• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keramisch coating aanbrengen op spuitneve

Maxxm

Detailing rookie
2 aug 2026
2
2
De auto waar ik interesse in heb heeft een lakverschil, je voelt duidelijk een verschil in lak doordat een spuitnevel op zit. Na polijsten voel je dit verschil nog steeds. De voorgestelde oplossing is keramisch coating aanbrengen. Ondanks die coating blijf je dat verschil toch voelen? Het 1 wordt toch gladder en het andere iets gladder…Of werkt dat echt ?

Het klinkt niet als een oplossing, als je een coating ergens overheen aanbrengt blijft dit verschil aanwezig en alles wat eronder zit blijf je zien

De kleur zit er wel hetzelfde uit, je voelt heel duidelijk die spuitnevel en ik vraag mij oprecht af of dan een coating alles maskeert.

Een spuiter die zichzelf serieus neemt, laat geen voelbare nevel achter.
Net als Orange Peel, laat een spuitnevel zich - met een coating - alleen afdekken en nooit uitvullen tot een gladde laag.

Overigens laat spuitnevel zich verwijderen met polijsten, maar dan moet je wel ervaring hebben.
Ook daar weer het vergelijk met Orange Peel.

Een coating is geen plamuur.

Een “echte” coating (en dan bedoel ik niet iets uit een flesje) brengt een laagdike van micron(s) aan. Een micron is 0,001mm.

Als je met je vinger hoogteverschil voelt, dan is dat verschil dermate hoog dat je dat niet kan opvullen met een coating.

Wat Redcat ook al terecht opmerkt: spuitnevel zou zich prima moeten laten verwijderen na een clay beurt, gevolgd door een polijstbeurt.

• Leuk
Reacties: RedCat