• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste stappenplan beginneling

rstohr

Detailing rookie
12 sep 2012
3
0
Hy,

ik heb mij vorige week mijn eerste (2de hands) auto aangeschaft, namelijk een zwarte Seat Ibiza 4 jaar oud. Deze is goed onderhouden geweest maar ik dacht er toch aan deze voor mijn eerste gebruik eens een volledige schoonmaakbeurt te geven.

Dus begon ik wat rond te surfen en lezen op het internet en belande ik al snel op deze site, en ik moet eerlijk toegeven dat ik na een paar uurtjes lezen wel geintrigeerd ben maar de bomen niet meer zie door het bos, vandaar mijn vraag om hulp!
Ik heb geprobeerd een basisset aan producten samen te stellen (uitbreidbaar in de toekomst) voor een klein startersbudget:

Stap 1: wassen
Meguiars - Gold Class Car Wash
ofwel
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
ofwel ... (betere producten aan te raden voor mijn budget?)

Stap 2: kleien
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Stap 3: polieren/reinigen
Ik ben van plan de eerste maanden handmatig werk te leveren, kan ik deze stap overslaan?

Stap 4: wax
Poorboys World - Natty's Liquid Blue
OFWEL
Meguiars Gold Class Liquid Wax
Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black) - 236ml voor de bumper en andere plastiek onderdelen

Het interieur (vooral plafond) langs binnen is ook wel een klein beetje vuil dus zoek ik nog een goed product voor dit te kuisen maar nog geen gevonden.
De producten van Meguiar (was/wax) zijn beschikbaar in een kit dus ik koop ik deze samen ofwel kies ik voor de alternatieven.


Pads/handdoeken:
momenteel nog een lijst aan het opstellen, deze update ik wel eens ik me hier wat meer in verdiept heb
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad


Alvast bedankt voor al het advies!
 
Wassen : https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_250ml_DJBM250_101037 actie!
Kleien: Goede keus, klei is zacht en zeer weinig kans op maring. Zit een lubricant en doek bij.
Polieren/reinigen: kan,hoeft niet. Handmatig kun je ver komen met de middellen van Monello.
Wax: Neem de collinite 845. Lekkere standalone wax met een lange standtijd. De door jou genoemde waxen zijn ook zeker niet slecht.
Doeken: Kijk naar de Monello doeken en dan vooral de trio bundels= goedkoper
 
Bedankt voor de tips, deze twee producten ook in mijn winkelkar gestoken.

Bij het rondkijken in de shop kwam ik ook volgende kit tegen:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861

Deze kit bestaat uit:

California Gold Shampoo 473ml
California Gold Clay Bar System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
California Gold Step 2 Sealer & Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)
Polishing Cloth (voor het uitpoetsen van de producten)
Microfiber Applicator Pad 2-pack (voor het aanbrengen van de producten)

Wat denken jullie over deze kit? Lijkt mij ook wel een makkelijke volledige aankoop te zijn (zelfde kley als deze dat ik wilde)

I.v.m. de nodige doeken enzo dit setje gevonden dankzij jeroen: Monello - Microfiber bundel - Trio

3x Peluce Verde – 45x45cm (350gsm)
3x Peluce Bianco – 45x65cm (350gsm)
3x Piccolo Nero – 35x35cm (300gsm)
1x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm (600gsm)
1x Monello Wash Mitt (500gsm)
1x Monello Sponge (600gsm)


Hiermee heb ik dan alles dat ik nodig heb?
 
Voor enkel alleen je lak, Ja! Leuk starters pakket. Nu nog iets voor de trims (stootlijsten,kunstof e.d),velgen, ramen,... Van die bundel kan ik alleen maar blij van worden,deze ga je waarderen!
 
Het zal waarschijnlijk dit setje worden dan: vindt de volledige kit aan monello doeken mischien net iets teveel van het goede, dus nog 2 applicators bijbesteld om de wax en dergerlijk aan te brengen en de peluche bianco voor alles mooi uit te wrijven/kuisen.


Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 84,99

Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator 2x € 3,50

Monello - Peluche Bianco Trio € 18,99

Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml € 11,00

5 producten. Subtotaal: € 118,48
 
Dan toch liever : https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Super_Resin_Polish_500_ml_10599_100120 13.99

En: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219 15.99
En: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_kit__07240_101424 27.99

Doeken houden, Auto finesse houden, Mothers wax system laten vallen.

Totaal 94.96

En nog geld over voor een in mijn ogen onmisbare droogdoek.