• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het kwaad dat witte doeken lichtgroen zijn geworden in de was?

MennoA

Detailing addict
24 okt 2013
189
65
Nadat ik de auto van mn broer heb voorzien van een goed detailbeurt, heb ik de groene monello doeken eerst uitgespoeld en daarna de hele stapel in de wasmachine gedaan.(conform de wasvoorschriften)
Helaas merkte ik te laat dat de bianco ertussen heeft gezeten. Gevolg, deze is nu licht groen.]-0
Heeft deze nieuwe kleur effect op de werking van de vetro bianco?

Nee, macht kein flaus aus.

Er zijn velen (waaronder ikzelf) met een lichtgroene Senza Acqua, en die doet het net zo goed als toen ie nog wit was.

Heb hetzelfde gehad met mijn monello droogdoek met groene rand. Mijn vetro bianco werd groenig door die doek. Dat allemaal door 1 kleine groene rand. Het is een beetje zonde vind ik, maar droogmaken doet de doek nog steeds!

Puuh, als ik daar op moet letten. Ik ga m'n doeken echt niet uitsorteren op kleur ofzo.

Hier is het juist andersom.
Poetsdoeken en fietskledij blijft zij vanaf.
Zoals den Roger zegt: Wat je zelf doet, doe je meestal beter.

Ik doe mn detail spullen ook altijd zelf hoor, maar ik vroeg me gewoon af of de prestaties eventueel minder werden ;)

Ik ben zelf wat fussy over kleurtjes van doeken en pads; het ziet er gewoon wat netter uit.
Maar zoals hierboven al een keer vermeld staat: voor de werking macht das kein Flaus aus.

Wilde eens vragen of jullie (goede) ervaring hebben met de (droog) doeken in schoonmaak azijn te stoppen en of een scheut bij de was te voegen.
Zou kalk en vet uit doeken halen waardoor ze zachter worden en ook beter water op nemen..
Iemand ervaring mee?

Ja, doe ik elke wasbeurt zelfs.
Bij gewone wasbeurten van de auto leg ik ze niet te weken maar gaan ze meteen het wasmachine in met een goeie scheut schoonmaakazijn tegen 40°C.

Eens om de zoveel wasbeurten, (of als ik bv een detailbeurt gedaan heb) gaan ze in de micro restore/ Clean microfiber.
Paar uurtjes tot nachtje laten weken en hierna in wasmachine en ook hier weer wasmiddel voor MF.

Oke en wat merk je dan, na de schoonmaakazijn zachter en meer water absorberen en wat merk je na de microrestore?
Dit laatste is wel aan te raden dus?

Betreffende absorptie vind ik het belangrijker om vloeibaar wasmiddel ZONDER lanoline te gebruiken.

Er zijn mensen die elke wasbeurt bv Microrestorer gebruiken. Doch voor mij persoonlijk is het zonde van het product.
Een keuze die je voor jezelf moet maken.

Ik vind dat je niet zonder zo'n specefiek wasmiddel voor MF kan.

Zelf gebruik ik altijd Micro Restore. Elke wasbeurt een ounce mee. Grote wasbeurt twee ounce.