• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze velgenborstel

Dan heb je echt teveel kracht gezet denk ik, de steel moet je nl. niet buigen bij het borstelen, ook niet droogzwieren of uitschudden.
Mijne heb ik nu al 50+ x gebruikt en doet het nog super

volgens vele filmpjes kun je die gebruiken in alle bochten dus dan is plooien echt wel nodig dacht ik :roll

Ik heb ook beide , al zo'n 40 wagens mee gedaan en nog geen problemen.

Ik gebruik voor de achterzijde wel een handschoen....

dat plooien is natuurlijk niet ideaal :bad

koop er anders 2 , 1 die recht blijft en 1 die krom blijft staan!!

Danny

Stofke zei:
Ondertussen heeft mijn EZ mini brush vandaag de geest gegeven tijdens het detailen. Het ijzer juist boven het handvat was zo slap geworden dat het gewoon afkraakte. Best wel vroeg. Ik denk dat de brush zo'n 10 maal gebruikt is

Bij mij idem. Er wordt in zo'n geval snel naar de gebruiker gewezen. Flauwekul, borstel is door mij normaal behandeld maar brak in de steel af.
Het is ook niet voor niets dat de borstel al een upgrade heeft gehad, de oude braken nog eerder af. Een kritische noot aangaande verkochte spullen lijkt wel niet te kunnen. Het ligt dan aan zogenaamd verkeerd gebruik.

JosB zei:
Bij mij idem. Er wordt in zo'n geval snel naar de gebruiker gewezen. Flauwekul, borstel is door mij normaal behandeld maar brak in de steel af.
Het is ook niet voor niets dat de borstel al een upgrade heeft gehad, de oude braken nog eerder af. Een kritische noot aangaande verkochte spullen lijkt wel niet te kunnen. Het ligt dan aan zogenaamd verkeerd gebruik.

ja idd, ik heb deze borstel normaal gebruikt, zeker niets verkeerd mee gedaan. Het ijzer is gewoon zwak. Op de site staat dat deze heel flexibel is, welja dan moet hij er ook tegen kunnen dat hij flexibel gebruikt wordt natuurlijk :lol

Vanaf nu gebruik ik nog enkel de Valmaborstel, als die kapot gaat kost het mij veel minder voor een nieuwe. Enigste nadeel is dat hij zo veel spat :bad

Maak anders ff een demo-filmpje met zo'n borstel , daarop kunnen we echt oordelen of je deze natuurlijk wel goed gebruikt.........

maar............'t is te laat , want hij is reeds stuk :lol

Danny

Die van mij is 2 weken terug ook afgebroken direct boven het handvat.
Maar het is wel een fijne borstel, ipv metaal een glasfiber kern gebruiken?

Bij normaal gebruik én met beleid gaat de borstel goed lang mee.

De borstel gebruik ik al ruim 2 jaar zonder problemen. Ik heb destijds de borstel ingekort zodat deze in m'n emmer met deksel past.

Ik heb via mijn werk een handvat van een rasp erop gemonteerd en deze 5 lagen 2 componenten blanke lak gegeven.

Ik gebruik de borstel met recht op en neer gaande bewegingen. Voor achter de spaken gebruik ik de mini EZ brush

Hier een filmpje die ik gemaakt heb. De velgen zijn eerst afgespoten met een HD in de wasbox, zónder gebruik van een velgenreiniger, puur alleen water en shampoo, in dit geval Wolfgang Bath.

Let wel, de velgen zijn goed beschermd met een velgenwax waardoor het schoonmaken heel simpel en snel is.

Ik heb black chroom velgen, de vervuiling is niet zo erg te zien als bij gewone l.m. velgen.
Als ik mijn vinger over de spaak heen haal, zie je wel degelijk de vuiligheid.

Ik begin altijd eerst bovenin, zo kan het schuim naar beneden zakken en eventueel de vuiligheid losweken. Geen idee of het echt werkt, maar zo werk ik nou eenmaal :-d

JosB zei:

Een kritische noot mag bij ons altijd, zolang hij redelijk en terecht is. De uitval van deze borstels is minder dan 3% en het afbreken bij de handgreep wordt meestal veroorzaakt door onbewust verkeerd gebruik. Op de borstel moet geen druk worden uitgeoefend en hij behoort alleen heen en weer gehaald te worden.

Als zoiets kort na aanschaf gebeurt, geven wij ook nog cloulance. Na langere tijd bieden we soms een nieuwe met korting aan.

Feit blijft dat de borstels door de lengte en het gewicht (zeker nat) gevoelig zijn. We overwegen een aparte handleiding hiervoor te gaan leveren.

Komende donderdag heb ik mijn EZ Detail Brush, jawel, alweer drie jaar! Gekocht op 29 september 2008.

(waar blijft de tijd,...)

Echter werkt die nog even goed als sinds het begin!

Altijd en alleen maar op en neer bewegen, en door de wrijving van de Fiber achtige borstel poetst die de velg prima schoon.
Gebruik heb ook alleen maar voor het velgbed aan de binnenzijde, en op de moeilijke plekjes tussen de spaken in.

Overweeg voor het laatste daarom ook de mini EZ-detail brush, echter moet daarvoor eerst de huidige sneuvelen, anders is het weer zonde.
Want met de kleine kan ik net zo goed ook het velgbed aan de binnenzijde schoonmaken.

Tot die tijd blijf ik lekker werken zoals ik altijd al doe! En dat gaat zo prima met de borstel 8d