• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kia Sorento interieur

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Vandaag de Kia weer terug op de oprit, nu voor het interieur.
Er zaten een paar hardnekkige vlekken op de stoelen waarmee de eigenaar al aan het stoeien is geweest (zonder het gewenste resultaat)
Een mooi moment dus om de LLoyds sproei extractor is aan de tand te voelen.

Gebruikte produkten
warm water
APC
bijgeleverd reinigingsproduct

Werkwijze
eerst innevelen met warm water, even laten weken en vervolgens licht innevelen met APC verdunt 1:6
de apc ingemasseerd en vervolgens met de extractor aan de slag.
Hier de resultaten

en de na foto's

P1020838_edited.webp

P1020830_edited.webp

P1020824_edited.webp

P1020826_edited.webp

P1020851_edited.webp

P1020857_edited.webp

dit kwam er uit de bekleding

P1020859_edited.webp

P1020862_edited.webp

Bedankt weer voor het lezen

Groet,

Wilco

Die ziet er weer goed uit..! Zo te zien heb je er ook alle vlekken uitgekregen.

Was het de gewone APC of de APC+..?

Op een klein vlekje na ( in de bestuurdersstoel) is alles eruit, ik heb nu nog de gewone APC, binnenkort komt de plus erbij

Nette job!

Bij een beetje warmer weer wil ik de bekleding ook gaan doen.. heb een paar nare vochtvlekken in mijn donkere bekleding zitten! Wat is ontstaan na erg regenachtige dagen!!

Goed idee dat warm water te vernevelen ik ga een deze dagen gelijk weer een paar bestellingkjes doen met sproei/spuitbusjes!!

Bestuurdersstoel zit inderdaad nog een vlek in dat is erg jammer. Kreeg je die er ook niet uit met APC in een meer geconcentreerde vorm?? Het is het in ieder geval stukken op vooruit gegaan Wilco, nice job!

Leuk speelgoed he die extractors!

Xizer zei:
Leuk speelgoed he die extractors!

Bestaat er niet het risico van flubberende (of hoe zeg je zoiets) of loszittende bekleding?
Ik kan me voorstellen dat bekleding die gespannen is en nat wordt in sommige gevallen wat los KAN gaan zitten.

Ik wil van de zomer ook een extractor huren maar ben nog wat huiverig.

Nee hoor dat valt reuze mee! Alleen met hemelbekleding die geplakt zit moet je opletten en erg voorzichtig zijn met het zuigmondje erover te halen. Voor de rest zal het je verbazen wat je allemaal uit je bekleding trekt met zo'n apparaat!

Volgens mij woon je toch redelijk bij me in de buurt trouwens? Je mag best een keer langskomen, doen we je interieurtje samen! ;)

Mooi resultaat!

Wat ik me afvroeg.
Ik heb al meerdere auto's behandeld met een extractor en het resultaat was prima. Alleen bleven de stoelen enige dagen vochtig en er onstond na een tijdje ook een doodslucht.

Droog je de bekleding nog op een andere manier dan alleen met de extractor het vocht eruit zuigen?

Groeten,
Vincent

Vincentos zei:
Mooi resultaat!

Wat ik me afvroeg.
Ik heb al meerdere auto's behandeld met een extractor en het resultaat was prima. Alleen bleven de stoelen enige dagen vochtig en er onstond na een tijdje ook een doodslucht.

Droog je de bekleding nog op een andere manier dan alleen met de extractor het vocht eruit zuigen?

Groeten,
Vincent

Dat is de reden dat ik het bij mij pas in de zomer wil gaan doen!!

ik gebruik warm tot heet water, dat scheelt nog iets, verder laat ik de eigaar de auto flink warm stoken en goed luchten.
Als finishing touch doe ik een spraytje new car smell van CG:-"

Gisteren kreeg ik dan ook de opmerking dat de kia er niet alleen als nieuw uitzag maar ook zo rook.

Vincentos zei:
Mooi resultaat!

Wat ik me afvroeg.

Groeten,
Vincent

Wat je het beste kunt doen is het volgende, dat werk voor mij nog altijd het beste; Bekleding lekker innevelen met APC 1:10 of 1:4 je dit nodig acht. Extractor vullen met schoon warm of lauw water en vervolgens diverse keren of elk deel van de bekleding gaan met de spuitstand van de extractor aan. Vervolgens behandel je de stoel alsof je met een gewone stofzuiger bezig bent, dus zonder sproeistand. Hiermee zuig je het meeste water dat is achtergebleven eruit en zul je zien dat de stoelen slechts nog iets vochtig zijn.

Ik heb eergister het interieur van een Seat Leon gedaan en met een dag was de vocht er geheel uit, ondanks het weer van nu. Gewoon af en toe even de raampjes open doen om het vocht eruit te laten. Wat je ook kunt doen is de auto stationair laten draaien en de blazers vol op het interieur richten. Dit zal het droogproces wat versnellen.