• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht Lake Country HDO pads

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Hoi,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een overzicht ("chart") waarin de Lake Country HDO 5' pads zijn opgenomen. Ik heb de 5' blauwe, gele en zwarte (zie hieronder), telkens in drievoud en dan ook nog de blauwe Rupes Coarse wool polishing pad.

Daarbij heb ik de polijstmiddelen van Monello (zie hieronder) en een DAP Evo Plus (volledige detail hieronder).

Graag had ik een overzicht waar de verschillende pads opstaan van Lake Country opdat ik goed kan zien wat wat is.

Heeft iemand dan verder nog tips over met welke combinatie ik dien te beginnen (combinatie Lake Country pad + Monello polijstpasta). Ik heb dit weekend voorzichtigheidshalve eerst een testspot gedaan met de zwarte Lake Country finishing pad met de Monello Finale. Vanzelfsprekend kan je hier niet zwaar mee corrigeren. Ik kreeg echter wel alle swirls weg. Nadien ook even met de blauwe cutting pad geprobeerd met Monello Mezzo, maar daar leek weinig resultaat mee bereikt te worden ? Dat kan eigenlijk niet dus ik vraag me af of ik niets verkeer doe.

FYI; voordien gewassen, Iron en Tar gebruikt en na elke hit prep. Wellicht ook veel te veel want ik heb 500 ml gebruikt op 1 enkele kleine motorkap (Ford Fiesta).

Heeft er iemand een overzicht of nog tips ? Op internet vond ik wel overzichten maar niet het juiste.

Alvast bedankt !

DAP EVO PLUS Monello HDO Evolution Pack​



1 beoordeling

Op voorraad
Polijstmachine
DAP EVO PLUS 15mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 1000 Watt +€ 190,08
Aantal

Polijstmiddel grof
Kies een optie… Raffini Veloce Premium Compound - 250ml +€ 11,71 Raffini Veloce Premium Compound - 500ml +€ 19,95
Aantal

Polijstmiddel medium
Kies een optie… Raffini Mezzo Polish - 250ml +€ 11,27 Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 +€ 19,08
Aantal

Polijstmiddel fijn
Kies een optie… Raffini Finale Finishing Polish - 250ml +€ 10,41 Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 +€ 17,35
Aantal

Polijstpad hard
HDO Blue Cutting Orbital Pad - 5,5" +€ 15,61
Aantal

Polijstpad medium
HDO Orange Polishing Orbital Pad - 5,5" +€ 15,61
Aantal

Polijstpad zacht
HDO Black Finishing Orbital Pad - 5,5" +€ 15,61
Aantal

Padreiniger
Tornado Pad Cleaner - 473ml +€ 9,97
Aantal

Microvezeldoeken
Kies een optie… Peluche Verde Trio - 45x45cm +€ 11,27 Peluche Bianco Trio - 45x65cm +€ 16,48 Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm +€ 16,48
Aantal

Afplaktape
Kies een optie… Nastro Masking Tape 19mm +€ 3,46 Nastro Masking Tape 25mm +€ 4,33 Nastro Masking Tape 30mm +€ 5,20
Aantal
 
Op de site van CC staat precies bij beschreven waar elke HDO pad afzonderlijk voor bedoelt is.
Klik er 1 aan, en bij beschrijving staan ze allen op een rij waar ze voor zijn.
Te beginnen met de HDO fiber pad, de blauwe, oranje enz.
 
Ik weet niet of mijn advies veel waard is, maar omdat ik "in de markt ben" voor een polijstmachine en veel gelezen heb zou het niet kunnen dat als je met finale al goede resultaten behaalt, dat je vervolgens met de zwaardere stap zelf nieuwe krasjes toebrengt door de zwaardere toepassing en misschien zachte lak?
 
Ah niet goed gekeken. Vond deze via Google
619D1687-BC32-4375-A283-F621A2AD7DC3.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
De ``cuttingfactor`` lijkt mij toch erg goed mee te vallen voor foam pads hoor, wollen pads cutten sowieso meer, daar moet je rekening mee houden.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Ik gebruik de HDO Foam pads zelf ook wel.
De oranje en de blauwe.
Voor zachte, tot medium harde lakken bevallen ze mij prima.
Voor de wat hardere tot zeer harde lakken komen ze te kort.
Dan pak ik ietwat zwaarder geschut
 
Hoe bevallen jou de HDO pads Diezelke?
Heb je er al veel mee gewerkt, en op verschillende lakken?
Voorlopig enkel op een Ford. Binnenkort op een BMW. Ze bevallen goed. Geen stof. Houden goed hun vorm en cutten ook goed.