• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze detailerspray

@ db9
het woord boost geeft je misschien te hoge verwachtingen ervan.
maar je kunt wel rekenen op extra bescherming,
maar zoals eerder aangegeven is een week oude SN wel heel vers...

Nahja, heb de moed nog niet opgegeven hoor. Zodra het weer het toelaat zal ik een nieuwe poging wagen.

Ben ook toe aan een nieuwe Quick Detailer en dan is er nogal wat te koop.

Hoe verhoudt zich de Meguiars Ultimate Quik Detailer tot DJ Red Mist en PB QD+?
Ik heb het idee dat Meguiars wat uit de gratie is geraakt maar is dit ook terecht, ben wel benieuwd naar ervaringen voor wat betreft glans, makkelijke verwerking (de Megs zou het lakwerk stroef aan laten voelen na gebruik,de PB zou strepen achter kunnen laten vanwege de toegevoegde wax?), duurzaamheid etc.

Volgens mij zijn het allemaal Quick Detailers die zorgen voor extra glans en bescherming van de wax na een wasbeurt.

Grtz.
Jos

Ik heb de M135 gebruikt van Meguiars (Mirror Glaze). Dit is de professionele uitvoering van de UQD.

Review Meguiars M135.

Het verwerkt onwijs lekker, opsprayen en uitbuffen. In het begin voelt de lak onwijs glad aan, maar op de lange duur inderdaad wat stroever.

Er gaan de wildste verhalen de ronde dat de UQD en M135 je waxlaag zou strippen... of dit waar is, geen flauw idee. Ik kan meestal niet wachten tot de wax weg is... :-"

Voor tussen de was en wax beurten door is het een perfecte detailerspray om je wax te boosten.

Heb inmiddels ook de QD+ in huis, maar het weer heeft het nog niet toe gelaten om de auto te wassen. Zodra het kan zal ik de ene kant met de rm en de andere kant met de qd+ behandelen en proberen een verslagje te maken

Hoi Luitjes,

Ik gebruik inmiddels al een hele tijd de QD+ en ik moet zeggen dat dit een hele goede detailerspray is. Ik heb bijvoorbeeld tijdens de vakantie in spanje een paar supervezeldoeken en een sprayfles meegenomen om af en toe de enorme stoflaag die in spanje al snel op je auto ligt af te neman. Vooral de ruiten. Dat gaat met QD+ heel goed en daarna poets je nog even na met een schone doek om de licht carnaubawaas op te laten glimmen. Het resultaat was iedere keer weer heel mooi. Ik gebruik het ook na de was beurt om de laatste druppels weg te halen en snel de wax laag op te peppen.

Soms als ik wat meer wax wil aanbrengen maar te weinig tijd heb voor een grote beurt pak ik de quick wax die is ook heel goed. Kort geleden echter toch ook weer een fles UQD gekocht omdat het zo goed is voor de ramen en ik gebruik het ook voor thuis om mijn plasmascherm mee schoon te maken. Het geeft glans en laat geen residuu achter wat ik vooral voor de ramen heel prettig vind. Zeker omdat ik zoveel glas heb (C4 Picasso) is het prettig al dat glas wel helder is.

Er zijn dus verschillende producten en elk heeft zijn sterke kant.....Voor de lak vind ik de UQD weer minder want het maakt inderdaad de lak stroef. De QD+ is weer minder voor het glas want het laat een laagje achter dat zeker bij een laag zonnetje het zicht verminderd.

Goeten GdV

Ik kan u niet helemaal volgen..:s
Let wel ik ben zeker geen ervaren detailer maar ik gebruik de Spray en Wipe van PB om even tussendoor kleine oppervlakkige vervuiling (rare vlekken, stof en vogelschijt etc) van mijn lak te halen. De QD+ gebruik ik alleen na het wassen om de beschermlaag (wax of sealant) op te frissen. Doe ik nu iets verkeerd of is zowel de QD+ als de spray en wipe hiervoor geschikt?

@CTR-Asch,

Volgens mij doe je het helemaal goed. De QD+ bevat Carnauba en dit lijkt me niet bedoeld om stof e.d. van je auto te poetsen. Daar is Spray and Wipe voor bedoeld. QD+ gebruik je op een schone auto na het wassen.

Ik weet nu dat de QD+ van Poorboy's op de doek moet worden gesprayd en niet rechtstreek op de auto. Hoe zit dat met spray and wipe en spray and gloss?

Die kun je gewoon op de lak sprayen, de reden waarom je de QD+ eerst op een doek moet sprayen is omdat er Carnauba in zit, dit laat anders stipjes achter als dat te snel droogt en is dan lastig te verwijderen. Spray and Wipe en Spray and Gloss hebben geen Carnauba in zich.

Bedankt voor je uitleg stimpy68. Weer een ervaring rijker: vanmiddag de Qashqai voor het eerst behandeld met de QD+. Eén woord: fantastisch :-)^ . Een spiegelglad resultaat. Ik heb de QD+ opgebracht met de mega towel van PBW. Is het ook jullie ervaring dat de zijde met de korte vezels prettiger inpoetst? Uitpoetsen gaat perfect met de lange vezels.....

(Wat heb ik gigantisch veel geleerd op/van dit forum! Ongeveer 2 jaar geleden waste ik nog met Valma wash and shine, de jumbo spons, één emmer, droogde ik met de zeem en poetste ik met grote poetsdoeken een dikke laag schildpad op de auto, die er uiteraard bijna niet meer afwilde...:lol )