• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Khan Voorsteltopique

Khan

Detailing rookie
29 jun 2013
3
0
Hoi,

Noem me maar Khan.

Heb eergisteren een VW Passat 3c uit 2007 gekocht in de mooie United Grey lak.

BYxReSP.webp

Echter wil ik hem zo glimmend krijgen :-d :

passat_3c_84.webp

You get the point :schaam ..

Nu had ik een jaar terug dit lijstje besteld voor een zwarte 206 uit 2003.

94dtpGd.webp

Had er echter niet het gewenste resultaat mee verkregen, natuurlijk mis ik nog een polijstmachine en een voedmiddel.

Dit was het resultaat toen.
iBEUEaq.webp

Ik dacht eraan om het Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack te bestellen. Welke voedmiddel raden jullie me nog aan?

De 206 is ook nog in bezit en is ook de bedoeling dat die eerst als test auto wordt gebruikt. Wordt namelijk mijn eerste keer polijsten.

Alvast bedankt voor de reacties.

Allereerst welkom,
Ik ben onlangs met dezelfde starterskit begonnen en geen spijt van. Als voeding/glaze heb ik Poorboys Blackhole gekozen (naar aanleiding van veel leeswerk hier) gezien de kleur van je auto lijkt me dat voor jou ook een prima keus.

ps: no offence maar eh... de foto's mogen een maatje kleiner

Foto's verkleind.

Hier wordt vermeld dat je Finale met de witte pad moet gebruiken, terwijl in de machinaal tutorial wordt gezegd dat je dat met de zwarte pad moet doen..

Wat is het nou?:-b

Welkom!

Er is geen "regel" voor. De combinatie van de pad en het polijst middel bepalen de "schurende" werking. Testspot is daarbij aan te raden ;-)
Een Clinic bij CarClean is ook nooit verkeerd, maar misschien dat er iemand hier van het forum in de buurt woont waarbij je een dagje op cursus mag...

Hallo en welkom hier!
Voor je eerste polijstklus moet je niet bang zijn met een DAP 900 hoor. Als je de 206 kan missen moet je hem niet als testwagen gebruiken. Tenzij je deze natuurlijk ook tiptop wil hebben. Maar je kan onmiddellijk je eerste polijststappen zetten op de Passat met een DAP, die is nagenoeg helemaal fool-proof. Een clinic volgen bij CC is natuurlijk wel een sterke aanrader!

Wat raden jullie aan om de chromen sierlijsten mee te behandelen? Zitten 'witte' vlekken in..

Ook zit er een plekje op de motorkap van de passat door steenslag, helaas roestig. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?