• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher K5.700

Leon211273

Detailing rookie
7 apr 2010
93
0
Hoi allemaal

Aangezien mijn karcher het niet zo lekker doet wil ik deze aanschaffen heeft iemand deze misschien al?
Alleen al het oprollen van HD slang lijkt me verbetering van 100%

Leon

Ik heb deze een paar maanden geleden aangeschaft, en hij bevalt mij prima. hij kost wat,maar is het waard. de slang oprollen is echt handig ...ligt niet meer in de weg. :cool
160937_DETAIL___20100210.webp

Soepeler slangen geven vaak af. Denk daar aan bij licht gekleurde bestrating.
Kijk even of je de langere garantie van Karcher kunt krijgen.
Ik weet niet wat hij kost, maar boven de 150 € is er veel (beter) te koop.

Hans

RedCat zei:
Soepeler slangen geven vaak af. Denk daar aan bij licht gekleurde bestrating.
Kijk even of je de langere garantie van Karcher kunt krijgen.
Ik weet niet wat hij kost, maar boven de 150 € is er veel (beter) te koop.

Hans

hij kost rond de 300 volgens kieskeurig dus zal wel topding zijn

300 voor een hd 8-())

Ik heb een karcher k2 ooit gekregen bij een bankstel bij seats en sofas en nooit gebruikt sinds ik aan het detailen ben geslagen van zolder gehaald en werkt perfect.

Bij een volgend apparaat zou ik er wel een langere slang bij willen hebben, want elke keer dat apparaat achter je aan slepen vind ik maar lastig.

Laat ik nou geen nieuw bankstel nodig hebben!
en een k2 is wel andere klasse dan de K5.700

alle waar naar zijn geld of zoals ik altijd tegen mijn vrouw zeg "beter te duur dan niet te koop"

een k2.99 heb ik best redelijk aantal keren gebruikt..
net als de hele oude 300 serie..
als de k5.??
heb nu een k3.960, puur omdat ik die voor half geld kon krijgen..

grootste verschil is, dat een k2 reiniger na een jaartje nog maar 50% van zijn kracht heeft..
en een k5.700 gewoon zijn kracht grotendeels zal behouden.

een k5 heeft ook gewoon een metalen pomp, en een k2 een plastike

Denk ook eens aan Nilfisk-Alto; ik heb de E130 (250-350 euro) en bevalt supergoed. Sterk vergelijkbaar met die op het plaatje vd Karcher.

Ik heb een Nilfisk alto 110. Op zich goede machine echter is de pomp nu stuk. En ben ook op zoek naar een model van nilfisk liefst met oprol mechanisme

Iemand suggesties?

tinus zei:
Denk ook eens aan Nilfisk-Alto; ik heb de E130 (250-350 euro) en bevalt supergoed. Sterk vergelijkbaar met die op het plaatje vd Karcher.

Bekijk het bovenstaande plaatje met die gele Karcher met oprolmechanisme, en bekijk dan nog eens mijn antwoord :-d

Thx Tinus, maar ik zocht eentje net wat goedkoper. Ik heb hem gevonden C125 (geloof ik) kost iets van een 170 eur en heeft ook oprolmechanisme. Nu nog op zoek naar DHZ wat het verkoopt

praxis en gamma heeft het niet

Ik heb een E140 gevonden voor een leuke prijs. Tjonge jonge wat een zware machine tove de c110

Hopelijk zondag eens testen

Mijn Kärcher, een K2.9 uit 2005, begint wat lekjes te vertonen en geeft volgens mij minder druk dan voorheen.
Ook komt er af en toe tijdens het gebruik een vreemd geluid uit, dus hoog tijd om naar een vervanger uit te kijken.

Aangezien een slanghaspel voor de HD slang mij wel erg prettig lijkt, kwam ik uit op de K5.700. Die Nilfisk-Alto E130/E140 modellen
zien er ook wel goed uit, alleen heb ik dan wel het probleem dat mijn foam gun niet meer past. Dit is op zich met een andere koppeling
wel op te lossen, maar dan moet ik deze natuurlijk nog wel eerst zien te vinden. Tevens heb ik nog een Kärcher terrasreiniger die dan
ook niet meer tegebruiken is.

Zijn er mede forummers die beide machines kennen en tips/advies kunnen geven met betrekking tot deze modellen?

Werner zei:
... Dit is op zich met een andere koppeling wel op te lossen, maar dan moet ik deze natuurlijk nog wel eerst zien te vinden.

Koppelingen zijn bij Autobrite allemaal los te krijgen, dus misschien ook wel via CC.
Terrasreiniger vind ik persoonlijk drie keer niks.

Hans

Werner zei:
Mijn Kärcher, een K2.9 uit 2005, begint wat lekjes te vertonen en geeft volgens mij minder druk dan voorheen.
Ook komt er af en toe tijdens het gebruik een vreemd geluid uit, dus hoog tijd om naar een vervanger uit te kijken.

Aangezien een slanghaspel voor de HD slang mij wel erg prettig lijkt, kwam ik uit op de K5.700. Die Nilfisk-Alto E130/E140 modellen
zien er ook wel goed uit, alleen heb ik dan wel het probleem dat mijn foam gun niet meer past. Dit is op zich met een andere koppeling
wel op te lossen, maar dan moet ik deze natuurlijk nog wel eerst zien te vinden. Tevens heb ik nog een Kärcher terrasreiniger die dan
ook niet meer tegebruiken is.

Zijn er mede forummers die beide machines kennen en tips/advies kunnen geven met betrekking tot deze modellen?

rond de 25 euro heb je een adapter die van schroefverbinding over gaat naar bajonet

Een adapter had ik nog niet aan gedacht, maar een rechtstreekse koppeling heeft dan eigenlijk wel mijn voorkeur.