• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher Foam Nozzle past niet op mijn Karcher.

DimitriL

Detailing addict
9 feb 2014
60
55
38
Beste,
ik ben dit weekend een "Foam Nozzle" gaan kopen van Karcher.
Probleem is namelijk dat deze NIET past op mijn huidige Karcher die ik thuis heb liggen. Deze is dan ook zeker 5 jaar oud.
Enig idée of voor zo een soort probleem geen oplossing is , buiten een nieuwe karcher kopen dan :).
Meschien een soort adapter ?

Thx !!

92634-groot.webp

Waarschijnlijk heb je dan een HD reiniger uit de professional series. die gebruikt een andere
aansluiting. Onze 12 jaar oude HD reiniger heeft de zelfde aansluiting als onze nieuwe dus daar heeft het niets mee te maken.
Zie hier het verschil:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Skippie;352660 zei:
Waarschijnlijk heb je dan een HD reiniger uit de professional series. die gebruikt een andere
aansluiting. Onze 12 jaar oude HD reiniger heeft de zelfde aansluiting als onze nieuwe dus daar heeft het niets mee te maken.
Zie hier het verschil:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

HD reiniger uit de professional series ? Bah... dat denk ik toch niet. Deze Kärcher is van mijn vader, en hij is nogal gierig :-p dus denk ik niet dat hij voor deze Kärcher meer dan 150 euro heeft betaald. Ik zal ééns een photo trekken en het hier zetten. In ieder geval het stukje op mijn foam is dus wel dat van Kärcher, maar de andere accesoires die ik heb voor mijn Kärcher lijken meer op dat stukje voledig links ( maar dan in verhard plastic en zwart)

Beetje Googlen doet wonderen volgens mij,....

Dan kom je uit op een koppeling zoals bovenstaand de meest linkse in de lijn van Karcher accessoires maar dan met een M22 aansluiting zodat je hem er zo op kunt schroeven ook,...

Lijkt mij enorm sterk dat Karcher zulke aansluitingen standaard ook gebruikt. Heb zelf bij mijn vorige baas vaak met karcher gewerkt met name de prof lijn. En ook hier kon ik alleen met zulke adapters spelen als dit nodig was en dat was onder andere zo eentje gelijk aan de meest linkse,...

Kärcher blijkt uiteindelijk geen Kärcher te zijn ! Is één dat er op lijkt, komt van uit de Aldi en noemt TopCraft. Normaal dus dat dit niet past. Ik ben hevig gaan google. " TopCraft to Kärcher adapter" maar kan niets vinden ! Enige tips ? Alvast een paar foto's.

Lol, gelukkig staat er maar heel klein TopCraft op:rolleyes:. Die adapters liggen geregeld bij de Aldi. Zal wel weer richting zomer zijn dat ze in het krantje verschijnen.

MeivogelJ;n386931 zei:
Lol, gelukkig staat er maar heel klein TopCraft op:rolleyes:. Die adapters liggen geregeld bij de Aldi. Zal wel weer richting zomer zijn dat ze in het krantje verschijnen.

Echt ? Nergens op internet te vinden ? Ik heb al zot gegoogeld...

Misschien een idee om naar de Aldi te gaan en te vragen om een oplossing, bel het service center van Aldi, of bel met het hoofdkantoor van Aldi in Duitsland.
Je wordt door Aldi goed geholpen is mijn ervaring.

Volgens mij kennen die gasten van Aldi dat niet, zou meschien beter direct bellen naar Topcraft.
Ik zal een paar mailkes sturen, ik hou jullie op de hoogte van wat er uit de bus komt. Maar volgens mij bestaat dit niet.... of is het ilegaal. Want wrm anders nog een Kärcher of TopCraft , of een ander merk kopen als je toch via adapters alles op mekaar kan sluiten.
Doet mij een beetje denken aan Apple & Windows op een zeker manier , maar dat is voledig of topic :)

Ik heb gebeld naar de TopCraft, zo iets bestaat niet volgens hun. Zoals ik al dacht. Ik ga er mijn hoofd niet verder over breken en gewoon een nieuwe Karcher kopen, van het merk Kärcher dit keer :). Heb er eentje gezien op amazon voor 60 euro. Karcher K2100. Lijkt mij genoeg voor het gebruik dat ik ze val ga maken.