• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keiharde witte grijze spiikelz

Jacqie

Detailing rookie
24 jun 2020
2
2
Wie herkent dit en wat is het en hoe krijg ik dit eraf? Het plakt niet. Het lijken net pitten in je glas maar dat is het niet



135E2E11-B0C7-41FC-9FBB-FD8B912DBF5F.jpeg
 
Toch lijkt het wel luizenpoep (honingdauw) op sommige plekken. Die witte harde opliggende spikkels zijn mij vreemd. Maar als je ze met je nagel wegkrijgt dan is kleien een optie.
 
@Jacqie Kun je een nieuwe foto maken, maar dan eerst op de lak een stukje tape plakken? Bijvoorbeeld schilderstape, als de tape maar een heel andere kleur heeft dan de lak. De camera stelt dan namelijk scherp op het contrast tussen lak en tape, en stelt niet scherp op de reflecties in de lak, waardoor veel beter te zien is wat er nu echt aan de hand is. In tegenstelling tot hierboven, dacht ik bijvoorbeeld aan witte spetters van verse belijning op de weg waar overheen is gereden (en dus witte spetters opgegooid door banden).
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik heb gezien wat daarop lijkt is beton. Eenmaal op de auto van een huisgenoot gehad toen ze beton aan het gieten waren bij de buren. Extreem harde wit/grijze spikkels die je er met moeite maar deels vanaf kon krabben.

Ben je onlangs nog bij een bouwplaats in de buurt geweest of achter een cement wagen gereden?