• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kit uitbreiden

centoboy69

Detailing rookie
27 jan 2013
14
0
Hey,

Ik ben pas net een beetje begonnen met wassen/detailen/waxen/enz. maar wil het ook niet direct te bont maken maar als je hier leest zie je door de bomen het bos niet meer dus ik zou graag advies willen over een uitbreiding van mijn wasspul.

Wat ik heb:
Monello doek
Valma multiclean
Valma glasclean
Poorboys slicks suds
Meguiars gold wash
Meguiars gold liquid wax
Meguiars pad
Meguiars wash mitt
Meguiars Supreme microfiber
Meguiars Drying towel

& 2 gamma bouwemmers.

Wat ik sowieso van plan ben om erbij te kopen is Meguiars QD voor het reinigen van binnen lakwerk en Meguiars ScratchX voor het vuil op mijn wieldoppen. (Ik heb een klein stukje geprobeerd met valma Scratch remover en dit was al voldoende.) Wat is nou de eerstvolgende stap naar jullie idee? Als ik koekeloer op het internet krijg ik het idee dat er maar 1 manier is en dat is ALLES in 1x kopen.... Mijn budget ligt tussen de 60-80 euro.

Gr.

Je hebt natuurlijk al het e.e.a. in huis waarmee je een begin hebt gemaakt. Je kunt dit uitbreiden door een kleiset aan te schaffen. Daarmee reinig je de lak, vuil dat met wassen niet verwijderd wordt. Daarna kun je cleanen en/of polijsten, een glaze aanbrengen en vervolgens voorzien van een laagje wax.

Een kleikit is voordeliger denk aan de Monello of Mothers set. Voor het verwijderen van lichte swirls en het voeden van de lak kun je Lime Prime van Dodo Juice gebruiken. Deze kan zowel met de hand als machinaal verwerkt worden. Daarna je wax aanbrengen. Veel producten van Meguiars bevatten cleaners, van de Goldclass Liquid wax weet ik dit niet zeker. Let daar op anders verwijder je de glaze weer. Als je hier nog een tweetal foampads aan toevoegt ben je volgens mij al weer een heel eind op weg.

Leuke reactie, hier kan ik wat mee!

Het betreft dus deze wax: http://www.meguiars.com/internationalinternationalinternationalinternationalcontent/en/cpsia/G7016.pdf Kan je me er zo meer over zeggen?

Gr.

Goed kleisetje ja en als je, je banden nog een mooie boost wil geven de Megs Endurance Tire in gel vorm + Auto Finesse Revive Trim Dressing voor de kleinere rubber en kunststof onderdelen op je auto. Geloof me, dit spul werkt goed !

Als ik de verschillende beschrijvingen lees bevat het een polish (= bij Meguiars een glaze). Maar cleaners heb ik geen idee van. Misschien iemand anders!?

Dat zie je niet verkeerd als het gaat om de glaze, maar wel als het gaat om het verwijderen van krasjes. Zie ook PM.

Voor handmatig krasjes te verwijderen zou je ook Ultimate Compound kunnen kopen, al is Megs natuurlijk wel vrij duur. En weet niet of Dodo Juice en andere varianten er echt voor onder doen. Dit zijn dingen die ik ook nog ooit moet ondervinden ;).

Ik heb niet echt last van krassen, meer van verontreinigingen... Daarom keek ik ook naar scratchx wat meer voor plaatselijke plekken bedoeld is zoals ik het lees..

In de lak een beetje weer, stelt niet veel voor en op de wieldoppen zwarte zooi maar dit liet zich met scratch remover van valma al verwijderen.. (proefstukje)

Mocht het na de Iron-x en Tar-x niet weg gaan is klei ook nog een optie ("oud" stukje gebruiken en niet opnieuw op je lak!)

Wat ik mis in je lijstje zijn grit guards (linkje rode versie) bij voorkeur in 2 verschillende kleuren, hou je je emmers makkelijker uit elkaar bij het wassen.

Die passen dan weer niet in de Gamma emmers en dan zou je dus ookcgritguard emmers moeten aanschaffen waardoor je totaalprijs oploopt. ;)

In plaats van Mequiar's voor de interieurlak zou ik AF triple polish pakken en die daarna gaan aftoppen met AF Finale of PB QD+. Voor de banden zou ik de AF satin tyre gel pakken - werkt erg makkelijk en geeft een mooie diepzwarte kleur. Voor de trims de AF trim revive.

Kleikit is een mooie aanvulling (vind zelf de Mothers klei erg plezierig werken)- kun je je lak goed schoon mee maken.

Bedankt voor de reacties!

Wat kan ik beter doen...

Paint cleaner en scratchX gebruiken of in 1x Ultimate Compound. De Ultimate Compound is de goedkopere oplossing maar slijt je dan niet onnodig lak weg die nog mooi is?

Gr.

Dat hangt af waarvoor je het wilt gebruiken natuurlijk. Ultimate Compound is een grof polijstmiddel waarvan de polijstkorrel niet afbreekt.