• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

karcher HDS 5/15 UX hogedrukreiniger en de monelli foamlans

E. Feijen

Detailing rookie
15 dec 2025
7
15
Hallo,
Ik heb een karcher HDS 5/15 UX hogedrukreiniger (warmwater reiniger op diesel max 80 graden) en recent de monelli Lancia foam lance met de karcher easylock aansluiting aangeschaft.
Het probleem is dat er geen schuim uit komt.
De hogedrukreiniger bouwt druk op en valt daarna weer uit, bouwt weer druk op en valt weer uit en dat gaat zo door.
Ik heb dus steeds bij het opbouwen van de druk alleen iets schuim.
De foam Lance is dus niet te gebruiken.(de hogedrukreiniger werkt verder naar behoren)
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze combinatie, en of de hogedrukreiniger te zwaar kan zijn voor de foam lance?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Klinkt alsof de sproeier het niet aankan. Als je er twee had, zijn deze niet identiek moeten zijn. (grote/kleine) ;) Maar je gaf aan dat dit geen verandering gaf.

Heb je bij het bestellen aangegeven welke HD je hebt? Misschien kan Carclean je meer info geven wat betreft de sproeiers.

Ik heb de vraag ook bij Carclean neer gelegd.
De sproeiers die er bij zaten zijn alle twee gelijk, ik heb ze nog gewisseld maar geen resultaat.

Vanmorgen toch nog maar een keer geprobeerd om de sproeiers te wisselen.
De foam lance werkt nu goed, waarschijnlijk heb ik toch de eerste keer met het wisselen van de sproeiers beide door elkaar gehaald waardoor ik de zelfde er weer in plaatste.
Probleem is opgelost.
Bedankt voor de reacties!