• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kia Sportage - Zilver

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.214
193
35
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen,

Gisteren een mooie Sportage onder handen genomen. Het betrof een auto van een paar jaar oud en heeft dus nog niet veel te lijden gehad. Althans, je kan een auto ook binnen een week misbruiken, maar bij deze was het simpelweg nodig om oxidatie en vuil aan te pakken.

Ik heb helaas vóór en tijdens de detail geen foto's kunnen maken, dus heb vandaag de auto nog eens opgezocht en foto's gemaakt.

Het zijn dus alleen After-foto's. :s Desalniettemin; De auto is beter als nieuw!

* Foamen - Lancia Foamlance + Artico Magico. (2x)
* Wassen - Lavare + Thick Mitt
* Velgen - Non-Ferro + APC+D + EZ Detailbrush + Woolie
* Banden - Tuf Tire Cleaner (3x)
* Kleien - Dolce Verde + Spray&Wipe 1:1
* Polijsten - Foam Oranje + Mezzo / Foam Wit + Finale
* Wax - Collinite 845 (1x) + Velgen

* Kunststof + Rubber - AutoGlym Vinyl & Rubber Care
* Banden - Gyeon Tire (2x zonder fohnen)
* Ramen - Spray&Wipe

* Armaturen gepolijst - Foam Wit + Finale
* Ramen vluchtig gepolijst - Foam Wit + Finale

Helaas is de AytoGlym gaan vlekken. Dit is waarschijnlijk te wijten aan water/ruitenwisservloeistof. Ik hoop dat als ik het kunststof een 2de hit geef, dat het dan weer egaal word en het langer kan drogen. Desnoods in de zon.

Zelf gebruik ik Gyeon Trim, maar dat is dan ook de duurdere optie. Ik vind dit écht top spul, tenzij je het op wat poreuzer en/of dorstiger kunststof gebruikt. Dan merk je goed dat het wel afsluit en beschermd, maar niet optimaal voed. Logischerwijs zou je dan denken ''dan voed je het eerst'' , maar dan is de hechting van de Trim uiteraard niet lekker. Of een 2de laag aanbrengen nadat het heel ietsjes gedroogd is)

Welk product gebruiken jullie voor het exterieur-kunststof? (i.v.m. vlekken en uitlopen)

Op de 3de foto is ook de treeplank te zien die behoorlijk verweerd is. De eigenaar heeft dit al meerdere keren behandeld met product en uiteindelijk uit wanhoop het eens met een schuurspons gedaan. Hiervan word het uiteindelijk wél weer zwart, maar ik verwacht dat er hierna niet een product is gebruikt om het weer te beschermen, en dus word het snel weer dof. De hoeken zijn van een soort hard kunststof (op de foto dof) en de treeplank zelf van zacht kunststof of rubber (op de foto donkerder)

Is het een idee om dit materiaal wéér op te ''schuren'' zoals de eigenaar deed met de spons en met Gyeon Trim te behandelen? (Ondanks het minder voed)
(Op de foto lijkt het mee te vallen, maar dat is eerder ''Blind door Glans'' dan dat het daadwerkelijk diep gevoed/zwart is)
-->

20150926_163155_zpsugzdoanf.webp

20150926_163209_zpsu4xywr2i.webp

20150926_163252_zpsb8qdwl6b.webp

20150926_163332_zpsvc717xdy.webp

20150926_163402_zps1foaa7hr.webp

• Leuk
Reacties: Zluytr
Keurig resultaat!

als goedkopere optie moet je AF revive eens proberen. Wert mooi en heeft een hoede standtijd.

Ah shit! Ik denk dat ik AF Revive verwarde met PB Natural Look. Van de Natural Look had ik gelezen dat het vlekte bij aanraking met water en het eigenlijk voor het interieur bedoeld is.

Deze AutoGlym verwerkt retesimpel en dekt heel snel, maar volgens mij moet het idioot lang drogen als je wilt dat het niet afgeeft. Ik heb het in mijn eigen interieur laatst gebruikt en toen ik tijdens wat regen mijn raam te laat dicht deed, had het niet gevlekt op de binnenkant van de deur. Dit was echter enkele dagen na aanbrengen.

Is Revive ook zo vloeibaar als AutoGlym, of meer een gel, ofso..?

Met name op een auto als deze Kia is het zwarte kunststof belangrijk omdat het behoorlijk wat accenten geeft aan de auto. Je zou dan zeggen; Ik pak de Trim.
Maar een goedkoper alternatief zou dan een aantrekkelijkere optie zijn, dan maar wat vaker onderhouden.

Greetz

AF Revive is een gel en prima spul voor op de harde kunststoffen. Smartwax Smart Dressing die ook in het interieur prima werkt vind ik ook goed product.

Misschien moet ik dan maar eens de Revive voor het exterieur proberen en de AutoGlym voor het interieur/motorruimte. Althans, als ik de AutoGlym op het dashboard tot een matte uitstraling kan krijgen, want ik word gek van de reflectie wanneer de zon erop staat. (Weerspiegeld c.q. verblind enorm in je voorruit)

Thanx voor de feedback, mensen!

Greetz

• Leuk
Reacties: Zluytr
Natuurlijk is trim ook de mooiste optie... Maar ik kan goed begrijpen dat je voor een andermans auto voor een goedkopere optie gaat... Revive is imo dat de beste optie!

Uuum.... Ik denk dat ik zo'n 7-8 uur bezig ben geweest.

Maar mijn tempo ligt wat lager,
constant aanspraak van mensen,
2 nieuwe potentiele klusjes besproken,
Peukie doen tijdens het wachten op foam of wax,
Etc..

Ik heb sommige panelen sneller kunnen doen met Mezzo en dus eerder met Finale kunnen finishen. Als ik deze hele auto volgas had moeten corrigeren en afschalen, was ik er zeker w dagen mee bezig geweest.

Quantoxx Ik vind 7 a 8 uur nog niet zo raar eerlijk gezegd, als ik zie hoe lang ik met mn mondeo bezig ben geweest.... Nu was dat natuurlijk mn eerste project ooit op deze manier maar dan nog, ik zou ook wel eens andermans auto willen detailen maar ben bang dat ik dan weer twee lange dagen bezig ben zoals met mn eigen auto. Maar met een beetje ervaring moet het natuurlijk wel sneller kunnen.

Ëén van mijn nukken is dat mijn tempo lager is als gemiddeld. Is er veel om bij stil te staan..? Dan denk ik daar dus ook langer over na, wat tijd kost.

Belangrijk is om voor jezelf een bepaald stappenplan af te lopen. Denk hierbij aan een volgorde bij elke stap. Begin bijv. altijd bij het rechter voorscherm, dan de deuren, deuren open, etc. Zo loop je met elke stap deze volgorde af. Klinkt klein, maar zo blijf je jezelf controleren.

Dit werkt fijn.

Daarbij krijg je ook meer handigheid in het detailen zelf.

Dat is idd ook iets wat ik voor me zelf aan het bepalen ben, een zo uitgebreid mogelijk stappen plan die je dan bij elke auto herhaald. Op die manier is de kans dat je dingen vergeet zo klein mogelijk.

Ziet er weer netjes uit @quantoxx

misschien dat PB trim iets is voor je??
zeker kwa prijs een topper, je hebt in vergelijking met de sprayers echt maar heel wileinig nodig.

een drupje op een pad of doek en je kunt weer een heel stuk doen.

voor het interieur vind ik PB natural look erg fijn.

Ik heb zojuist de auto weer eens opgezocht. Ik had m'n flesje AutoGlym bij de hand, en de Gyeon Tire om een extra laag te geven, en toen viel mij op dat ik de witte strepen simpelweg met een doek kon wegvegen.

Ik heb er dus niet een nieuwe laag overheen gezet.

Ik zal het in de gaten houden of het binnenkort opnieuw gaat vlekken.

Greetz

Ziet er goed uit! Ik werk idd ook paneel voor paneel af. In ieder geval t/m het polijsten. Het voeden en waxen doe ik als laatste stap voor de gehele auto.

Ziet er netjes uit kerel!, Ik ben zelf gemiddeld 9 a 10 uur aan een auto kwijt, ligt er ook maar net aan hoe de staat van de lak is ;)
Ik werk net zoals Mich, paneel voor paneel zo kun je je goed concentreren op de plekken die er eventueel inzitten.

Lijkt er goed uit te zien, een kleine tip voor een volgend verslag; maak wat foto's vooraf en van voor en na het polijsten. Als je een beetje handig met fotoshop bent krijg je een enkel gewassen auto ook al zo op de foto.

Voor wat betreft het kunstof; Autofinesse Revive vindt ik echt top spul. Lange standtijd en een mooie zwarte look.