• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig wassen voor kleien

Evt

Detailing trainee
16 feb 2024
25
25
hallo allemaal,
Maandag had ik een nieuwe bestelling gedaan die dinsdag alweer binnen kwam. Ik wilde experimenteren met kleien kleine delen met de hand polijsten en waxen.
Nu had ik vanochtend een uitvaller op werk waardoor ik tijd overhad om nuttig te zijn, maar ik koos ervoor om mijn nieuwe producten te testen :)
Ik heb mijn auto grondig gewassen.

Gefoamd, de velgen gereinigd en daarna met non ferro nog een keer nagelopen. Vervolgens de auto gedroogd en begonnen polijsten van de glazen sierlijsten.
Daarna ben ik aan de slag gegaan met kleien. Dit deed ik als test op de bestuurdersportier. Wat een fijne bezigheid om te doen trouwens!
En omdat ik toch al aan het testen was probeerde ik meteen de deur met de hand te polijsten. En ik ben blij met het verschil dat ik nu al zie.

Nu raden jullie het vast wel. De tijd was op, ik moest helaas door naar mijn afspraken die ik later die dag had.

Nu heb ik morgen ruim de tijd om weer aan de slag te gaan, maar ik vraag me even af nodig is qua voorwerk als ik verder ga met kleien.

Ik wil namelijk de auto kleien en daarna in de wax zetten.
Wat is dan handig om te doen? Weer opnieuw wassen en dan kleien en waxen of kan ik direct starten met kleien en de wax erover doen omdat de auto nog schoon is (of lijkt). Heb daarna ong 80km gereden.

Ik kan de auto ook makkelijk snel foamen en afspoelen en verder gaan met kleien.

Ik weet het niet, maar ik heb er in iedergeval wel plezier in :)


(Ik zal later foto’s erin editen omdat de bestanden te groot zijn.)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik dacht dat foamen juist een vorm van pre wassen is. Of is een pre wash nog iets anders?

Ik heb de snow foam van Bilt hamber, die doet goed zijn werk (vind ik)
 
foamen is een vorm van pre wash dat klopt en als je alleen dat hebt staan dan is dat ook prima hoor.
Bilthamber is ook prima om te gebruiken
 
Hoe schoner de auto hoe minder rotzooi in je klei komt. Dus ik was hem altijd voor het kleien.
Daarnaast is klei bedoeld om kleine deeltjes die aan/in je lak zitten op te pakken en in de klei op te sluiten. Zand pakt je klei ook op, maar sluit het niet in waardoor je kans op krasjes in je lak krijgt. Eigenlijk dezelde reden dat klei die gevallen is direct de vuilnisbak in moet.
 
  • Leuk
Reactions: Ester