- Meerdere lagen = dikkere coating = langere en betere bescherming. Laat een uurtje tijd tussen 2 lagen.

Veel succes!

​Cheers!

Uncle Ben.
 
Achterlichten lijkt mij geen probleem, ik weet niet wat het effect op onbewerkt kunststof is, maar ik zou er zelf gewoon omheen werken, afplakken lijkt mij overbodig. Wat betreft de droogtijd, ik denk niet dat in de zon zetten een merkbaar effect zal hebben. Je kan er wel voor kiezen er een laagje Gyeon Cure over de Cancoat laag aanbrengen, om deze te beschermen tegen regen tijden het uitharden.
 
Nu kwam laatst iemand op het idee om wanneer alles uitgehard is er nog een laagje wax over heen te doen ( handmatig)
Is dit raadzaam en of goed voor de houdbaarheid van de cancoat?
 
Hey!

Wax heeft helaas weinig nut aangezien het niet hecht op de nano coating. Het zal er dus bij de eerste regenbui of wasbeurt gewoonweg aflopen.
 
Het wordt bij de Prime en Mohs wel aangeraden om de coating tijdens het uitharden te beschermen met een wax, dus ik denk eigenlijk dat een wax wel zal hechten op een coating. Dat gezegd te hebben, ik zou het persoonlijk wel zonde vinden om de eigenschappen van Cancoat te verbergen door er een wax over aan te brengen.
 
begreep dat er een oude en nieuwe cancoat bestaat......

Wie weet of in de "Gyeon Q² CanCoat Essentials Protection Kit" de nieuwe cancout zit ??
 
Quattro;n419369 zei:
Het wordt bij de Prime en Mohs wel aangeraden om de coating tijdens het uitharden te beschermen met een wax, dus ik denk eigenlijk dat een wax wel zal hechten op een coating.

Als bescherming om de coating veilig te laten uitharden kan je inderdaad een laagje wax zetten. Maar na de eerste wasbeurt zal die volledig verdwenen zijn. Voor het uitzicht moet je zeker niet doen.

Lubra;n419373 zei:
Wie weet of in de "Gyeon Q² CanCoat Essentials Protection Kit" de nieuwe cancout zit ??

Voor zover ik weet word enkel de nieuwe Cancoat nog geleverd, dus ook in de kit.
 
Ik zou het zelf niet verwachten dat een wax er zo slecht op hecht, even uit nieuwsgierigheid, heb je daar ook meer uitleg/ een bron van? Ik vind het logisch daf het minder goed hecht omdat het als ware een afstotende werkingen heeft, maar een wax kan je ook op een andere wax of sealant aanbrengen.
 
Hey Quattro!

Nee, ik heb er geen bron van. Ik leid het af uit de eigenschappen van een Gyeon Coating. Ik heb het niet getest, dus ik kan verkeerd zitten met mijn redenering :|
 
Je hoeft niks af te plakken, want je spuit de Cancoat niet rechtstreeks op de auto.
Maar het beste is op een padje te spuiten en dan aanbrengen stukje voor stukje.