• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kenotec camiq op nieuwe auto hoe veder behandelen

Davem3

Detailing rookie
29 mrt 2024
9
15
Hoi
Ik heb een bmw 330e uit 2023 gekocht
Deze heeft een week geleden een kenotec camiq behandeling gehad

Hoe nu veder mee omgaan
Mag ik de auto wassen poorboy's super slivk&wax
Mag ik de auto inde soft99 fusso Coat 12 months wax zetten

Wel gezegt hoe nu met de auto omgaan

Gr dave

Ja je mag em wassen met Poorboys slick&wax maar waarvoor pak je geen shampoo zonder toevoegingen?
Of wanneer dat wel je ding is pak dan iets als Gyeon Bathe+ zou ik zeggen.
Na het wassen nalopen met Gyeon ceramic detailer werkt ook goed vind ik.

• Leuk
Reacties: RoyR
Hoi

Oké bedankt dan doe ik raar van het zomer geen soft99 fusso Coat 12 months wax op

Ga hen dan wel wassen met poorboy's super slick&wax
Omdat ik daar nog een volle fles van heb te staan
en die word anders nooit weer gebruikt en dat is ook zonde
en koop dan als ie op is wel Gyeon Bathe+

Gr dave

Hoi
Ik heb een bmw 330e uit 2023 gekocht
Deze heeft een week geleden een kenotec camiq behandeling gehad

Hoe nu veder mee omgaan
Mag ik de auto wassen poorboy's super slivk&wax
Mag ik de auto inde soft99 fusso Coat 12 months wax zetten

Wel gezegt hoe nu met de auto omgaan

Gr dave
Hoi Dave,

als ik het goed lees heb je een ceramic coating van Kenotek erop zitten. Deze is nog aan het uitharden dus wassen met een shampoo is na 14 dagen pas aan te raden. Een shampoo met een wax toevoeging zal er voor zorgen dat je coating volloopt en daardoor minder hydrofoob gaat worden. De carnauba toevoeging in de slick&wax zorgt daarvoor. Aan te raden is om met een ph neutrale shampoo te wassen. Immers je auto wordt minder snel vuil maar is ook makkelijker schoon te maken doordat ie in een coating zit.

Als in verloop van tijd je beading minder wordt kun je de auto wassen met een zure shampoo om de mineralen opbouw te niet te doen, je beading zal dan weer terug keren. Men noemt deze stap vaak de coating her-activeren. Vervolgens kun je de coating bijhouden met een ceramic detailspray. Kenotek heeft hier er zelf een van in hun assortiment (Kenotek Ceramic Boost) maar ook van een ander merk is dat mogelijk. Deze spray zorgt voor een boost in glans en beading. Een tussentijdse wasstap kan ook met een ceramic shampoo. let wel dat je dat gebruikt op koude lak delen, doe je het op warm delen en je spoelt niet tijdig af dan heb je kans op strepen en vlekken van ingedroogde ceramic shampoo delen!

De vraag of je hem nog in de fusso wax kan zetten is het antwoord, ja alles kan maar waarom zou je dat doen? de coating is je bescherming en geeft de spiegelglans. Een wax over een coating zorgt dat de coating zijn werk niet kan doen, maar ook zorgt ie er voor dat de wax niet kan binden met de lak endaardoor de wax zijn werk weer niet goed kan doen.

Als het goed is (en daarvoor kiest men een coating) hoef je je minder bezig te houden met een bescherming aan te brengen, maar moet je je nu meer focusen op de onderhoud van je coating laag.

Een van de redenen waarom ik het bij waxen hou, omdat ik dan lekker meer bezig kan zijn en vaker dingen kan uitproberen. Maar dat is persoonlijk en anders heet ik ook geen wax master ;-)

Laatst bewerkt:
Hoi wax master
De glascoating zit er inderdaad een week er op
Oké duidelijk ga ik dat niet gebruiken

Welke shampoo raad je dan aan en wat nog meer

Mag ik wel de Kenotek Ceramic Boost over zeg maar 3 maand gebruiken?

Ps ik heb een waterontharder er tussen maakt dat ook nog iets uit

Gr dave

Hoi wax master
De glascoating zit er inderdaad een week er op
Oké duidelijk ga ik dat niet gebruiken

Welke shampoo raad je dan aan en wat nog meer

Mag ik wel de Kenotek Ceramic Boost over zeg maar 3 maand gebruiken?

Ps ik heb een waterontharder er tussen maakt dat ook nog iets uit

Gr dave
Hoi Dave,

dodo born to be mild shampoo is een fijne en veilige shampoo. Heeft geen toevoegingen die je coating zouden kunnen verstoppen. de Boost kan je over drie maanden gebruiken, tussendoor met een detailspray zoals Kenotec showroom shine of de poorboy's spray and wipe.

Snap dat je de weg kwijt raakt, maar het bovenstaande is voldoende om je coating voorlopig goed te verzorgen. Een zure shampoo zou je later kunnen overwegen (na de winterperiode) om opgebouwde mineralen te verwijderen.

Gr Cees

Wat veel kan schelen : niet ´ff´ snel afspuiten in de wasbox!
De kalk, mineralen en verdund vuil kan averechts werken en je lak minder glimmend, strak en mooi maken.