• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

klei houdbaarheid

crae

Detailing rookie
12 mei 2010
31
0
hey iedereen, ik heb een klei kit gekocht en nu eenmaal op een volledige auto gebruikt, kan iemand mij vertellen hoelang zo een kleiblokje mee gaat of is dit na 1 maal gebruiken rijp voor de prullebak? grtjs
 
Afhankelijk van de vervuiling en de afmeting van de auto, kun je er gemiddeld 5 tot 7 auto's mee doen.

Gebruik niet het hele blok klei, maar deel het in 2 of 3 stukken.

Het stuk wat je het meest gebruikt heb of het viest is, kun je nog perfect gebruiken voor de velgen ;)

Klei wat gevallen is, gelijk weggooien 8o

Bewaren in een afsluitbaar doosje of potje. Spraytje lubricant erbij.

:ja
 
bedankt voor je antwoord' ik bewaar het kleistukje sowieso int het doosje met dekseltje wat erbij zit, grtjs!!
 
Bij mij zat er geen doosje bij, gewoon in een plastic iets wat kapot gaat als je het gaat gebruiken.
Ik heb het nu na gebruik in een boterham zakje gedaan, beetje spray erbij en zie wel
hoe het er uit ziet als ik het weer wil gaan gebruiken.
 
De plastic potjes van Schwarzkopf gelwax ( voor je haar ) zijn ideaal om stukjes gebruikte klei te bewaren. Ze zijn vocht dicht en stapelbaar

Ik heb er altijd verschillende liggen ( harde klei zachte klei klei alleen voor velgen )
 
Ik bewaar m'n klei in van die vacuumbakjes voor kliekjes etc. Ideaal, ze kunnen niet uitdrogen. Spray er wel altijd wat spray & wipe bij voor het geval dat.
 
Als ik twijfel aan de "vuilheid" van een stukje klei dan neem een nieuwe en gebruik het oudere stuk voor de onderkant van de auto of voor de velgen.

Ik bewaar mijn klei in een bakje van de Remia Sathésaus.
Ik heb ook een keer hier gelezen dat iemand de tuperwarebakjes van zijn vrouw hierovor gejat had.:D
 
:)^ bedankt voor de reacties! ik had wel een gedacht dat ik het kon bewaren in het doosje wat erbij zat, maar wist niet goed hoeveel auto's met 1 blokje gedaan konden worden, tis een blokje van 80 gram meen ik, maar zals eerder vermeld zal hij dan waarschijnlijk een auto of 4 a 5 meegaan? grtjs
 
Je zult het ook gaan merken aan de structuur en kleur van de klei.

De klei wordt slapper en begint af te brokkelen, bij wijze van.

Het hangt af van de vervuiling van de auto´s die je gedaan hebt.