Denk niet eens zozeer dat dit waardevol is op een 50/50, maar dat je voor jezelf kan bepalen waar je voorkeur ligt qua werkwijze.Tim zei:Ik denk dat het pas waardevol wordt, als er een goede 50/50 wordt gedaan met twee technieken. Zo kan je het voordeel van de ene techniek beter beoordelen.
Dus niet voordeel van techniek an sich maar voordeel voor jezelf
Ik schat in dat je qua eindresultaat niet daadwerkelijk het verschil zal gaan zien omdat je het toch altijd na bewerkt met een lichte combi.
Ben ook wel nieuwsgierig naar het verschil in verlies van lak ( wellicht mierenneukerij ):
daar je met 1 compound + 1 pad alles weghaalt op zowel de extreme, normale als lichte defecten, heb ik het idee dat als je meerdere soorten pad en middelen pak
( dus ene keer forza+oranje en de andere keer Mezzo+wit ) je lokaler en dus specifieker de defecten te lijf gaat.
Owkee ik ben het er mee eens dat ik wellicht een beetje doorschiet qua gedachtengang etc, maar op 1 of andere manier komt het logischer over.
Niet eens zozeer in dit geval met deze pads en middelen maar ook als je bv vergelijkt met de pads van Meg's ( de 3 types ):
je bepaald in mijn ogen in mindere mate de slijpgraag ( en dan nog middels het polijstmiddel en niet de pad ) als je met 1 cutting ( of polishing ) pad werkt.
Door de keuze van wol, oranje of geel in combinatie met Forza ( of in geval van polishing uiteraard de 'lager gelegen' pads en middel ) is er meer vrijheid
en ruimte om te bepalen wat nu echt noodzakelijk is ( komt het nog een beetje duidelijk over ? )
Wat betreft jeweling: je kan er ook voor kiezen om bv Prof Polish te gebruiken na finale om nét dat ieniemienie beetje meer te geven.
Grootste nadeel ( en Tim geeft dit ( in beetje overdreven ) wijze weer )) is dat je er veel meer tijd en energie in steekt en dus de vraag is
of dit daadwerkelijk opweegt t.o.v. het eindresultaat.
Persoonlijk denk ik dat je gewoon goed moet afwegen hoe/wat/waar/wanneer je dit gaat doen:
- is de auto bedoelt om daadwerkelijk een show te stelen/winnen of staat ie ergens mooi te zijn ( showroom van dure dealer oid ), dan zeg ik volmondig ja
- is het voor het reguliere werk en gaat ie linea eracta de straat weer op dan zeg ik simpelweg nee ( ook al zijn we pietje precies detailers )
Kan je het daadwerkelijk zien: ja, maar net als een wax is het altijd maar voor even ( die specifieke glans bv )
Ik zet het weg onder de noemer: als JIJ vind dat het 't waard is .... doen >>> zoals met alles in de detailingbusiness: hoe ver wil je gewoonweg gaan
Aanvulling ( n.a.v. de post van Tim ): om die reden vroeg ik me dus ook af waar de winst zit als je de gehele auto moet doen ( zoals eerder vroeg ):
- meer tijd met schoonmaken
- meer polijstmiddel gebruiken
- meer tijd met primen