• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik met mijn detailspullen leder voorbereiden om te gaan verven?

KNOEI 8G

Detailing addict
31 jul 2011
140
62
38
Het is even geleden dat ik actief ben geweest op dit forum maar ik kan wel wat advies gebruiken.

Laatst heb ik, eindelijk, een zwart lederen interieur gevonden voor mijn Galant. Nu heeft de bestuurdersstoel een gat van 8mm en hebben de wangen instapschade. Het plan is om deze stoel dus te gaan verven om deze beschadigingen te maskeren. In de kast heb ik nog een flesje Colourlock leder verf staan alleen adviseren ze op de site om hun producten te gebruiken als voorbehandeling.
Nu is mijn vraag of ik met mijn Poorboy's APC en evt spiritus/benzine ook voldoende resultaat kan krijgen. Als het echt beter is om hun producten te gebruiken dan wil ik die 40 euro's wel investeren maar als ik met mijn eigen voorraad ook resultaat kan boeken houd ik dit bedrag liever in the pocket. Ook heb ik gekeken naar HG Lederverf dit schijnt ook best redelijk te werken, maar of dat ook goed werkt op een autostoel???

Alle tips, tricks en adviezen zijn welkom!! :)

file.php?id=7605&mode=view.jpg

file.php?id=7604&mode=view.jpg
file.php?id=7603&mode=view.jpg
 
Autobenzine is wat anders dan leerreiniger die men benzine noemt
Colourlock of De leerlooier, beide hebben goede producten

Zo'n interieur is wat waard, zonder om te verknallen door op de producten te besparen
 
Ik heb met APC (verdund uiteraard) en een magical sponge bij mijn leren stoelen de instapschade al wat weg gepoetst. Of je daarna al kunt verven weet ik niet maar ontvet is het zeker. Daarna dus goed met een conditioner behandelen is wel nodig. Voor:
null_zps2b7e4564.jpg
Na:
null_zpsb496210e.jpg
Gr. Paul
 
Misschien is dit inderdaad een optie: eerst APC 1:5 reinigen, ontvetten met alcohol en daarna verven.
​@Redcat: Als dit niet werk kan ik alsnog kiezen voor de complete colourlock lijn, ik ga alleen het zitgedeelte verven dus mocht dit niet werken dan heb ik maar zeer beperkt onnodige kosten gemaakt. Of zie jij dat anders?