• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik een pasgespoten auto kleien?

peerlancia

Detailing addict
9 mrt 2010
245
62
55
hallo,
Ik ben dus nieuw op dit forum en meteen maar even een vraag.
Heeft het zin om een pas gespoten auto te kleien?

zo ja dan ben ik dit van plan om dit met het merk DODO te gaan doen.

Wat heb ik dan allemaal nodig?

peter.

https://forum.Carclean.com/threads/het-gebruiken-van-detailklei.618/.aspx

;)

Een pas gespoten auto kun je kleien, maar er zal niet veel vanaf komen. Misschien wat overspray.

Of het zin heeft, daar kom je alleen maar achter door het te proberen.

Welke klei ga je nemen? Er zijn 3 soorten van Dodo:

Supernatural Clay

Gentley Grey

Purple klei

De laatste is de grofste van allen. Deze heeft nabewerking nodig omdat deze marring achterlaat.

Bij de klei moet je een 'glijmiddel' gebruiken, dit kan zijn:
Meguiars Last Touch
Poorboys Spray & Wipe
Dodo Juice Born Slippy

Reken zelf even uit wat voor jezelf het goedkoopst is. Persoonlijk zou ik gaan voor de S&W omdat dit een multipurpose produkt is.

lijkt mij ook :cool
misschien binnenkort eens "meeten"?
(nog nooit een Integrale in t echt van dichtbij gezien :o:-) )

ivo's zei:
lijkt mij ook :cool
misschien binnenkort eens "meeten"?
(nog nooit een Integrale in t echt van dichtbij gezien :o:-) )

Integrales in het wild zijn net zo zeldzaam als ''The Red squirrel'' :-d

Zullen elkaar vast wel eens ergens tegen gaan komen.

Een pasgespoten auto die geen of nagenoeg geen kilometers heeft gereden, zou ik niet kleien. Verse overspray kan eventueel lokaal behandeld worden, verder zou ik alleen een goede paint cleaner gebruiken als voorbereiding op je wax.

Wel wat weken wachten om de boel uit te laten harden voor je aan de slag gaat.

Haak ik er even op in,Kan je een zijscherm na 2 dagen van de spuiterij al in de Wax zitten?
Natty's dus zonder cleaners etc/

Je kan een vers gespoten wagen gewoon in de wax zetten. Gebruik wel een pure wax zoals Natty's, Dodo, Meguiars M16/M26 enz.

Geen sealent gebruiken omdat de verf nog moet uitdampen. ;)

Voor zover ik weet mag je op een vers gespoten lak geen sealant noch een wax aanbrengen , deze verhinderen allebei het uitdampen van de lak !!

Een sealent (letterlijk vertaald: afdichter) sluit de lak wel 'luchtdicht' af waardoor de lak niet kan uitdampen.

Een (pure) wax (= natuurlijk produkt) doet dit niet

Waarom niet waxen? Bij het schadeherstelbedrijf (Care) staan de de volgende dag de wagen gewoon te polijsten met een rotary... :-"

Dus een waxje kan zeker geen kwaad. :ja

6-8 weken is wat die kerel tegen mij zei toen dr tijd, en dat was omdat de lak nog wel even zacht zou zijn , dus uit voorzorg 6-8 weken.
Ik heb dat dus maar aangehouden , of het daadwerkelijk nodig is ? geen idee maar als iemand met meer verstand dan ik over lak dat zegt dan doe ik dat maar.

Polijsten lijkt me totaal not done op verse lak,moet zoiezo uitharden,maar dacht dat extra bescherming Wax juist wel goed zou zijn tegen vervuiling in de ''verse'' lak

Een schadebedrijf zet ook een polijstmachine op een verse lak, geen enkel probleem, mits de producten bodyshop safe zijn.

@ bassiequick
Jha idd , als je het voorzichtig doet moet t dan ook wel kunnen denk ik , maar ik heb me er toen niet aan gewaagd , al wist ik toen helemaal niks van polishen enz enz en wat de mogenlijkheden zijn, kende alleen die groene schildpad:-& .
Dus beter t zekere voor t onzekere .