• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei en nieuwe waxlaag

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik ben erg lang niet actief geweest op het forum en door een studie en een nieuwe baan ook niet verder gekomen dan alleen wassen en eventueel een detailer.Nadat een collega advies wou over het detailen van zijn nieuwe auto,heb ik het gevoel van de oude verslaving weer aangewakkerd:pVandaag de auto even gewassen,behandeld met de Mothers klei en daarna in een laag DJ Purple Haze,toch wel een erg mooi resultaat gekregen.Voor alleen deze 2 stappen dan.Ga proberen wat vaker actief te zijn weer.Genoeg gepraat,hierbij een aantal foto's.
DSC_0170.webp
DSC_0172.webp
DSC_0173.webp
DSC_0175.webp

ik ga me best doen:Dben nog aan het kijken voor een leuke aanvullende wax en of sealant,plus de overweging of een polish nog iets toevoegt na te eindigen met Finnale.

Het polijstmiddel waar ik mee eindig is de Finale waar ik het over had.Een polish werkt toch net even iets anders dan polijstmiddel met een korrel.Vooral de finish is het gene wat ik me afvraag.Of de polish nog extra glans of diepte oplevert na de Monello Finale.

Ligt eraan wat men verstaat onder een "polish". De een verstaat dan een polijstmiddel en de ander een paint cleaner.

Een polijstmiddel bevat ook een cleaner. Als je met een finishing polijstmiddel als Finale bent geëindigt, dan zal een cleaner niks meer doen.

Greeetz

Ligt eraan wat men verstaat onder een "polish". De een verstaat dan een polijstmiddel en de ander een paint cleaner.

Een polijstmiddel bevat ook een cleaner. Als je met een finishing polijstmiddel als Finale bent geëindigt, dan zal een cleaner niks meer doen.
Greeetz
Kijk dat is een duidelijk en simpel antwoord.Dankjewel!

Je auto staat er weer netjes bij:cool: Denk dat als je als 3de stap je auto nog gaat polijsten je nog een beter eindresultaat gaat krijgen;)

• Leuk
Reacties: Dagobert
Dankje :D Ja dat zeker!Alleen had ik er eerlijk gezegd,op straat met deze temperaturen nog geen zin in:blush:
Met het voorjaar/zomer ga ik zeker weer polijsten.