• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher SV7 stoomzuiger quick mini test

mboots

Detailing chief
27 feb 2012
101
95
Afgelopen week de Karcher SV7 binnen gekregen. Deze heb ik erg goedkoop op de kop kunnen tikken via BVA-auctions die elke week eigenlijk wel Extractors, HD's en Stoomreinigers in de veiling hebben (TIP!!!). Zo ook deze Karcher Stoomzuiger, oftewel een extractor maar dan met stoom.
Vandaag deze even aan een quick test onderworpen op mijn automatten.

Conclusie:
- Apparaat werkt erg goed. Voldoende stoom en zuigt goed.
- Bekleding en de automatten blijven een stuk minder nat na gebruik dan met een normale stoomreiniger of extractor.
- Voldoende mondstukken en hulpmiddelen beschikbaar echter voor de echt kleine hoekjes zal er stoom geblazen moeten worden en met een aparte mf doek gewreven moeten worden.
- Apparaat is wat lomp en zwaar (dacht dik 9kg). en de dubbele slang (geïntegreerde stoomaanvoer en luchtafvoer) is tikkie stug en ook zwaar. Na lang gebruik ga je dat wel voelen, maar is niet erger dan bij een extractor.

Als er nog ideeën of wensen zijn om een vergelijk tussen een extractor en deze Stoomzuiger te zien, hoor ik dat graag.

De machine:
1
IMG_2687.jpg


2: De werking:
IMG_2688.jpg


3: Testobject 1 Voor enige reiniging.
IMG_2685[1].jpg


4: na reiniging. Wel nog nat.
IMG_2686[1].jpg


5: 50-50 foto, de mat is normaal gestofzuigd en je ziet duidelijk wat hardnekkige vlekken die met stofzuigen alleen er niet uit zijn gegaan. Na stomen helemaal schoon geworden!!
IMG_2693.jpg


6:Ook nog even op een autodeur geprobeerd,
IMG_2695.jpg

7: Na foto, via bijgeleverde mf doekje op het kleine mondstuk. de witte mf zag er goor uit na gebruik, ook na gewreven met een schone theedoek en deze bleef schoon.
IMG_2697.jpg
 
Ziet er goed uit @mboots!
Zag inderdaad op bva een nieuwe puzzi extractor, mja is in Herenthout in België, dus dat gaat 'm niet worden :pensive:
 
Is er een groot verschil tss een "normale" extractor of ééntje met stoom? Lijkt mij idd als je met stoom werkt dat de bekleding minder nat is?
 
Ligt eraan welk model hè. Ik heb een se5100 van karcher en deze sv7. Dan is die sv7 wel 2x zo duur. Ruim 500 euro.
Maar er zijn ook dure extracters hoor
 
Hallo
Gebruikt u nog steeds de Karcher SV7? en hoe bevalt deze?
ik zit er aan te denken om ook 1 aan te schaffen