• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleefstof afplakband blijft op de lak plakken en polijstresidu is helemaal uitgehard, wat nu?

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Een vriend van me heeft vandaag zijn nieuwe tweedehands gepolijst. Het is een Zwarte en hij werk deels in de zon, het is bovendien warm. Nu was hij klaar met polijsten en haalde hij de afplakstrips weg, maar tot zijn ontzetting had de kleefstof losgelaten en bleef deze achter op de lak. Bovendien is het polijstmiddel niet weg te poetsen. Hij laat de auto nu staan tot morgen, tijdens de nacht zal die wel heel wat afkoelen maar, is dat wel een goed idee? Wat raden jullie aan in dit geval?
 
Gyeon Prep kun je proberen en wanneer er maar een klein randje is (heb ik ook wel eens) kan bv een paintcleaner zoals pb prof polish ook uitkomst bieden bv. Wel gelijk afnemen.
wanneer er echt sprake is van veel kleefstof (nog nooit gehad zelf) zou ik denken aan bv Gyeon Tar/Valet pro tar&glue om dat eens te proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De Gyeon Prep verdampt dadelijk als je het op de auto spuit zegt hij.De auto is heet van in de zon te staan, en het is een zwarte dus.........Ik ben er niet bij nu, hij heeft me opgebeld.
 
Klinkt mij echt gewoon als te veel warmte in de materialen. Dab ook nog eens warmte van het polijsten...

Lijmresten gewoon verwijderen met de nodige producten, polijstmiddel verwijderen met wat detailer/ontvetter erbij.

Belangrijkste: Niet in de warmte werken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Niet in de warmte of in de zon werken, ik denk wel dat hij dat vandaag wel heeft bijgeleerd. Maar ik hoop maar dat hij het goed krijgt! Lijmresten verwijderen met bijv. HG stickerverwijderaar, is dat veilig op autolak?
 
Heb ik toevallig vorige week en gisteren nog op de lak gebruikt. Niet op de lak gieten en laten liggen, natuurlijk. Maar wat op een doek doen, restanten insmeren en eventjes laten werken, dan met een doek afnemen/beetje boenen.

Nadien even nalopen met een detailer, sopje of zoiets.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84 en BrunoV
Laat PB Prof Polish resten achter in kiertjes en op rubber?
Das een goeie dat weet ik niet...
Bij delen zoals naden tussen motorkap/zijpaneel en daar zitten lichte restjes lijm/polijstmiddel dan ga ik er met een gebruikte finishing pad nog een keer licht overeen (geen polijstmiddel meer toevoegen want dat spettert) . Tja ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.
bij delen grenzend aan rubber tja dan moet je het niet doen idd.