• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je waxen onder de' motorkap

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Dit weekend wil ik eens alles onder de motorkap reinigen met APC en met Trim Restorer afwerken. Ook zou ik de lak aan de binnenkant van de motorkap in de wax willen zetten. Is dit aan te raden met die hitte die vrijkomt van de motor of is dat geen probleem ?
 
+ 1

Helemaal mee eens, staat beter en geeft bescherming
Vergis je niet hoeveel vuil er in de motorruimte komt
Daar zit ook echte meuk bij waar de lak een opdonder van krijgt
Niet voor niets zie je ook daar roestschade.

Hans
 
+1
Als je al ziet wat er bv na rijden in de regen achterblijft onder de motorkap, is het niet verkeerd om een sealant of wax daar aan te brengen. Ik gebruik hiervoor de Collinite.
Bij de Volvo is het niet nodig, daar is de onderkant van de motorkap bedekt met "vloerbedekking" om het maar even zo te noemen.
 
Nog een aanvullend vraagje voor de rest, ik ga er niet met de tuinslang in maar gewoon even vernevelen met water en het grootste vuil wegnemen, daarna met de apc erover. Kan ik enige schade aanbrengen op bepaalde onderdelen met die Apc of is dit geen probleem. Zou PB APC 1:5 voldoende zijn.
 
Stofke zei:
Nog een aanvullend vraagje voor de rest, ik ga er niet met de tuinslang in maar gewoon even vernevelen met water en het grootste vuil wegnemen, daarna met de apc erover. Kan ik enige schade aanbrengen op bepaalde onderdelen met die Apc of is dit geen probleem. Zou PB APC 1:5 voldoende zijn.

Ja, dat kan geen kwaad, ff borstelen en dan desnoods water in een sprayer doen om het af te spoelen.. droog maken en dan dressing aanbrengen, is een veilige manier, heb het zelf ook zo gedaan.
 
Volgens mij heb je een diesel toch? Dan hoef je niet zo bang te zijn met water! Maar spuit nooit rechtstreeks in stekkers e.d. plak het liever af! Ik heb ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen toch schade gekregen: paar druppels water waren bij de bobines gekomen; resultaat: 5 nieuwe bobines a 175 euro!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Volgens mij heb je een diesel toch? Dan hoef je niet zo bang te zijn met water! Maar spuit nooit rechtstreeks in stekkers e.d. plak het liever af! Ik heb ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen toch schade gekregen: paar druppels water waren bij de bobines gekomen; resultaat: 5 nieuwe bobines a 175 euro!


Die gaan zowiezo vaak kapot bij vag of ze waren al slecht. Als je met een bobine waar haarscheurtjes inzitten water/waternevel spuit zal hij doorslaan maar de bobine's waren dan al slecht. Je kunt gerust water over je motor spuiten, alle belangrijke stekkers zijn waterdicht. Met een hd natuurlijk gewoon een half metertje afstand houden.
 
De bobines van VAG zijn nog lang niet bedroevend slecht als die van Renault. Die van Renault gaan zo vaak kapot dat de ANWB er in elke serviceauto 2 van op voorraad heeft liggen:-/
 
Dat klopt de penbobines van renault zijn slecht en als je ze dan gewoon laat vervangen door een universeel autobedrijf die met andere merken bobines werkt dan ben je in één keer van het probleem af. Maar vag gaat ook heel snel en veel stuk hoor ook de dure audi types. Het is altijd janken hier aan de kassa bij een vag met storing :lol .
 
Dat klopt van VAG, maar dat zijn wel de nieuwere motoren zoals de 20V turbo blokken, de V5jes en de nieuwere 2.0 TFSI blokken.
 
En alle 1.4tjes 1.6jes alle vr6jes alle audi v6 en ga zo maar door. :lol

Als ik zo in de historie bekijk van mijn diagnose apparatuur is het wel opvallend veel vag met problemen, gelukkig maar want dat vult de aganda mooi bij ons want met ons hoofdmerk Suzuki blijft het beperkt tot olie verversen. De fransozen gaan wel aardig vooruit wat dat betreft maar ja die gebruiken ook steeds meer nippondenso onderdelen. Zowat elke japanner hangt vol met deze onderdelen en maakt ze daarom zo betrouwbaar:cool


Maar goed daar ging het hier niet om. Het blijft gewoon zo dat als je auto gewoon goed is kun je gerust water erover spoeien.