• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kan ik iets met deze schade?

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Deze auto heeft wat schade..

Ik wil er zelf wat mee klooien, kijken of ik het beter krijg. Zou polijsten helpen, en dan overnieuw spuiten? of heeft dat geen nut/ werkt dat niet?
wat zou ik nodig hebben om dit op te kallefateren? het hoeft niet heel netjes, als de roest weg is en de kleur mooi effen ben ik tevreden.

kan iemand mij raden?

5_zpsb31e76e7.webp

1_zpsf92673c5.webp

2_zpsbfd183aa.webp

6_zps92adbf81.webp

7_zps144315d4.webp

3_zps47a4ac37.webp

3_zps47a4ac37.webp

Ik ben bang dat je het met roest oplossers alleen niet gaat redden :-b, je praat hier niet over een plaatselijk kleine aantasting. Dit wordt schuurwerk/zandstralen (als dat mogelijk is), uitdeuken dan primer> lak > coaten. Dure grap als het uit eigen zak gaat komen.

binnen bekleding verwijderen en beginnen met uitdeuken, dan flink schuren, oneffenheden opvullen met plamuur, gronden kleurlak en blanke lak laag zetten.

Appeltje eitje. :lol

Zonder dollen, hier kun je als leek weinig mee........ tenzij je geld wilt uitgeven aan dure materialen en veel tijd over hebt.

Dorpel heeft ook een tik gehad zie ik. Zou dit door een schade herstelbedrijf laten doen. (indien economisch verantwoord)

jjonkie;323080 zei:
binnen bekleding verwijderen en beginnen met uitdeuken, dan flink schuren, oneffenheden opvullen met plamuur, gronden kleurlak en blanke lak laag zetten.

Appeltje eitje. :lol

Zonder dollen, hier kun je als leek weinig mee........ tenzij je geld wilt uitgeven aan dure materialen en veel tijd over hebt.

En de plamuur niet vergeten uiteraard! ;-)

Wat je ermee kunt is denk ik kaalschuren, roest verwijderen, primen, kleurlak en blankelak. Dan polijsten e.d. Of het heel mooi wordt hangt van jouw kwaliteiten af.

Ik zou beginnen met 2 nette portieren in kleur te zoeken.
Als je geluk hebt en je vind portieren van ongeveer dezelfde leeftijd als je
eigen auto, dan kan het kleurverschil vaak nog 100% meevallen.
Je zult dan alleen nog flink wat aandacht aan je dorpel moeten besteden.
Maar met wat kloppen, schuren en plamuren moet je een heel eind kunnen komen.
Zorg wel dat de roest volledig weg is anders ben je met een paar maanden weer
aan de beurt. ;)

2 portieren los vervangen, dorpel vervangen en achterscherm thv de roestplek schuren, spuiten en wetsanden.

Ligt aan je ervaring, maar om hem weer strak te krijgen moet je echt gaan spuiten. En dan heb ik het nog niet eens over het uitdeuken.. dat is ook niet zo makkelijk als dat het lijkt...

Zoals door anderen al gezegd, dit los je niet zomaar op. Met polijsten zou je in theorie de kleine krassen minder zichtbaar kunnen krijgen, maar het probleem zit in het 'verfrommelde' oppervlak: dat is eigenlijk buitengewoon lastig om dat netjes te polijsten, door alle vouwen in het plaatwerk.

bedankt (:

onderhand toch maar wat geld eraan uit gegeven. de deuken zijn weer enigzins netjes. nu wordt het de kunst om het te spuiten.